Американська компанія Snap – розробник соцмережі Snapchat – повідомила про уповільнення зростання рекламного бізнесу через війну в Україні. Про це пише The Wall Street Journal.
Ключові факти
- Деякі рекламодавці призупинили витрати після вторгнення Росії в Україну. Вони відновили їх протягом 10 днів, повідомляє компанія. «Наш бізнес з реклами брендів зростав відносно повільними темпами», – сказав фінансовий директор Дерек Андерсен.
- Він додав, що рекламодавці в багатьох галузях висловлювали занепокоєння з приводу всього: від зростання витрат і процентних ставок до зривів ланцюгів постачань.
- «Ми вважаємо, що вплив війни в Україні на витрати, маркетингові бюджети та загальну економічну впевненість був значним, і важко передбачити її вплив на перспективу», – сказав Андерсен.
- Snap також повідомив, що витратив близько $5 млн на підтримку членів команди, які постраждали від війни.
Контекст
Війна в Україні особливо вплинула на Snap, оскільки зусилля компанії щодо технологій доповненої реальності частково завʼязані в Україні, сказав виконавчий директор Snap Еван Шпігель. Компанія має два R&D-офіси в країні: в Одесі й Києві. Практично всі AR-маски компанії створює український офіс, крім тих, що виготовляються користувачами.
У 2015-му Snap купила одеський стартап Looksery за $150 млн, який російський підприємець Віктор Шабуров започаткував разом з українцем Юрієм Монастиршиним. У 2019-му – український стартап AI Factory за $166 млн.
Шпігель назвав квартал «складнішим, ніж очікували». Snap, яка вперше зареєструвала квартальний прибуток у IV кварталі 2021-го, повідомила про чистий збиток у розмірі $360 млн за перші три місяці 2022 року. Продажі зросли на 38% порівняно з роком раніше – до $1,06 млрд.
У 2021-му на виторги рекламних компаній вплинула зміна політики конфіденційності Apple. Компанія ввела нове правило – App Tracking Transparency. Додатки зобовʼязані отримувати дозвіл користувача на відстеження будь-яких даних. Зокрема, йдеться про унікальний ідентифікатор для рекламодавців (IDFA) і про активність користувача в браузерах. Ці дані використовуються для рекламних цілей та оцінки ефективності рекламних компаній.
Нововведення Snap спричинили втрату п’ятої частки капіталізації. Після звіту компанії котирування Facebook і Twitter знизилися на 6% та 5% відповідно, а Alphabet і Pinterest – на 2%. Snapchat, Facebook, Twitter та YouTube у підсумку втратили 12% свого виторгу, або близько $9,85 млрд, повідомляв у листопаді 2021-го Inc з посиланням на дані компанії Lotame, яка займається рекламними технологіями.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.