Категорія
Новини
Дата

СЕО одного з найбільших маркетплейсів України розповів, наскільки зросла інтернет-торгівля під час війни

1 хв читання

Частка електронної комерції в українському ритейлі за 2022 рік виросла з 9% до 11–12%. Таку оцінку в інтервʼю Forbes озвучив Микола Палієнко, СЕО продуктової компанії EVO, яка володіє маркетплейсом Prom.ua.

За 12 років консалтингова компанія Franchise Group створила 600+ франшиз. Як масштабувати бізнес за допомогою франшизи в часи турбулентності? Отримайте інсайти і стратегії на Форумі підприємців від власниці та СЕО Franchise Group Мирослави Козачук. Купуйте квиток за посиланням.

Ключові факти

  • Частка електронної комерції в ритейлі, за оцінкою EVO, під час війни зросла на 2-3 процентних пункти. Наразі вона становить 11–12%. Компанія спирається на власні розрахунки, оскільки під час воєнного стану Держстат не публікує статистику по ритейлу.
  • У 2020-му році EVO оцінював український ринок інтернет-торгівлі у 107 млрд грн, на той час українці робили онлайн 9% усіх покупок.
  • У грудні 2022-го кількість замовлень на Prom.ua – найбільшому маркетплейсі EVO – відновилася до показників попереднього року. Товарообіг за той же період зріс на 55%.
  • Наразі на Prom.ua працюють 40 000 підприємців, щомісяця на майданчику реєструється близько 1500 нових продавців.

Контекст

Найбільше падіння на електронних майданчиках EVO спостерігалося протягом перших двох тижнів повномасштабного російського вторгнення. Зростання почало відновлюватися паралельно із роботою найбільших логістичних операторів – «Нової пошти» й Укрпошти.

Українські підприємці гнучкі й встигли швидко адаптуватися, пояснює причини швидкого відновлення Палієнко. Водночас через тимчасову окупацію територій та воєнну міграцію в Україні скоротилася кількість населення, яке має доступ до е-commerce. В перші місяці повномасштабної війни на Prom.ua спостерігався відтік продавців. Точну кількість підприємців, що припинили діяльність на маркетплейсі, компанія не називає.

Проте відтік компенсується новими реєстраціями – наразі майданчик приростає на 1500 нових підприємців щомісяця. «Зазвичай це або ті, хто втратив роботу і пробує себе як інтернет-підприємець, або продавці, що переходять з офлайну в онлайн», – каже Палієнко.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні