Категорія
Головне
Дата

Австралія першою у світі ухвалила закон про плату місцевим ЗМІ за контент

Парламент Австралії ухвалив новий закон, який зобов’язує техгігантів, таких як Facebook і Google, платити місцевим ЗМІ за контент. Це перший у світі крок, спрямований на захист незалежної журналістики, пише CNBC.

Ключові факти

  • Документом передбачено, що компанії Big Tech мають домовлятися з місцевими видавцями та мовниками про суму плати за контент, який з'являється на їхніх платформах.
  • Якщо уряд вирішить, що плати за контент видавництвам недостатньо, то рішення щодо суми прийматиме призначений урядом арбітр.
  • У цьому випадку буде відведено не менше місяця на прийняття прямих домовленостей між суб'єктами, і тільки після цього вживатимуть примусові заходи.
  • Закон прийняли з поправками, які внесли через конфлікт із Facebook. Вони передбачають двомісячний період на укладення угод між компаніями і видавцями.
  • Також за техкомпаніями буде збережено право вирішувати, чи з'являтимуться новини на їхніх платформах.
  • Facebook пообіцяла витратити $1 млрд за три роки на підтримку видавців після конфлікту з владою Австралії.

Контекст

Розробку законопроєкту Австралія завершила на початку грудня 2020 року. Однак він викликав супротив у техгігантів. Зокрема, Facebook 18 лютого 2021 року заборонила публікувати новини на своїх сервісах в Австралії. Місцеві користувачі не могли переглядати чи ділитися новинами, розміщеними в стрічці цієї соцмережі, тоді як міжнародні користувачі не мали доступу до австралійських новин. Окрім того, під блокування потрапили урядові сторінки охорони здоров'я та надзвичайних ситуацій у Facebook.

Згодом уряд Австралії погодився внести зміни до законопроєкту. Тому Facebook відновила можливості публікувати або переглядати новини на своїх сервісах у країні.

Google також погрожувала заблокувати свою пошукову систему в Австралії. Однак вона домовилася про угоди з місцевими медіакомпаніями, у тому числі Nine Entertainment, Seven West Media та News Corporation.

Услід за Австралією змусити великі технологічні компанії, такі як Google і Facebook, платити за новини видавцям планують депутати Європейського парламенту.

До цього часу більшість країн залишалися осторонь цього питання. Рекламодавці перенаправляли свої витрати на вебсайти соціальних мереж і пошукові системи, що позбавляло видавничі редакції основних джерел доходу й призводило до масового зупинення й втрати робочих місць.

Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

Топ-100 приватних компаній | Кращі міста для бізнесу