Як галузь виживає, масштабується та при всьому цьому встигає допомагати армії, ми розглянемо на прикладі компанії з оренди концертного, аудіовізуального та сценічного обладнання RIDER RENT.
Останні роки були надзвичайно складними для вітчизняної концертної індустрії. Глобальна пандемія та повʼязані з нею локдауни спричинили серйозні перешкоди для організаторів масових заходів. Здавалося, що це майже повністю припинило діяльність цілої галузі. А тепер, коли Україна зіткнулася з агресією російських загарбників, в проведенні концертів та інших масових подій зовсім немає сенсу. Проте, з іншого боку, це велика галузь, в якій задіяно тисячі людей, які тепер опинилися без засобів до існування.
Компанія RIDER RENT розпочала свою роботу ще в 2008 році. Увесь цей час вони зростали й адаптувалися до запитів ринку, і на сьогодні є шоу-продакшном повного циклу. До спектру послуг входить оренда звуку, світла, екранів, сценічних конструкцій, втілення інтерактивних рішень, а також декорацій будь-якого рівня складності разом з постійними партнерами Adequate Production.
RIDER RENT має більш, ніж 15-річний досвід з технічної реалізації ідей різного рівня складності. Їх професійні та креативні технічні рішення ідеально підходять і для приватних вечірок, і для конференцій, і для корпоративних заходів, і для фестивалів та грандіозних шоу.
Компанія здійснює доставку апаратури всіма містами України та більшої частини Європи. RIDER RENT працюють в тому числі з апаратурою бренду L’Acoustics, щоб клієнти мали змогу отримати найкраще звучання.
CEO RIDER RENT Віктор Данько розповідає про те, як компанія почуває себе останній час, і до яких змін призвели локдаун під час пандемії COVID-19 та початок повномасштабної війни.
Як і всі працівники концертного бізнесу ви, напевне, ще не до кінця оговтались після карантину — і тут війна. Де вас застало 24 лютого? В якому стані?
— Наша компанія активно розвивалась і шукала для себе нові рішення під час карантину, тож до гарячого сезону літа 2021, коли ринок нарешті почав приходити в себе, ми були впевнено готові. Під час локдауну ми заснували проект UMS (Ukrainian Main Stream), побудували в себе на складі студію і почали робити онлайн концерти, виступи діячів культури, семінари і конференції. Проект був спрямований на підтримку індустрії. Щоб ті кому є що сказати — мали таку нагоду.
UMS ми реалізувати повністю за свої кошти, але постійно шукали способи монетизації проєкту. Ми — перші, хто на ринку України, а, можливо, і Європи, почав робити онлайн-івенти. Не варто плутати із звичайними онлайн-трансляціями. Онлайн-івент — це той формат, у якому кожен гість є учасником заходу, а не просто глядачем. А от для зручного проведення онлайн заходів ми розробили онлайн-платформу Rider Platform.
Тож сезон літо-2021 був для нас дуже активним. Разом із партнером КВЦ ʼПарковийʼ ми зробили концертну площадку VIEW POINT, на якій провели дуже багато заходів. Виступали як українські, так і закордонні зірки. Крім цього, були великі фестивалі й потужні концерти. Неможливо було не помітити, що після карантину ринок не просто відновлюється, а і стрімко росте та розвивається. У нас були великі плани на 2022 і 2023 роки. Тому 24 лютого застало нас в кредитах на техніку.
Ваші перші думки після початку повномасштабного вторгнення? Чи допомагали вам західні партнери? Вдалось вивезти обладнання?
— В березні 2022 роки ми вже вели активну комунікацію з партнерами з усього світу. Фінансова підтримка від АRА (American Rental Association) дала нам можливість виплатити персоналу заробітну плату, за що ми їм неймовірно вдячні. Також нам дуже допоміг фонд Crew Nation. Вони зробили дуже круту акцію — виплатили кожному співробітнику прокатної індустрії України на концертному ринку по тисячі доларів.
Техніку на наш склад в Чернівці ми вивозили під сильними обстрілами — ʼдруга армія світуʼ якраз тоді намагалась взяти Київ. Паралельно ми вели перемовини з партнерами з усього світу, щоб мати можливість відправити свою техніку на безпечне зберігання на їх склади. Одна із найбільших прокатних компаній Європи та світу — Magnum, допомогла нам у цьому. Вони не просто зберігали техніку у себе, а й сплачували за оренду. Це дало змогу нашій компанії закривати певні витрати, виплатити ЗП співробітникам, фінансово підтримувати тих співробітників, які пішли в ЗСУ. Ми власним коштом закривали і закриваємо різні збори, купували автівку для наших захисників.
Коли і чому ви вирішили відкрити компанію в Європі?
— Рішення відкрити компанію в Європі виникло у нас до війни — якраз на останній стратегічній сесії в січні 2022. Тоді ми дали собі на це два роки. Але війна дуже пришвидшила цей процес. Тому літом 2023 ми відкрили юридичну компанію в Польщі та склади в Німеччині та Франції. Працювали на багатьох проектах в Європі, в основному замовники — це вихідці з України, які давно там проживають, або переїхали під час війни. Це також давало нам можливість донатити на потреби наших співробітників, які в ЗСУ, та і армії в цілому.
Восени знову розпочались постійні відключення світла. Як вам вдалось адаптуватись до тих реалій?
— У нас був досвід онлайн та гібридних (онлайн+оффлайн) івентів під час карантину. Як тільки восени 2022 року ринок трохи почав оживати, ми одразу побудували студію для онлайн та гібридних івентів у себе на складі. Також створили декілька студій у столичних бомбосховищах.
Адаптовувались до нових реалій максимально оперативно — закупили старлінки, генератори. Забезпечили генератором і старлінком свій офіс для безперебійної роботи, так що під час блек-ауту наш офіс перетворився в тому числі в коворкінг для наших партнерів.
Ракетні обстріли не вщухають… Але ви все одно плануєте проводити зараз заходи?
— Українці — найсміливіша нація в світі! Отже однозначно ракетні атаки — це не привід не проводити заходи. З весни ожив 2023 ринок бізнес-заходів, а це наразі наш основний ринок. Конференції, круглі столи, семінари, лекції тощо. Тому ми повертаємо частину техніки з Європі, щоб задовольнити всі його потреби. При цьому наша компанія в Європі паралельно працює, розвивається, росте — кількість техніки на складах збільшується.
Які ваші плани на майбутнє? Що будете робити після Перемоги?
Вже ні для кого не секрет, що рівень української креативності та сервісу значно вищий, ніж в Європі. Досвід роботи там показав це максимально наглядно не в одній сфері. Але в Європі є значно більші бюджети, тому там вище розвинені технології. Нам було що порівняти. І ми змогли зробити правильні висновки. Зрозуміти, які свої якості потрібно цінувати, а над якими треба працювати.
Тому віримо в Україну та українців, віримо в ЗСУ, разом працюємо задля Перемоги!
А після неї готуємось до стрімкого злету українського ринку по всім фронтам. Вже зараз активно ведемо перемовини із найбільшими світовими виробниками, щоб завчасно підготуватись до святкування дня Перемоги.
Вы нашли ошибку или неточность?
Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.