Категорія
Новини
Дата

Проти «Автостради» є кримінальне провадження. Власник компанії розповів Forbes подробиці

2 хв читання

Проти компанії «Автострада» є одне відкрите кримінальне провадження, воно стосується кількох питань, зокрема, будівництва розвʼязки Дарницького мосту. Про це розповів власник компанії, засновник холдингу MS Capital Максим Шкіль в інтервʼю Forbes.

⚡️ Лише 3 дні! Отримайте доступ до річної підписки Forbes Digital зі знижкою 40%. Промокод: MORNING. Оформлюйте підписку за посиланням.

Ключові факти

  • Шкіль зазначив, що справа стосується обʼєкта, який «Автострада» робила у перші пів року з початку війни, власним коштом. 
  • «Провели дослідження та визначили необхідність проєкту, зробили розвʼязку якісно. Отримали за це гроші лише за 10 місяців і кримінальну справу на додачу», – сказав бізнесмен. 
  • Він наголосив, що у цьому провадженні проведено три експертизи і «вони повністю підтвердили якість, кількість та вартість».
  • Правоохоронці перевіряли металеві конструкції, потім відповідність актам КБ-2, далі відповідність актам за цінами. «На всі питання, яке шановне слідство ставило, ми надали вичерпні відповіді», – зазначив Шкіль.
  • Ще один епізод, за його словами, стосується виплат очільнику проєктного інституту. «Він отримав від нас 5 млн грн за розробку класифікатора 40 000 товарів, які використовуються у будівництві. Слідство вважало, ми заплатили йому як ФОПу, аби не сплачувати податок. Хоча це просто абсурд. Ми надали звіт, експертизу, що він не отримав бюджетних коштів, лише кошти компанії», – пояснив Шкіль. 
  • «Ми комунікуємо, надаємо всі документи й нічого не приховуємо. Абсолютно відкрито себе поводимо. Питання в тому, що слідство триває роками. Справа висить… це відволікає, на це працює штат юристів», – пояснив бізнесмен. 
  • Відповідаючи на запитання щодо можливого арешту за прикладом Ігоря Мазепи, Максим Шкіль сказав: «Це треба питати в прокурорів, СБУ і ДБР, який у них був план слідчих дій та які наміри».

Контекст

Максим Шкіль – власник холдингу MS Capital, до складу якого входять пʼять компаній. Зокрема: у сфері залізничної логістики – «Перша логістична компанія»; у дорожньо-мостовому будівництві – Група компаній «Автострада»; в агропромисловому комплексі – «Прилуцька аграрна компанія»; у сфері автодилерства – «Audi Центр Одеса Юг»; у видобутку та переробці граніту – «Бехівський гранітний карʼєр».

Autostrada стала відомою в Україні з початком президентської програми «Велике будівництво». Вона – один із лідерів ринку разом з двома іншими гравцями: «Автомагістраль – Південь» та «донькою» турецької Onur.

За даними YouControl, у 2021 році виторг компанії «Автострада» досяг 10,9 млрд грн, операційний прибуток – 164 млн грн. У 2022-му виторг впав до 4,5 млрд грн. За підсумками 2023 року виторг ТОВ «Група компаній «Автострада» склав 8,1 млрд грн.

У воєнний час будівництво доріг не на часі. У бюджеті 2024-го гроші Дорожнього фонду, з яких Агентство відновлення (а раніше «Укравтодор») фінансували будівництво і ремонт магістралей, передали напряму в бюджет. Виглядає так, що Autostrada адаптувалася до нових реалій. Замість доріг вона отримує підряди на будівництво мостів, водогонів та захисту для об’єктів енергетики.

В інтервʼю Forbes Максим Шкіль розповів про відносини між бізнесом і владою, мільярдні державні замовлення та борги, дорогі авто та плани за межами України.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд