Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі встановила спецмито на імпорт автобусів, вантажних і спецавтомобілів із Білорусі. Це відповідь на дискримінацію та недружні дії щодо українських підприємств автомобілебудування, каже комісія.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Розмір мита складе 35% від митної вартості.
- Під дію мита потрапляють автобуси (транспортні засоби для перевезення 10 осіб і більше), вантажівки з дизельними двигунами і повною масою 5-20 т та понад 20 т (за виключенням автомобільних шасі з кабіною).
- Також мито діятиме на спецтехніку: автокрани, автомобілі-прибиральники для доріг, автогідропідйомники, автомобілі для поливу й автомобілі-майстерні.
- Комісія встановила, що урядом Білорусі створено штучні бар’єри відносно імпортованих з України колісних транспортних засобів у вигляді утилізаційного збору та нерівних умов участі в державних закупівлях. Через це ускладнюється доступ продукції українських підприємств на ринок Білорусі.
- Такі дії суперечать статтям 5 та 6 Договору про зону вільної торгівлі від 18 жовтня 2011 року, а також статті 2 Угоди між урядом України та урядом Білорусі про вільну торгівлю від 17 грудня 1992 року.
- Рішення Комісії набирає чинності через 10 днів із дня опублікування цього повідомлення.
Контекст
На початку квітня міська влада Львова відмовилася від закупівлі білоруських автобусів компанії МАЗ, яка перемогла в тендері Європейського інвестиційного банку. Тендер передбачав закупівлю 100 автобусів.
Це рішення міський голова Андрій Садовий аргументував політичною ситуацією в Білорусі. Крім того, він звинуватив Білорусь у тому, що країна підтримує свого виробника, тому вони запропонували найнижчу ціну та обійшли українських конкурентів. Львів хоче оголосити новий тендер.
У листопаді 2020 року Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі ввела спеціальне мито на імпорт білоруських виробів зі сталі. За даними комісії, це відбулося через факти дискримінаційних і недружніх дій з боку Білорусі щодо українських виробників сталевих прутків. Розмір ставки спеціального мита щодо імпорту в Україну товару встановлено на рівні 16,08% від митної вартості. Діючими нормативно-правовими актами Білорусі передбачено застосування експортних заборон та/або обмежень при постачанні відходів та брухту чорних металів, зокрема, і на територію України.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.