Світовий ринок нафти в короткостроковій перспективі впорається з проблемами в Червоному морі, але якщо напади хуситів на судна продовжаться, це призведе до нестачі танкерів через зміну маршрутів та затримку постачань. Про це розповів гендиректор саудівської нафтової компанії Aramco Амін Нассерно на полях Всесвітнього економічного форуму в Давосі, пише Reuters.
Ключові факти
- Saudi Aramco може уникнути поставок через Баб-ель-Мандебську протоку поблизу Ємену завдяки трубопроводу, що зʼєднує її нафтові обʼєкти на сході Аравійського півострова із західним узбережжям, зазначив топменеджер. За його словами, це забезпечує компанії швидший доступ до Суецького каналу.
- Нассерно не виключає, що деякі нафтопродукти доведеться перевозити, огинаючи Африку. Проте він не очікує нових нападів хуситів на обʼєкти Aramco, зважаючи на мирні переговори між Саудівською Аравією та Єменом.
- За словами гендиректора Aramco, в короткостроковій перспективі вільні танкери все ж будуть доступні, але в довгостроковій перспективі це може стати проблемою. «Виникне потреба в більшій кількості танкерів, і їм доведеться здійснювати більш тривалі рейси», – наголосив Нассерно
- За його прогнозом, попит на нафту в 2024 році досягне 104 млн барелів на добу (б/д), що на 1,5 млн б/д вище, ніж минулого року. Зростання попиту в поєднанні з низькими запасами сприятиме подальшому звуженню ринку, заявив гендиректор Aramco.
Saudi Aramco
Saudi Aramco – державна компанія Саудівської Аравії. Вона є найдорожчою нафтовою компанією світу та однією з найдорожчих компаній в світі загалом. Її ринкова капіталізація перевищує $2 трлн.
Чистий прибуток Saudi Aramco у третьому кварталі 2023 року знизився на 23,2% у річному вираженні – до $32,583 млрд, свідчать дані фінзвіту компанії.
Водночас, порівняно з другим кварталом, чистий прибуток Saudi Aramco збільшився на 8,3% – до $30,083 млрд. За девʼять місяців показник впав на 27,4%, до $94,5 млрд.
Обсяг видобутку вуглеводнів у третьому кварталі становив 12,8 млн барелів нафтового еквівалента на добу (у другому кварталі – 13,5 млн барелів на добу).
У третьому кварталі 2023 року Saudi Aramco виплатила дивіденди за попередній квартал у розмірі $19,5 млрд, за третій квартал компанія також планувала виплатити $19,5 млрд.
Контекст
Обстріл суден, які йдуть через міжнародні води Червоного моря, почастішали в грудні на тлі воєнних дій у Секторі Гази. Удари по цивільних суднах, які нібито повʼязані з Ізраїлем або туди прямують, завдають єменські хусити, які підтримують ХАМАС.
19 грудня повідомлялося, що хусити взяли на себе відповідальність за удари по танкеру та контейнеровозу в районі Червоного моря.
Через водний шлях, який зʼєднує Червоне та Середземне моря, проходить від 10% до 15% світової торгівлі й 30% контейнерних перевезень. Це – основний торговий маршрут між країнами Азії та Європи.
Атаки єменських хуситів уже призвели до зростання цін на нафту та природний газ. Низка судноплавних компаній, включаючи A.P. Moeller-Maersk AS і Hapag-Lloyd, оголосили про припинення проходу своїх суден через Червоне море.
Кількість контейнеровозів у гирлі Червоного моря, що прямують до Суецького каналу або з нього, в перший тиждень січня скоротилася на 90% порівняно з початком 2023 року.
9 січня, хусити здійснили одну з найбільших комбінованих атак на судноплавство. Центральне командування США повідомило, що військові кораблі та літаки США та Великої Британії збили 18 дронів, дві протикорабельні крилаті ракети та одну балістичну ракету.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.