«Нова пошта» запровадила інструмент на основі штучного інтелекту, який щоденно робить фото кожного з відділень логістичного оператора та звітує щодо дотримання стандартів, розповів R&D директор Nova Євгеній Хоменко на AI Summit від Forbes Ukraine 27 листопада. Це допомогло компанії зекономити кошти на фізичних перевірках з боку топменеджменту та покращити якість сервісу.
Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною трьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас. У період Black Friday діє знижка -30%: 1259 грн замість 1799 грн.
Ключові факти
- До запровадження інструменту компанія використовувала стандартні перевірки: на партнерські відділення вирушав територіальний менеджер Nova, попередньо попередивши про свій приїзд, розповів Хоменко. «Він приїжджає, а там все – як у книзі. А потім ми бачимо, що клієнти говорять трошки інакше», – пояснив він.
- За словами Хоменка, Nova впровадила технологію, яка дозволяє автоматично відслідковувати відповідність стандартам. Уся мережа відділень обладнана камерами та має відповідати певним стандартам, які прописані, як чекліст.
- Щодня ШІ робить фото кожного з відділень та одразу аналізує на дотримання стандартів, каже Хоменко. «Де знаходиться наш працівник? Чи у формі він? Чи знаходяться на своїх місцях якісь маркетингові комунікації? Чи не переповнений у нас сміттєвий бак?», – пояснює Хоменко.
- Завдяки автоматизації процесів компанія змогла значно знизити час і ресурси, витрачені на контроль якості в різних відділеннях. А також поліпшити якість сервісу, каже R&D директор Nova. «Навчаємо наші моделі штучного інтелекту давати поради, що поліпшують взаємодію з бізнес-партнерами. З деякими партнерами співпрацю припинили, тому що технології, зокрема AI, можуть замінити їхні послуги», – поділився Хоменко.
- Категорія
- Рейтинги
- Дата
Контекст
На початку 2024 року мережа «Нової пошти» складалася з 27 050 точок обслуговування. Уже до кінця першого півріччя 2024-го кількість відділень досягла 12 100, а поштоматів – 18 000.
У першій половині 2025 року компанія обробила 238 млн посилок і вантажів – це на 7% більше, ніж за той самий період 2024-го. Міжнародних відправлень стало 5,9 млн штук. Загальний виторг зріс на 23% і становив 24,6 млрд грн.
За ці шість місяців мережа розширилася на 4777 нових об’єктів: додано 708 відділень і 4069 поштоматів.
У 2024-му «Нова пошта» відновила роботу R&D-центру та збільшує інвестиції в розробки, розповів Forbes директор R&D-підрозділу «Нової пошти» Євгеній Хоменко. У 2023-му в роботу підрозділу компанія інвестувала близько $1 млн. План на 2024 рік – $1,5 млн, каже Хоменко. За його словами, у R&D-відділі компанії 12 людей, які розробляють 30 проєктів.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.