«Укрзалізниця» завершила 2022 рік із чистим збитком 10,8 млрд грн проти прибутку 457 млн грн у 2021-му, йдеться у звіті держкомпанії.
🎬 YouTube-проєкт Forbes Next про майбутніх зірок українського бізнесу. Новий випуск про школу програмування GoIT. Як вона будує мільярдну компанію на світчерах 👉 Дивіться за цим лінком
Ключові факти
- «Укрзалізниця» завершила 2022 рік із 10,8 млрд грн чистого збитку. Збиток від пасажирських перевезень склав 13,3 млрд грн.
- У 2022 році держава виділила «Укрзалізниці» для підтримки ліквідності 10 млрд грн.
- Фінплан на 2023 рік передбачає очікувані збитки 20,2 млрд грн. Доходи становитимуть 83,9 млрд грн, витрати – 107,9 млрд грн.
- Капітальні інвестиції 2023 року складуть 50 млрд грн, це учетверо більше, ніж рік тому.
- «Укрзалізниця» очікує надходжень з держбюджету на суму 1,7 млрд грн та планує виплатити на користь держави 22,8 млрд грн.
- У 2023-му УЗ не планує підвищувати тарифи на вантажні та пасажирські перевезення.
Контекст
З початком повномасштабної війни неефективна «Укрзалізниця» перетворилася на машину з порятунку мільйонів українців. Держкомпанія розпочала воєнний рік із прибутком 457 млн грн за підсумками 2021 року. За рік компанія евакуювала понад 4 млн людей, медичними поїздами – 2,5 тис. цивільних поранених.
У грудні 2022-го «Укрзалізниця» домовилась про відтермінування виплат за євробондами. 12 грудня S&P Global Ratings знизило кредитний рейтинг «УЗ» з «CCC-» до «СС» через пропозицію компанії власникам своїх євробондів з погашенням у 2024 та 2026 роках відстрочити всі платежі за ними на 24 місяці.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.