Категорія
Картина дня
Дата

Розправила крила. Навіщо «Нова Пошта» запускає власну авіакомпанію

2 хв читання

«Нова Пошта» запускає авіакомпанію Supernova Airlines. Навіщо найбільшому приватному поштовому оператору країни потрібен авіаперевізник

Ілюстрація «Нова Пошта»/Анна Наконечна

Ілюстрація «Нова Пошта»/Анна Наконечна

«Нова Пошта» (НП) 5 жовтня оголосила про запуск власної авіакомпанії. Перевізник Supernova Airlines буде працювати в структурі міжнародного підрозділу групи — «Нова Пошта Глобал».

Зараз НП доставляє міжнародні посилки партнерськими авіакомпаніями, говорить прессекретар «Нової пошта» Оксана Тарасенко. Компанія розраховує на зростання поставок, а власна авіакомпанія — спосіб мінімізувати ризики зриву термінів. У 2020 році НП перевезла понад 7 млн міжнародних посилок. У першому півріччі 2021-го — близько 5 млн посилок. За підсумками минулого року НП збільшила чистий прибуток на 26,6%, до 991,3 млн грн, коли виторг склав 16,9 млрд грн.

Авіакомпанія зареєстрована наприкінці вересня. НП планує пройти всі необхідні процедури і отримати дозвіл на польоти впродовж пів року.

Лізингові літаки компанії будуть літати з міжнародних аеропортів «Бориспіль» і «Львів». Засновник НП Вячеслав Климов відмовився розкрити Forbes інші подробиці. «Ми плануємо запускати прямі рейси до США й Китаю, — розповідав в інтервʼю ЦТС директор «Нова Пошта Глобал» Юрій Беневитський.

У скільки НП обійдеться власна авіакомпанія? Залежить від типу і віку флоту, каже ексрегіональний менеджер «АероСвіт» і МАУ Віктор Логвиненко. Інвестиції в запуск подібної авіакомпанії за його оцінкою стартують від $500 000. За оцінкою засновника консалтингової компанії «Авіаплан» Євгена Трескунова, щомісячний лізинг і супутні витрати на обслуговування вантажного Boeing 737-800 становлять близько $500 000 на місяць. «Стартові інвестиції залежать від того, які «Нова Пошта» буде використовувати літаки: літаки на 20 т і на 5000 км або на 60 т і на 10 000 км», — каже Трескунов.

За прикладом DHL, FedEx і Amazon

Найбільші міжнародні поштові оператори, що працюють за моделлю «доставка до дверей» у певний момент приходили до необхідності створення власного авіапарку, каже Трескунов. Чому? Власна авіакомпанія дозволяє контролювати всю логістичну мережу, впливати на швидкість доставки та її вартість. «Ви виграєте в конкурентів, які залишаються залежними від зовнішніх постачальників, а також можете розширювати мережу як вам зручно. Можна працювати за ексклюзивними напрямами, — говорить Трескунов. — Крім того, якщо цими процесами правильно управляти, то вартість доставки буде нижче, ніж у зовнішніх перевізників».

Запуск власної авіакомпанії — логічний крок розвитку будь-якої логістичної компанії. «Парк літаків є й у DHL, і FedEx», — погоджується Логвиненко.

Зараз ідеальний час для створення власної авіакомпанії. Падіння пасажирських авіаперевезень, спричинене карантинними обмеженнями, створило надлишок вільного флоту. Частину літаків лізингодавці модифікують під вантажні перевезення для транснаціональних компаній на кшталт Amazon і FedEx. «Мабуть «Нова Пошта» вирішила, що вже досягла тих масштабів, коли може працювати індивідуально», — каже Трескунов.

Що далі? Розширення флоту для нарощування обсягів, — прогнозує Логвиненко. Компанія також розвиває альтернативні авіатранспорту способи транспортування вантажів, наприклад, доставку з Китаю поїздом. «Ми почали активно розвивати мультимодальну модель доставки. На різних ділянках шляху працюють різні види транспорту, використовуються транзитні хаби для перевантаження і переоформлення», — говорив Беневитський, директор «Нова Пошта Глобал», у травні минулого року.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд