Категорія
Новини
Дата

ІАТА очікує збитки для авіагалузі у майже $48 млрд за підсумком 2021 року. За попереднім прогнозом втрати було оцінено у близько $39 млрд

1 хв читання

Міжнародна асоціація повітряного транспорту (IATA) прогнозує, що чисті збитки авіаційної галузі в 2021 році складуть $47,7 млрд. Таким чином, IATA погіршила очікування – у листопаді 2020 року збитки прогнозувалися у $38,7 млрд.

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • За підсумком 2020 року IATA оцінила чистий збиток авіагалузі у $126,4 млрд.
  • Очікується, що цьогоріч доходи галузі складуть $458 млрд, що більше на 23% у порівнянні з 2020-м. Але це всього 55% від $838 млрд, отриманих у 2019 році.
  • Авіакомпанії цього року втратять $81 млрд.
  • В IATA прогнозують, що повітряним транспортом в 2021-му подорожуватиме близько 2,4 млрд осіб. Упродовж минулого року авіатранспортом скористалися 1,8 млрд осіб.
  • IATA очікує на початок відновлення галузі в другій половині 2021-го.
  • При цьому внутрішні пасажирські перевезення працюватимуть значно краще, ніж міжнароді. За оцінками IATA внутрішні ринки можуть відновитися до 96% від докризового (2019 року) рівня в другій половині 2021-го. Це обумовлено зростанням ВВП, накопиченими споживчими грошима під час карантину, відкладеним попитом і відсутністю обмежень на поїздки всередині країни.

Контекст

Пандемія коронавірусу COVID-19 спричинила різке падіння обсягу пасажирських авіаперевезень. За даними Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО), за підсумком 2020 року перевезення скоротилися на 60%. Внаслідок цього загальна кількість авіаперельотів повернулася до рівня 2003-го. За 2020 рік обсяги пасажирських перевезень українських авіакомпаній зменшилися порівняно з 2019-м на 65% та становили 4,793 млн осіб, повідомляє Державіаслужба.

Представники українського авіаційного ринку неодноразово зверталися до влади за підтримкою у звʼязку зі складним становищем. Зокрема, аеропорти Запоріжжя, Львів, Київ, «Украерорух», а також авіакомпанії Azur Air Ukraine та SkyUp Airlines. Проте кроків назустріч із боку держави досі не було. 

Державна підтримка, один із ключових факторів, який допомагає авіакомпаніям з ЄС, в Україні повністю відсутня, зазначив авіафахівець Кирил Новіков у інтервʼю Forbes.ua. За його словами, рятувати цивільну авіацію України можна завдяки скасуванню ПДВ на внутрішніх перевезеннях, зменшенню акцизу на паливо та стабілізаційним кредитам зі ставкою 0%.

Європейські авіакомпанії отримують значні суми допомоги від своїх урядів. Так, ірландська Ryanair отримала £600 млн фінансової допомоги, німецька Lufthansa – €9 млрд, а франко-голландська група Air France-KLM – €9 млрд. Не впоралися з економічними труднощами через коронакризу й оголосили себе банкрутами британська авіакомпанія Flybe, турецька AtlasGlobal, німецька Germania, італійська Ernest Airlines, Czech Airlines.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд