Категорія
Новини
Дата

Український екостартап Releaf Paper відкрив у Парижі своє перше виробництво целюлози із опалого листя

1 хв читання

Олександр Соболенко, співзасновник Releaf Paper /з офіційної Facebook сторінки Releaf PAPER & BAGS/Колаж Forbes Ukraine

з офіційної Facebook сторінки Releaf PAPER & BAGS/Колаж Forbes Ukraine

Український екостартап Releaf Paper, що розробив технологію виробництва паперу з опалого листя відкрив у Парижі перше у світі індустріальне виробництво целюлози з цього матеріалу. Про це 15 листопада повідомив співзасновник компанії Олександр Соболенко на своїй сторінці у Facebook.

Серед клієнтів Releaf Paper такі відомі бренди, як L’Oreal, Samsung, Weleda та Schneider Electric.

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Деталі 

  • На створення цього виробництва компанії знадобилося три роки роботи та інвестиції в розмірі €3,5 млн.
  • Урочиста церемонія відкриття виробництва відбулася 14 листопада. Для виготовлення целюлози підприємство отримуватиме опале з вулиць Парижу.

Контекст

Releaf Paper був заснований у 2020 році його основним продуктом стали папір і паперові пакети, виготовлені без використання деревини. Технологію виробництва паперу з опалого листя розробив 17-річний школяр із Закарпаття Валентин Фречка. Разом із бізнес-партнером Андрієм Варцабою вони запустили компанію, а перші продажі стартували у травні 2021 року.  

Спочатку стартап не мав власного виробництва: папір виготовляли на потужностях Житомирського картонного комбінату, а пізніше — на Луцькому картонному комбінаті. На промислові обсяги виробництва компанія тоді ще не вийшла. У вересні 2022 року Releaf Paper розпочав продажі у Європі, відвантажуючи продукцію зі складу в Словаччині, яка вироблялася в Україні.  

У грудні 2021-го у Фречки змінився бізнес-партнер, нині другий співзасновник компанії – колишній топменеджер Lenovo Олександр Соболенко.

«В Україні ми не мали складу і продажів, фактично підтримували лише пілотних клієнтів», — розповідав співзасновник компанії Олександр Соболенко. Продажі у Європі залишалися незначними, і Соболенко оцінював їх у «тисячі євро на місяць», здебільшого це були тестові замовлення невеликих партій. Найбільший попит надходив із Німеччини та Франції.  

У грудні 2022 року стартап отримав грант у розмірі €2,5 млн від ЄС на будівництво фабрики. Як потенційні локації для виробництва розглядалися Франція, Фінляндія та Україна.  

За оцінками Соболенка, загальна вартість будівництва фабрики становила €3,5 млн. З цієї суми €2,5 млн профінансував грант Єврокомісії, а ще €1 млн компанія планувала залучити у вигляді позики в одному з французьких банків.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд