Ілон Маск лає Байдена у Twitter, а той ігнорує Tesla. Чим президент США не вгодив найбагатшій людині світу /Фото Getty Images/Shutterstock
Категорія
Картина дня
Дата

Ілон Маск лає Байдена у Twitter, а той ігнорує Tesla. Чим президент США не вгодив найбагатшій людині світу

Гендиректор Tesla Ілон Маск і Джо Байден, президент США. Ілюстрація Анна Наконечна Фото Getty Images/Shutterstock

Гендиректор Tesla Ілон Маск у Twitter назвав президента Джо Байдена «лялькою з мокрої шкарпетки у людській подобі», коли акції Tesla впали на 11%. Маскові бракує стриманості в соціальних медіа, а низка юридичних проблем у минулому доводять, що його нестриманість – це радше правило, аніж виняток

Ще один твіт Маска – «Байден ставиться до американців як до телепнів» – став частиною односторонніх нападів підприємця в Twitter на президента. Байден не завдав удару у відповідь, принаймні прямого.

Білий дім твітнув про те, як президент захоплюється General Motors і Ford, конкурентами Tesla, і їхньою роботою з розробки електротранспорту. «Компанії як General Motors і Ford як ніколи багато виробляють електромобілів тут вдома», – каже в пості Байден гендиректорці GM Меррі Барра. Tesla, найбільший у світі виробник електромобілів, не згадується.

Tesla також не згадували у середу під час заходу у Білому домі, коли Байден нахвалював гендиректорів GM, Ford і виробника двигунів Cummins за їхню роботу над електротранспортом. Залишається невідомим те, чи Маска взагалі запрошували на подію.

Такий бойкот очевидно спровокував найбагатшу людину у світі. Низькі рейтинги Байдена можуть бути тією помстою, яку Маск хоче отримати, але гендиректор Tesla не обмежився дитсадівськими дражнилками лише на адресу президента.

Він також нападав на очільника Департаменту страхування Каліфорнії Рікардо Лару, сказавши, що його повинні зняти з посади, зробив дивні коментарі на адресу ООН і похвалив протести канадських далекобійників, які виступили проти вимоги США надавати підтвердження вакцинації для вʼїзду в країну.

«Нормальний, врівноважений гендиректор так не поводиться, – сказав Джон Коффі, викладач в Юридичній школі при Колумбійському університеті. – Та ми вже давно знали, що хай який він успішний, це точно не про Маска. Навіть якщо він не помиляється у своєму прогнозі майбутнього провалу Байдена, він і його компанії можуть немало постраждати поки це станеться. І помсти не варто чекати від Байдена, адже Комісія з цінних паперів і бірж (SEC) та інші агентства вважають підприємця заклятим ворогом».

Нападки на Байдена не мали б наслідків, якби Маск був просто громадянином чи дописувачем-консерватором. Але Tesla, найдорожчий автовиробник у світі, повинна залишатися на хорошому рахунку у низки федеральних агентств, серед яких SEC, Служба внутрішніх доходів, Національна адміністрація безпеки дорожнього руху, Міністерство транспорту і Міністерство праці.

Нормальний, врівноважений гендиректор так не поводиться.

Джон Коффі, викладач в Юридичній школі при Колумбійському університеті

Антипрофспілкова позиція Tesla є наріжним каменем конфлікту з адміністрацією Байдена, адже вона підтримує «Обʼєднану профспілку автобудівників».

На запитання про те, чому Tesla не запросили на захід в Білому домі щодо електротранспорту у серпні 2021-го, де були присутні GM, Ford і Stellantis, прессекретарка Байдена Джен Псакі сказала репортерам, що ті компанії «є трьома найбільшими роботодавцями «Обʼєднаної профспілки автобудівників», тому я дам вам можливість самим зробити висновки».

Маск же натомість, за повідомленням Національного управління з трудових відносин, відмовляє своїх робітників на заводі у Фрімонті, Каліфорнія, вступати у профспілку.

SpaceX, космічна компанія Маска, також покладається на федеральні контракти від NASA і Міністерства оборони. В результаті його нестримані твіти піддають його ж компанії непотрібним ризикам.

На додачу до минулих суперечок із SEC, які коштували йому посади голови Tesla і штрафу в $20 млн у 2018-му за неправдивий твіт про те, що він зібрав фонд для того, щоб зробити компанію приватною, Національна адміністрація безпеки дорожнього руху проводить розслідування щодо безпеки суперечливої системи автопілоту в автомобілях Tesla. Якщо агентство знайде серйозні недоліки або порушення заходів безпеки, компанії загрожує дороге відкликання її продуктів.

«Для Маска Twitter – це благодать і прокляття, – сказав Ден Айвс, аналітик у Wedbush Securities. – Не це хоче бачити Волл-стріт».

Tesla не відповіла на запит прокоментувати твіти Маска. (Підприємець розпустив PR-команду на початку 2020-го.)

Зустріч Байдена в середу із гендиректорами була спробою зібрати підтримку для його відкладеного законопроєкту Build Back Better. Характер же Маска міг стати не менш значною перешкодою його запрошенню на цю зустріч, ніж його антипрофспілкова налаштованість, каже Фернандо Герра, викладач політичної науки і міжнародних відносин у Університеті Лойола Мерімаунт в Лос-Анджелесі.

«Навіщо запрошувати його на вечірку, де він може затьмарити головну її мету? Навіщо запрошувати його на вечірку, де він привселюдно може сказати, що проти головного питання, заради якого всі зібралися? – сказав він. – Коли він, так би мовити, за бортом, це провокує розмови, але якщо він опиниться на борту, то потенційно може змінити основну мету того, для чого всі зібралися».

Прохолодні стосунки з Маском на Байдена навряд вплинуть. «Він не залежить від його грошей. Він не залежить від його підтримки. І Маск не представляє штат, який потрібен Байдену, адже Маск переїхав у Техас із Каліфорнії. З політичної сторони він нічим не ризикує, не запросивши Маска», – додає Герра.

Зустріч Байдена відбулася саме напередодні оголошення Tesla про її рекордний дохід у 2021-му, якому сприяв продаж майже 1 мільйона високотехнологічних седанів і кросоверів. Схоже, що Маск був готовий заплатити будь-яку ціну за ескалацію його конфлікту з Байденом. В той час як він зробив вищезгаданий твіт 27 січня, він особисто втратив $24,5 млрд, коли акції Tesla впали.

Матеріали по темі