Рада ЄС оголосила про старт військово-морської операції у Червоному морі EUNAVFOR ASPIDES. Вона спрямована на відновлення та захист свободи судноплавства у Червоному морі та Перській затоці, йдеться у комюніке ради, опублікованому 19 лютого.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- «Операція відіграє ключову роль у захисті комерційних інтересів та інтересів безпеки на благо ЄС і ширшої міжнародної спільноти», – прокоментував рішення високий представник ЄС із закордонних справ Жозеп Боррель.
- Операція ASPIDES має забезпечити військово-морську присутність ЄС у районі, де з жовтня 2023 року відбувалися численні напади хуситів на міжнародні комерційні суда.
- Очікується, що операція забезпечуватиме поінформованість про морську ситуацію, супроводжуватиме судна та захищатиме їх від можливих багатоаспектних атак на морі.
- Рада ЄС повідомила, що операція діятиме на основних морських трасах у Баб-ель-Мандебській та Ормузькій протоках, а також у міжнародних водах Червоного моря, Аденської затоки, Аравійського моря, Оманської та Перської заток.
- Операція ASPIDES тісно координуватиметься з операцією EUNAVFOR ATALANTA, щоб сприяти морській безпеці в західній частині Індійського океану та в Червоному морі, а також з партнерами ЄС, які сприяють морській безпеці в цій зоні, йдеться у пресрелізі.
Контекст
З жовтня минулого року єменські хусити під приводом того, що вони домагаються припинення вогню в секторі Газа, атакували численні судна в Червоному морі, Аравійському морі, Аденській та Оманській затоках.
10 січня Радбез ООН ухвалив резолюцію, в якій засудив напади хуситів на торгові та комерційні судна.
Через водний шлях, який зʼєднує Червоне та Середземне моря, проходить від 10% до 15% світової торгівлі й 30% контейнерних перевезень. Це основний торговий маршрут між країнами Азії та Європи. Альтернативний маршрут судноплавства навколо мису Доброї Надії в Південній Африці збільшує подорож на 10–14 днів.
Наразі щонайменше 2300 кораблів використовують тривалі обхідні маршрути, щоб уникнути атак хуситів у Червоному морі.
Для багатьох компаній, особливо в Європі, це збільшує час транзиту, рахунки за фрахт та підвищує витрати на страхування. І це змушує аналітиків переглянути оцінки прибутків компаній на наступний рік.
Очікується, що перебої в доставці через кризу в Червоному морі призведуть до зростання цін та псування продуктів харчування. Ситуація може зупинити уповільнення глобальної інфляції та вплинути на постачання продовольства. Водночас директорка-розпорядниця МВФ Крісталіна Георгієва вважає, що криза у Червоному морі наразі має наслідки, але не такого масштабу, який міг би суттєво підірвати прогнози зростання світової економіки. За її словами, вплив має більш локальний характер.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.