Проти компанії «Автострада» є одне відкрите кримінальне провадження, воно стосується кількох питань, зокрема, будівництва розвʼязки Дарницького мосту. Про це розповів власник компанії, засновник холдингу MS Capital Максим Шкіль в інтервʼю Forbes.
Ключові факти
- Шкіль зазначив, що справа стосується обʼєкта, який «Автострада» робила у перші пів року з початку війни, власним коштом.
- «Провели дослідження та визначили необхідність проєкту, зробили розвʼязку якісно. Отримали за це гроші лише за 10 місяців і кримінальну справу на додачу», – сказав бізнесмен.
- Він наголосив, що у цьому провадженні проведено три експертизи і «вони повністю підтвердили якість, кількість та вартість».
- Правоохоронці перевіряли металеві конструкції, потім відповідність актам КБ-2, далі відповідність актам за цінами. «На всі питання, яке шановне слідство ставило, ми надали вичерпні відповіді», – зазначив Шкіль.
- Ще один епізод, за його словами, стосується виплат очільнику проєктного інституту. «Він отримав від нас 5 млн грн за розробку класифікатора 40 000 товарів, які використовуються у будівництві. Слідство вважало, ми заплатили йому як ФОПу, аби не сплачувати податок. Хоча це просто абсурд. Ми надали звіт, експертизу, що він не отримав бюджетних коштів, лише кошти компанії», – пояснив Шкіль.
- «Ми комунікуємо, надаємо всі документи й нічого не приховуємо. Абсолютно відкрито себе поводимо. Питання в тому, що слідство триває роками. Справа висить… це відволікає, на це працює штат юристів», – пояснив бізнесмен.
- Відповідаючи на запитання щодо можливого арешту за прикладом Ігоря Мазепи, Максим Шкіль сказав: «Це треба питати в прокурорів, СБУ і ДБР, який у них був план слідчих дій та які наміри».
Контекст
Максим Шкіль – власник холдингу MS Capital, до складу якого входять пʼять компаній. Зокрема: у сфері залізничної логістики – «Перша логістична компанія»; у дорожньо-мостовому будівництві – Група компаній «Автострада»; в агропромисловому комплексі – «Прилуцька аграрна компанія»; у сфері автодилерства – «Audi Центр Одеса Юг»; у видобутку та переробці граніту – «Бехівський гранітний карʼєр».
Autostrada стала відомою в Україні з початком президентської програми «Велике будівництво». Вона – один із лідерів ринку разом з двома іншими гравцями: «Автомагістраль – Південь» та «донькою» турецької Onur.
За даними YouControl, у 2021 році виторг компанії «Автострада» досяг 10,9 млрд грн, операційний прибуток – 164 млн грн. У 2022-му виторг впав до 4,5 млрд грн. За підсумками 2023 року виторг ТОВ «Група компаній «Автострада» склав 8,1 млрд грн.
У воєнний час будівництво доріг не на часі. У бюджеті 2024-го гроші Дорожнього фонду, з яких Агентство відновлення (а раніше «Укравтодор») фінансували будівництво і ремонт магістралей, передали напряму в бюджет. Виглядає так, що Autostrada адаптувалася до нових реалій. Замість доріг вона отримує підряди на будівництво мостів, водогонів та захисту для об’єктів енергетики.
В інтервʼю Forbes Максим Шкіль розповів про відносини між бізнесом і владою, мільярдні державні замовлення та борги, дорогі авто та плани за межами України.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.