Адам Моссері, очільник Instagram і Threads. /Getty Images / Shutterstock / колаж Анна Наконечна
Категорія
Інновації
Дата

Народження Threads. Як компанія Цукерберга розробила клона Twitter у максимально короткі терміни. Деталі від WP

5 хв читання

Адам Моссері, очільник Instagram і Threads. Фото Getty Images / Shutterstock / колаж Анна Наконечна

За деякими оцінками, запуск соцмережі Threads від Meta став одним із найуспішніших в історії. Але копії Twitter важко утримувати ті 100 млн користувачів, що вона назбирала за перші пʼять днів роботи. The Washington Post у ексклюзивному інтервʼю з розробником нової соцмережі дізналася про те, як створювалася Threads, а також як компанія планує не розгубити своїх користувачів. Forbes обрав ключові факти з матеріалу.

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Адам Моссері, очільник Instagram, і шість чинних та колишніх співробітників розповіли The Washington Post, що лідери Meta вважають створення Threads новим шляхом у майбутнє в час, коли амбітна й не надто успішна спроба підсадити людей на метавсесвіт не дає бажаного успіху. Дійсно, Threads зʼявилася на світ за сім місяців, а за пʼять днів після запуску налічувала вже 100 млн користувачів.

Коли компанії вдалося створити такий миттєво успішний продукт за такий короткий час, колишні і нинішні співробітники розповіли, що всі в Meta не могли натішитися. Все тому, що цей випадок став доказом того, що для отримання хорошого продукту не треба проходити девʼять кіл бюрократичного пекла, до яких уже звикли 66 000 працівників компанії.

Втім довготривалий успіх нової соцмережі далекий від гарантованого. Згідно з даними аналітичних фірм, користування застосунком скоротилося більш ніж удвічі у порівнянні з піковими показниками. Тепер перед Meta стоїть нове завдання: перетворити клон Twitter на самобутній продукт і не розгубити користувачів.

Почни з простого

Meta давно вважала Twitter конкуренткою. Були навіть повідомлення про те, що Цукерберг нібито пропонував за платформу $500 млн у 2008-му. Але 137,8 млн щоденних користувачів і $5 млрд щорічного виторгу, які демонструвала Twitter, – це лише невелика частина того, що приносить імперія Цукерберга, а отже, соцмережа виявилася не такою вже загрозою.

«Цей бізнес не виправдав наших очікувань», – сказав Моссері.

Після приходу Маска і його неоднозначних рішень, як-то обмеження кількості постів, які можуть бачити неверифіковані користувачі без підписок, директори Meta вирішили скористатися обуренням «твіттерівців».

Марк Цукерберг перервав відпустку Моссері в Італії, щоб поговорити про можливість переманити творців із Twitter до своїх соцмереж на тлі хаосу, який посіяв Ілон Маск, купивши «пташку». Спершу він хотів лише додати до їхніх продуктів можливості, як у Twitter, але раптом вирішив діяти масштабніше. За сім місяців після цієї розмови світ побачив Threads.

Для створення Threads Моссері зібрав невелику команду з близько 60 людей, більшість з яких були інженерами.

Цукерберг хотів випускати Threads вже в січні, лише за два місяці після ухвалення її розробки. Але Моссері остудив запал гендиректора Meta і продовжив працювати над застосунком із лідером розробки продуктів компанії Коннором Геєсом.

Моссері розповів, що в команду розробки вони взяли людей із Messenger, Instagram і Facebook, які «готові працювати швидко». Попри звинувачення адвоката Twitter Алекса Спіро в тому, що Meta змогла так швидко зробити «копію пташки», бо вона переманила до себе працівників Twitter, речник Meta заявив, що в команді Threads немає нікого з компанії Маска.

Логотип компанії Meta. /Getty Images

За перші п'ять днів роботи Threads, нової соцмережі Meta, до неї приєдналися 100 млн користувачів. Фото Getty Images

Розробники нової соцмережі відмовилися від марудного процесу створення півгодинної презентації щодо кожного рішення, який є характерним для команд Facebook й Instagram. Натомість вони просто проговорювали кілька конкретних речей, якими будуть займатися протягом тижня.

Щоб процес розробки рухався швидше, команда відмовилася й від більш складних функцій, типу приватних повідомлень, пошуку чи перегляду стрічок людей, на яких не підписаний користувач.

Компанія також вирішила не запускати застосунок у Євросоюзі, де регулятори готуються запускати наступного року нові правила, що вимагають від технокомпаній надавати контрольним органам більше інформації про свої алгоритми.

За словами Мосері, почати з простого – це була їхня стратегія.

Без політики нікуди

Threads – це не перший продукт, ідею якого Meta позичила в успішних конкурентів.

У 2020-му TikTok став натхненням для Instagram Reels. Формат коротких відео в Instagram Meta запустила саме в складний для китайської соцмережі момент. Тодішній президент Дональд Трамп хотів заборонити чи продати TikTok через загрозу американській безпеці від китайських власників компанії.

Meta сподівається, що Threads вдасться уникнути політичних перипетій, які зробили Twitter та інші соцмережі такими неоднозначними. За словами Моссері, вони не будуть «заохочувати» у новій соцмережі політичні суперечки і «складні новини», щоб не нарватися на критику і нагляд контрольних органів.

Але політичної складової навряд чи вдасться уникнути. По-перше, ранніми користувачами Threads були саме журналісти і медійні організації, які є основними генераторами новин, що часто розділяють суспільство на два табори.

По-друге, якщо Meta хоче переманити незадоволених Twitter користувачів, то нерезонно буде обходити політику стороною.

Адам Моссері, очільник Instagram і Threads. /Getty Images

Моссері розповів, що вони очам своїм не могли повірити, коли побачили швидкість реєстрації нових користувачів. Команді навіть довелося хвилюватися за систему, адже ця навала новостворених акаунтів спричинила з десяток технічних збоїв. Фото Getty Images

Втримати приголомшливий успіх

Коли Маск оголосив 1 липня, що Twitter тимчасово обмежить кількість постів, які користувачі можуть читати на день, Meta побачила в цьому нагоду. Моссері і компанія вирішили на тиждень раніше випустити Threads. А коли вони зрозуміли, що застосунок потрапить до деяких міжнародних магазинів додатків, компанія ще на кілька годин прискорила випуск новинки.

Моссері розповів, що вони очам своїм не могли повірити, коли побачили швидкість реєстрації нових користувачів. Команді навіть довелося хвилюватися за систему, адже ця навала новостворених акаунтів спричинила з десяток технічних збоїв.

Утім привабити користувачів на платформу – це не те саме, що втримати їх там. Про це вам можуть розповісти Mastodon, Bluesky та інші схожі стартапи.

Сторонні аналітичні фірми говорять, що користування Threads стрімко падає. За даними Similarweb, із 49 млн щоденних користувачів 7 липня ця цифра впала до 12,6 млн 23 липня.

Моссері ці цифри не підтверджує, але визнає, що «ефект новизни» нової соцмережі мав місце від самого запуску. «Думаю, що на піку в нас не йшло все так чудово, як люди розповідали, і зараз, під час стабілізації, все не так погано, як хтось хоче показати», – сказав Моссері.

За словами Моссері, він хоче зберегти команду Threads, щоб вона працювала окремо від інших і могла зосередитися на додаванні функцій, які очікують від повноцінної соцмережі.

На запитання про те, щоб треба зробити, щоб забезпечити довгостроковий успіх їхньої нової соцмережі, Моссері сказав, що вони зосередяться на чотирьох короткострокових пріоритетах:

  • допомогти користувачам створити списки людей, на яких можна підписатися;
  • вдосконалити алгоритм, який вирішує, що люди бачать;
  • дати людям можливість бачити пости лише від користувачів, на яких вони підписані;
  • додати можливість особистих повідомлень.

За пʼять днів після інтервʼю з WP Threads запустила низку нових функцій, серед яких стрічка, де відображаються пости лише від людей, на яких користувач підписаний.

За словами працівників Meta, захват і піднесення через успіх нового продукту в компанії досі не стихає. Такий бустер моральному духу очевидно був необхідний штату після «року ефективності», в рамках якого Цукерберг звільнив тисячі працівників.

Це відповідає пораді Кевіна Сістрома, співзасновника Instagram, яку він у 2018-му дав Моссері: щоб підняти моральний дух команді навіть після невдач і скорочень, часто достатньо просто випустити успішний продукт.

 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд