Георгієва /Getty Images
Категорія
Новини
Дата

«Вплив локальний». МВФ оцінив наслідки кризи у Червоному морі для світової економіки

Директор-розпорядник Міжнародного валютного фонду Крісталіна Георгієва Фото Getty Images

Директор-розпорядник Міжнародного валютного фонду Крісталіна Георгієва вважає, що криза у Червоному морі наразі має наслідки, але не такого масштабу, який міг би суттєво підірвати прогнози зростання світової економіки, про це вона повідомила The Washington Post.

Велика війна пришвидшила вихід жінок на лідерські ролі. Вже 15 травня на форумі «Вільна» Forbes пропонує подивитися на це явище крізь нову, чітку оптику. Спікерки та спікери з Superhumans, Google, ENKO, McDonald’s, G. Bar та інших. Купуйте квитки за посиланням.

Ключові факти

  • За словами Георгієвої, МВФ відслідковує ситуацію із нападами хуситів у Червоному морі, і з того, як це впливає на рух транспорту в Суецькому каналі.
  • Вона додала, шо у січні цього року порівняно із січнем минулого року трафік через Суецький канал скоротився майже вдвічі. Це означає, що судна здійснюють більш тривалі та довгі подорожі, витрати на страхування зростають.
  • «На даний момент це має наслідки, але не такого масштабу, який міг би суттєво підірвати прогнози зростання світової економіки. Вплив має більш локальний характер», – сказала директор-розпорядник МВФ.
  • Георгієва зазначила, що найбільше ситуація вплинула на Єгипет, який покладається на прибутки від Суецького каналу. Країна через те, що відбувається, втрачає понад $100 млн на місяць.
  • «Звичайно, це додає деякий тиск на ціни, поки не настільки, що я б сказала, що наші прогнози інфляції у світі будуть скориговані у бік підвищення, але це сигнал…», – заявила вона, додавши, що наразі світ «більш схильний до потрясінь».

Контекст

Через водний шлях, який зʼєднує Червоне та Середземне моря, проходить від 10% до 15% світової торгівлі й 30% контейнерних перевезень. Це основний торговий маршрут між країнами Азії та Європи. 

Атаки єменських хуситів уже призвели до зростання цін на нафту та природний газ. Низка судноплавних компаній, включаючи A.P. Moeller-Maersk AS і Hapag-Lloyd, оголосили про припинення проходу своїх суден через Червоне море.

Кількість контейнеровозів у гирлі Червоного моря, що прямують до Суецького каналу або з нього, в перший тиждень січня скоротилася на 90% порівняно з початком 2023 року.

Очікується, що перебої в доставці через кризу в Червоному морі призведуть до зростання цін та псування продуктів харчування. Ситуація може зупинити уповільнення глобальної інфляції та вплинути на постачання продовольства.

Дані Clarksons, лондонської судноплавної компанії, показують, що за тиждень до 28 січня середньодобове прибуття балкерних суден у гирло Червоного моря скоротилося на 45%, порівняно з показниками початку грудня. Для контейнеровозів цей показник становив 91%.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні