«Укрзалізниця» уклала прямі контракти на закупівлю дизельного пального з іноземними виробниками, повідомили Forbes в пресслужбі УЗ. Серед них – ExxonMobil Asia Pacific – підрозділ однієї з найбільших нафтопереробних компаній світу ExxonMobil.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Крім ExxonMobil Asia Pacific УЗ підписала угоди з польським нафтовим концерном Orlen, його литовським підрозділом Orlen Lietuva, і польським імпортером пального Unimot Paliwa. Йдуть перемовини з іншими потенційними постачальниками та виробниками, додали в УЗ.
- Прямі контракти дозволять УЗ зекономити приблизно 10% на ціні пального, оскільки тепер компанія не буде платити маржу трейдерам, вважає аналітик консалтингової компанії «НафтоРинок» Олександр Сіренко.
- Окрім задоволення власних потреб, УЗ планує продавати пальне аграріям та держпідприємствам.
- Вихід УЗ на паливний ринок може призвести до зниження роздрібних цін на дизельне пальне від 2,5 грн/л до 5,0 грн/л, очікує Сіренко.
Контекст
В червні Україна збільшила імпорт дизелю, бензину та скрапленого газу до 20 000 т на добу. Порівняно з травнем, поставки дизелю зросли на 70%, бензину – на 40–45%.
Збільшенню імпорту посприяли декілька чинників. Повноцінно запрацювали «зелені коридори» для вантажівок, які дозволяють бензовозам перетинати західний кордон без черг. Також зросла пропускна здатність залізниці на кордоні. Крім того, імпорт бензину розпочала група «Приват», яка володіє найбільшою мережею АЗС в Україні.
Ще одна причина – невеликі мережі АЗС, а також споживачі, передусім аграрії, почали самі імпортувати пальне, тоді як раніше закуповували його на внутрішньому ринку. Також в Україні закінчилась посівна, що знизило попит на пальне.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.