Кабінет Міністрів ухвалив розпорядження, яке зобов’язує шість акціонерних товариств до 29 лютого забезпечити авансове перерахування до держбюджету не менше ніж 50% річних дивідендів від результатів господарської діяльності у 2023 році, повідомляє Міністерство економіки.
📲 Forbes Ukraine у WhatsApp. Підписуйтесь й читайте головне про бізнес та економіку
Ключові факти
- Рішення стосується таких компаній: АТ «НАК «Нафтогаз України», АТ «Українська залізниця», АТ «Укроборонпром», ПрАт «Укргідроенерго», АТ «Українські енергетичні машини», ПрАТ «Нижньодністровська ГЕС».
- Згідно з даними Міністерства фінансів, це дасть змогу забезпечити надходження до державного бюджету у лютому 3 млрд грн.
- «Це зумовлено необхідністю поповнення державного бюджету в умовах повномасштабної війни для фінансування видатків держави», – зазначив заступник міністра економіки Олексій Соболев.
Контекст
Нещодавно стало відомо, що оператори газорозподілу групи «Нафтогаз» перерахують до держбюджету 226,7 млн грн дивідендів протягом першого півріччя 2024-го. Йдеться про операторів газорозподільних мереж, управління корпоративними правами яких передано АТ «Чорноморнафтогаз» групи «Нафтогаз» та які отримали прибуток у 2021–2022 роках.
На початку лютого Кабінет Міністрів визначив базовий норматив відрахування на рівні 80% для державних підприємств. Зазначається, що підприємства за власної ініціативи можуть перераховувати до бюджету й більшу частку. Минулого року рівень становив 50% від результатів господарської діяльності у 2022 році.
Також уряд окремо встановив нормативи відрахувань для «Нафтогазу України» на рівні 95%, Державного ощадного банку України та Української фінансової житлової компанії – 30%, «Укрнафти» – 30% (за умови, що 50% прибутку спрямують на капітальні інвестиції, затверджені урядом у фінплані компанії на 2024 рік), УДП – 30% (за умови спрямування 50% прибутку на оновлення флоту та розвиток виробничих потужностей Кілійського суднобудівельно-судноремонтного заводу), а також для «Укрзалізниці» – 50% (за умови що 30% прибутку спрямують на фінансування капітальних інвестицій, затверджених у консолідованому фінансовому плані на 2024-й, реконструкцію критичної залізничної інфраструктури та оновлення рухомого складу).
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.