Категорія
Новини
Дата

У роботі «Дії», «Ощадбанку» і сервісів «Нової пошти» стався збій через проблеми із живленням у хмарного провайдера De Novo

2 хв читання

В Україні стався масштабний збій у роботі мобільних застосунків та платіжних ситем, серед інших, не працювали додаток «Дія» і сервіси «Нової пошти», які згодом відновили роботу. У команді «Дії» збій пояснили технічними оновленнями у одного з великих центрів обробки даних. У хмарному провайдері De Novo підтвердили, що основною причиною збою стало відключення світла у дата-центрі.

Подарунок для справжніх лідерок та лідерів

Сертифікат Forbes — 365 днів доступу до якісної аналітики, інсайтів та історій успіху, що змінюють мислення. Купуйте зараз

Ключові факти

  • О 14:12 «Дія» відновила роботу після технічного оновлення дата-центру. Документи та послуги знову доступні в застосунку.
  • О 13:15 КМДА повідомила, що оплата банківською картою на турнікетах метро працює у звичайному режимі.
  • О 11:48 стало відомо, що всі сервіси «Ощадбанку» працюють у штатному режимі. 
  • Станом на 11:10 De Novo після аварії у дата-центрі відновила роботу користувачів публічної хмари і обладнання клієнтів. Тривала робота із деякими сегментами мережі компанії, залишалася певна кількість клієнтів, які «стоять у черзі», але більшість уже працює.
  • О 10:33 «Нова пошта» повідомила, що її сервіси відновили роботу, але ще спостерігаються складнощі в роботі сайту, команда працює над їх усуненням.
  • Технічний збій виник через проблеми із живленням у хмарного провайдера De Novo, на якому хостяться ці сервіси, підтвердив CMO De Novo Дмитро Бахмацький. Основною причиною збою є відключення світла у дата-центрі. За словами Бахмацького, про кібератаку на дата-центр не йдеться, проблеми виникли під час заміни джерел безперебійного живлення.
  • «Під час планових робіт у дата-центрі De Novo зникло електроживлення. Виникла нештатна ситуація – один із магістральних автоматів аварійно тимчасово припинив подачу енергії на частину систем розподілу живлення. Як наслідок, зник доступ до хмарної інфраструктури. Станом на ранок більшу частину сервісів вже відновлено, робота дата-центру стабілізується», – повідомив Бахмацький у коментарі ЕП.
  • Співзасновник monobank Олег Гороховський припускав, що причиною збою може бути «хакерська атака на великий дата-центр». За його словами, збій не вплинув на роботу monobank і він готовий надати будь-яку технічну та методичну допомогу інших компаніям.
  • За словами депутата від фракції «Слуга народу», голови підкомітету Ради з питань безпеки у кіберпросторі Олександра Федієнка, причиною збою може бути проблема у роботі великого інфраструктурного обʼєкта, і краще сьогодні мати із собою паперові документи. «Не знаю, що трапилось, але судячи з того що я бачу, не працює дуже великий інфраструктурний обʼєкт, який явно обслуговував, фінансові установи, поштового перевізника, і так далі», – написав він.
  • Під час входу у застосунок «Дія» у користувачів зʼявлялося повідомлення «На жаль, сталася помилка».
  • «Дія» пояснила збій у роботі технічними оновленнями у одного з великих центрів обробки даних і пообіцяли, що «вже зовсім скоро» документи та послуги знову будуть доступні. «Щоб подібні ситуації не впливали на доступність послуг, ми завчасно вибудували взаємодію з кількома дата-центрами. Зараз команда оперативно відновлює роботу сервісів», – повідомила «Дія».
  • Сервіси «Нової пошти» теж тимчасово не працювали. У компанії це пояснили технічними складнощами на стороні підрядника. «Акцентуємо увагу, що це не хакерська атака», – сказано у повідомленні. Компанія повідомила, що станом на 9:00 суботи, 26 квітня, проблема усувається. «Ми очікуємо відновлення роботи всіх сервісів орієнтовно до 10:00. Про оновлення будемо сповіщати додатково», – додала «Нова пошта».
  • Через технічний збій у «Ощадбанку» також тимчасово була недоступна безконтактна оплата проїзду на турнікетах метро у Києві, повідомила КМДА. Фахівці банку працюють над усуненням несправності. Сплатити за проїзд можна транспортною картою, qr-кодом, згенерованим у застосунку «Київ Цифровий» чи паперовим qr-квитком.
  • Користувачі скаржилися, що не проходять платежі через Apple/Google Pay і не працюють додатки ПУМБ, Ukrsibbank, «Київ Цифровий» тощо.
Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Другий випуск 2025 року вже у передпродажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні