Категорія
Новини
Дата

Велика Британія в 2021 році посилить правила конкуренції для Google і Facebook

У наступному році Велика Британія введе нові правила конкуренції. Країна хоче не дати Google і Facebook використовувати своє домінуюче положення для витіснення невеликих компаній і обмеження інтересів споживачів, пише Reuters.

Як мотивувати команду не збавляти темп у надскладних умовах? Дізнайтесь 25 квітня на форумі «Надлюди» від Forbes. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • Дотримання нових правил буде здійснюватися спеціальним підрозділом в Управлінні з конкуренції і ринків (CMA). Раніше в цьому році CMA заявило, що йому потрібні нові закони для утримання технологічних гігантів під контролем.
  • Google і Facebook домінують у цифровій рекламі у Великій Британії. На їхню частку припало близько 80% з £14 млрд, витрачених у 2019 році.
  • Американські компанії заявили, що вони віддані співпраці з британським урядом і регулюючим органом в області цифрової реклами, включаючи надання користувачам більшого контролю над своїми даними і рекламою.
  • Нещодавно створеному відділу цифрових ринків, який почне роботу в квітні, нададуть повноваження припиняти, блокувати і скасовувати рішення, прийняті технологічними гігантами. А також накладати фінансові штрафи за недотримання конкуренції.
  • Британська влада заявила, що компанії мають бути більш прозорими у використанні даних споживачів. Обмеження, які ускладнюють використання конкуруючих платформ, будуть заборонені, а правила підтримають новинну індустрію, змінивши баланс відносин між видавцями й платформами.

Головна цитата

«Концентрація влади в невеликої кількості компаній стримує розвиток, знижує інновації й має негативний вплив на людей і підприємства. Прийшов час зайнятися цим і почати нову еру технологічного зростання», — сказав британський секретар з цифрових технологій Олівер Дауден.

Контекст

Уряди багатьох країн розробляють заходи для зменшення монопольної влади великих технологічних компаній.

Європейський Союз розробив проєкт закону про цифрові послуги, який мають прийняти до кінця року. Цим документом ЄС хоче заборонити таким компаніям, як Amazon і Google, використовувати зібрані дані для власної комерційної діяльності, якщо вони не є доступними для інших користувачів, які ведуть таку саму комерційну діяльність. Також документом буде заборонено техногігантам встановлювати свої додатки на смартфони, ноутбуки і сервіси на пристрої інших компаній на ексклюзивних правах.

Окрім того, Єврокомісія направила гіганту онлайн-торгівлі Amazon попередні висновки антимонопольного розслідування та повідомила, що відкрила нове. ЄК хоче дослідити, чи надавала компанія преференції власним товарам.

У жовтні Мінюст США звинуватив Google у незаконному захисті своєї монополії на пошук та контекстну рекламу і подав проти неї позов до Федерального суду у Вашингтоні.

Раніше підкомітет Конгресу США з питань антимонопольного права представив загалу результати 16-місячного розслідування ситуації у цифровій економіці. Американські конгресмени-демократи запропонували розділити на частини такі компанії, як Apple, Amazon, Google та Facebook, через зловживання владою. У звіті стверджувалося, що техногігант через Google Maps володіє 80% ринку навігаційних інструментів, через «популярний браузер Chrome має змогу просувати свої продукти», а через операційну систему Android Google диктує умови розробникам майже для половини мобільних гаджетів.

Податки для техногігантів

Нещодавно влада Франції почала розсилати повідомлення корпораціям про необхідність сплати цифрового податку. Французький закон передбачає податок у розмірі 3% виторгу технологічних компаній, отриманого ними у Франції. Йдеться тільки про ті компанії, чий річний виторг становить не менше €750 млн, при цьому хоча б €25 млн компанії мали отримати у Франції. Закон охоплює близько 30 міжнародних корпорацій, таких як Google, Amazon, Facebook, а також деякі китайські, німецькі, іспанські та британські компанії. 

Раніше в листопаді 2019-го Чехія вирішила обкладати доходи цифрових компаній на своїй території щорічним податком в обсязі 7%. Він поширюватиметься на компанії зі світовими продажами на суму понад €750 млн і виручкою в Чехії, що перевищує €3,8 млн.

Італія так само запровадила 3%-ний податок для цифрових компаній.

У грудні 2019-го у Верховній Раді було зареєстровано законопроєкт, яким запропоновано ввести податок на додану вартість у розмірі 20% на послуги компаній-нерезидентів, таких як Google, Facebook або Netflix. У пояснювальній записці до законопроєкту повідомляється, що діяльність таких компаній проводиться без належного оподаткування — це призводить до втрат держбюджету та створює неконкурентне середовище для резидентів-платників. Законопроєкт майже рік лежить «без руху» в парламенті.

Великі цифри

Google за останні роки оштрафували на €8,25 млрд в рамках антимонопольних розслідувань, повідомляє Financial Times. 2017 року на компанію наклали штраф у €2,42 млрд за зловживання домінуючим становищем на ринку систем пошуку в інтернеті, 2018-го — €4,3 млрд за використання мобільної операційної системи Android в якості інструмента боротьби з конкурентами. У 2019 році Google зобов'язали заплатити €1,49 млрд за зловживання домінуючим становищем на ринку інтернет-реклами, а саме сервісу контекстної реклами AdSense. 

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні