Металургійні комбінати групи «Метінвест» наразі завантажені на 65–75% потужності, гірничо-збагачувальні комбінати (ГЗК) – на 35–40%. Галузь потребує повноцінного відновлення морського експорту, сказав на конференції про майбутнє українського експорту гендиректор групи «Метінвест» Юрій Риженков.
Ключові факти
- За його словами, після виходу з українських портів перших суден зі збіжжям та металом зʼявився обережний оптимізм щодо можливості повноцінного відновлення експорту.
- Неможливість вивозити залізорудну сировину морем змусила «Метінвест» значно зменшити завантаження ГЗК, зазначив Юрій Риженков.
- До повномасштабного вторгнення до Європи експортувалося менш як 10% залізорудної сировини. А основний обсяг експорту йшов морем до Китаю через порти Великої Одеси – Чорноморськ, Одеський та Південний.
- «Сьогодні наші ГЗК завантажені на 35–40%. Комбінати наших колег працюють навіть із меншими показниками. І тут іншого виходу, як відкривати порти Великої Одеси, не існує», – пояснив топменеджер.
- За словами гендиректора «Метінвесту», металургійні комбінати групи «Каметсталь» і «Запоріжсталь» зараз завантажені на 65–75% потужності. А для нормальної роботи металургії потрібно завантажити комбінати на понад 80%. Водночас увесь експорт металу компанія повністю переорієнтувала на європейський ринок.
- В уряді вважають, що відкриття українських портів для експорту зможе значно покращити економічну ситуацію в країні.
- «Є один фактор, який може швидко й суттєво змінити ситуацію. Це відновлення нормальної логістики та роботи глибоководних портів України […] А це мільярди доларів валютної виручки – близько $1,6 млрд додаткових надходжень щомісяця», – сказав міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков.
Контекст
Наразі у Чорному морі діє встановлений навігаційним дорученням ВМС ЗСУ тимчасовий коридор, який першочергово використовується для евакуації суден, що перебували в українських портах Чорноморськ, Одеса та Південний на момент повномасштабного вторгнення РФ.
Україна запропонувала цей маршрут у своєму зверненні до Міжнародної морської організації (IMO). Рада ІМО визнає міжнародне право України на вільне торговельне судноплавство та закликає РФ припинити будь-які погрози й дотримуватися міжнародних конвенцій.
16 серпня контейнеровоз Joseph Schulte став першим судном, яке скористалося тимчасовим коридором для руху торговельних суден до та з портів Великої Одеси.
1 жовтня три балкери з агропродукцією та залізною рудою вийшли з портів Чорноморськ і Південний, а пʼять нових суден прямували до портів на завантаження, повідомив раніше віцепремʼєр Кубраков.
Крім того, 12 кораблів готові увійти до чорноморського морського коридору на шляху до українських портів, ще 10 кораблів готові вийти з портів України.
Український «зерновий коридор» продемонстрував можливість приймати/випускати вісім суден на день. Це свідчить, що Україна спроможна самостійно забезпечити маршрут такої самої кількості суден на день, що була під час роботи «зернового коридору» під егідою ООН, зазначив очільник Моніторингової групи Інституту Чорноморських стратегічних досліджень Андрій Клименко.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.