За результатами 2021/2022 мр в Україні можуть сформуватися перехідні залишки зернових та олійних культур на рівні 25,1 млн тонн, що в 4,2 раза перевищує показник попереднього сезону, йдеться в оцінці аналітиків ІА «АПК-Інформ». Це не дозволить вивільнити суттєву частку ємностей зерносховищ для приймання нового врожаю.
Ключові факти
- Якщо врахувати втрати зернових вантажів, що залишилися в портах та у пошкоджених сховищах у регіонах, де ведуться активні бойові дії, то рівень перехідних залишків на кінець сезону 2021/2022 оцінюються у 21,3 млн тонн, прогнозують аналітики.
- Враховуючи потужності в областях з активними бойовими діями, доступними можна вважати лише 60,9 млн тонн ємностей для зберігання. Таким чином, перехідними залишками поточного сезону залишаться заповненими 35% доступних потужностей зерносховищ, йдеться у дослідженні.
- Сумарний валовий збір зернових та олійних культур в Україні в 2022 році аналітики прогнозують на рівні 55,9 млн тонн. Таким чином, дефіцит ємностей для приймання нового врожаю оцінюється на рівні 16,3 млн тонн.
- Темпи посівної кампанії та агрокліматичні умови сприяють підвищенню прогнозів виробництва зернових та олійних культур в Україні, що занадто ускладнюватиме ситуацію без належної реалізації наявних запасів, вважають аналітики.
Контекст
Через морські порти Україна експортувала понад 70% усіх вантажів на загальну суму близько $47 млрд. З 24 лютого морські ворота на замку, заблоковані російським флотом і протикорабельними мінами. У портах та кораблях на рейді опинилися замкненими сотні тисяч тонн вантажів. Частину вдалося вивезти автотранспортом і залізницею, інші стоять під обстрілами або захоплені російськими військовими.
Вивезення цьогорічного сільськогосподарського врожаю з України планується за допомогою залізничного транспорту – DB Cargo, дочірнього підприємства Deutsche Bahn AG з вантажних перевезень. Таким чином хоча б частково можна буде компенсувати неможливість застосування морського транспорту.
Останні два тижні росіяни активізували крадіжку та вивіз зернових з України. Крим – не кінцева точка. У Севастополі два тижні тому відновив роботу зерновий термінал «Авал».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.