Відкрите небо. Ryanair обіцяє агресивну експансію в Україні найближчим часом. Наскільки це серйозно /Shutterstock
Категорія
Новини
Дата

Відкрите небо. Ryanair обіцяє агресивну експансію в Україні найближчим часом. Наскільки це серйозно

Shutterstock

Директор Ryanair Майкл О'Лірі високо оцінює потенціал ринку України. Він готовий запустити рейси в семи нових для ірландського лоукостера місцевих аеропортах, як тільки українці підпишуть угоду про вільне небо. Авіаційні експерти в один голос стверджують, що інфраструктура не готова

Як мотивувати команду не збавляти темп у надскладних умовах? Дізнайтесь 25 квітня на форумі «Надлюди» від Forbes. Купуйте квиток за посиланням!

Як тільки Україна приєднається до авіаційного ринку Європейського Союзу, підписавши угоду про спільний авіаційний простір, Ryanair почне агресивну експансію, обіцяє О'Лірі. Він очікує на новини в найближчі місяці. Дипломати не називають точної дати. «Європейська правда» пише, що це станеться 12 жовтня.

«Єдиний ринок, на який хотів би вказати, – це Україна, – сказав О'Лірі інвесторам Ryanair під час презентації річного звіту авіаперевізника. – Ми станемо великим інвестором в Україні, коли вони приєднаються до Європейського відкритого неба».

Ryanair веде себе агресивно на всіх ринках, демпінгуючи ціни, каже Віктор Логвиненко, ексрегіональний менеджер «АероСвіт» і МАУ. За його словами, у компанії в бізнес-моделі закладено обов'язковий щорічний ріст на 25%, який вони планують забезпечити в тому числі за рахунок України. О'Лірі звертає увагу на високий попит з боку українських заробітчан, які літають за кордон на сезонні роботи. За його словами, вони користуються рейсами, на яких ціна квитка – €40.

Точних даних про те, скільки українців працює за кордоном, немає. Міністерство соціальної політики в 2019 році нарахувало, що під час сезонних робіт до 9 млн українців їдуть на заробітки. Орієнтуючись на сезонних робітників, Ryanair, найімовірніше, буде запускати по три-чотири рейси на тиждень за найпопулярнішими для них напрямками, вважає Логвиненко. Заробітчани найчастіше їздять до Польщі, Кіпру і Бельгії.

За рахунок українського ринку компанія планує частково відновити втрачений за час пандемії пасажиропотік – він впав на 81%. У 2020 році компанія перевезла всього 27,5 млн пасажирів, а роком раніше – 149 млн. До 2026 року Ryanair планує перевозити до 200 млн осіб на рік. Компанія в 2021 фінансовому році збільшила замовлення на Boeing 737-8200 зі 135 літаків до 210.

Ryanair працює в п'яти українських аеропортах, і є ще сім відповідних, каже О'Лірі. Про які аеропорти він каже? Потенційно Ryanair може почати літати з Одеси, Запоріжжя, Дніпра і Львова, каже Логвиненко.

Заяви О'Лірі занадто оптимістичні, каже Євген Трескунов, засновник консалтингової компанії «Авіаплан». За його словами, у нас немає більше аеропортів, які готові прийняти літаки розмірів Boeing і Airbus. Більше того, після того як Україна підпише договір про відкрите небо, потрібно ще близько двох років, щоб підготувати всі технічні та юридичні документи, стверджує Трескунов. «Робити такі заяви без цього розуміння – це епатаж», – каже він.

Уряд України планує до 2030 року побудувати 50 нових аеропортів, але роботи ще не почалися, каже Володимир Омелян, ексміністр інфраструктури. Він вважає, що заява О'Лірі стане сигналом для влади. «За короткий час вони могли б провести хоч якийсь ремонт аеродромів», – каже він. За його підрахунками, будівництво злітної смуги в середньому коштує близько $125 млн, а для реалізації плану 2030 року треба $5 млрд.

Програма «Відкрите небо», або Open Skies, була створена для скасування повітряних бар'єрів між європейськими країнами. Авіаперевізники тих країн, які приєдналися до ініціативи, можуть здійснювати не тільки міжнародні рейси, а й внутрішні.Дмитро Сєроухов, генеральний директор української авіакомпанії SkyUp, однак, стверджує, що від угоди виграють тільки європейські компанії. «Угода побудована таким чином, що враховані економічні інтереси тільки однієї сторони – ЄС», – каже він. За його словами, європейські авіакомпанії отримають можливість здійснювати перельоти всередині України, тоді як українські компанії не зможуть виконувати польоти всередині країн Євросоюзу або між цими країнами. «Ми віддаємо нашим партнерам внутрішні перевезення, щоб отримати те, що вже й так маємо», – каже Сєроухов.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні