До кінця року модель тарифоутворення на перевезення вантажів, за якою «Укрзалізниця» працювала з 1997 року, може повністю змінитися, повідомив в інтерв’ю Forbes Ukraine голова правління УЗ Євген Лященко. Без цього кроку компанія не зможе закінчити рік з прибутком, зазначив він.
⚡️Ексклюзивно: спікер на форумі «Енергія бізнесу» – Деніел Єрґін, віце-голова S&P Global, письменник та лауреат Пулітцерівської премії. Він автор бестселерів про енергетику та світову економіку, зокрема «The Prize» і «The New Map». Вже 9 жовтня зустрінемося.
Ключові факти
- За словами Лященка, на 2024 рік УЗ закладає не підвищення вантажних тарифів, а їх гармонізацію. «Це передбачає повну зміну моделі їхніх розрахунків. На сьогодні та складається з тарифікації вантажів трьох різних класів, групи позакласних вантажів та 15 коефіцієнтів. І це не враховуючи окрему тарифікацію для перевезення порожніх вагонів», – пояснив СЕО УЗ*.
- Ми хочемо значно спростити систему тарифоутворення, яка насьогодні складається з тарифікації вантажів трьох різних класів, групи позакласних вантажів та 15 коефіцієнтів. І це не враховуючи окрему тарифікацію для перевезення порожніх вагонів.
- Зокрема, серед пропозицій: єдиний тариф на порожні вагони та поділ за класами перевезень залежно від технології перевезення, а не від особливості продукту або бізнесу, який замовляє вагони УЗ.
- «Це рішення давно назріло. Воно створить здорове підґрунтя для роботи «Укрзалізниці», – додав Лященко.
- Гармонізація тарифів може принести компанії додаткові 3-4 млрд до кінця року залежно від того, коли її погодить уряд, розраховує СЕО компанії.
- Для бізнесу витрати сумарно можуть зрости на приблизно 7%.
- УЗ вже передала пропозицію тарифної реформи до Міністерства інфраструктури та очікує на відповідь.
Контекст
Усі товари для перевезення «Укрзалізницею» поділяють на чотири групи: І клас – руда, вугілля, цемент; ІІ клас – зернові, сира нафта; ІІІ клас – чорні метали, металобрухт та нафтопродукти; решта, в тому числі будівельні матеріали, – позакласні.
Востаннє УЗ індексовувала тарифи на вантажні перевезення у липні 2022-го – одразу на 70%.
Компанія розраховувала отримати від підвищення до кінця року 11,3 млрд грн – майже половину суми мав заплатити металургійний бізнес та аграрії.
* — цитата уточнена після публікації.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.