Під час війни бізнесу знову довелося пристосуватися до нових умов. Аби вижити, компанії просять уряд дати їм податкові канікули та допомогти із логістикою – це результати опитування дослідницької компанії Gradus Research, проведене на замовлення Київської школи економіки. Що ще вона дізналася про роботу українського бізнесу під час війни.
Ключові факти
- Війна сповільнила чи призупинила роботу 85% українських компаній: серед них 1% не планують відновлювати свою діяльність, а 35% чекають кращих часів.
- Cеред основних проблем: нестача замовлень (50%), проблеми з логістикою (29%), нестача сировини (21%), не вистачає працівників (17%).
- Що просить бізнес в уряду: податкові канікули (37%), допомога з організацією логістики (17%), доступ до здешевлених фінансів (16%), допомога у просуванні продукції (16%), допомога у збереженні співробітників (15%).
- Як змінилися зарплати: лише 3-5% бізнесу збільшили зарплати, розцінюючи її як соціальну допомогу; 14-19% зберегли зарплату на довоєнному рівні. Інші або знизили, або взагалі перестали виплачувати зарплату.
Ключова цитата
«Українці вміють та хочуть працювати навіть в умовах війни. До стресу нашим землякам не звикати…Ми «антитендітна» нація, тому люди намагаються продовжувати виконувати зобовʼязання перед замовниками навіть у цей час», – каже Євгенія Близнюк, засновниця дослідницької компанії Gradus Research.
Як проводили опитування: учасники заповнювали анкету у мобільному додатку. Період проведення: 22 березня 2022 року. Розмір вибірки – 355 респондентів.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.