Відповідальний підхід: як ПроКредит Банк формує команду однодумців
Категория
Партнерский материал
Дата

Відповідальний підхід: як ПроКредит Банк формує команду однодумців

Фото надані ПроКредит Банком

ПроКредит Банк розпочав свою діяльність в Україні 20 років тому, і за цей час пройшов шлях від фінансової установи для кредитування дрібного і малого бізнесу до банку-лідера з роботи з бізнес-клієнтами та надійного партнера для вкладників – фізичних осіб. 

Встановлювати нові стандарти на ринку фінансових послуг України банку допомагає не лише прозора бізнес-модель, а й відповідальний підхід до підбору, навчання та розвитку свого персоналу. 

ПроКредит Банк – це місце для людей дії, цілеспрямованих та рішучих, які поділяють корпоративні цінності та кодекс поведінки. Водночас співробітники не повинні відповідати єдиним стандартам – навпаки, вітаються люди з різною освітою, досвідом і особистими якостями. Це дозволяє мати різні точки зору, брейнстормити, генерувати ідеї та втілювати їх у реальність. 

Відповідальний підхід: як ПроКредит Банк формує команду однодумців /Фото 1

Фото надані ПроКредит Банком

У банку цінують працьовитість та самовіддачу – кожному члену команди важливо бачити результати своєї роботи та кінцеву мету. Проста організаційна структура і пряма ієрархія дозволяють легко розподіляти між собою обов’язки заради досягнення спільної мети. У банку не заведено спілкуватись на «Ви» і називати керівників «по батькові». Це сприяє швидкому прийняттю рішень і зменшує дистанцію між співробітниками та керівниками, які працюють зі своєю командою в одному робочому просторі, а не за зачиненими дверима власних кабінетів.

Звісно, є місце й для гумору. Саме у дружній, здоровій атмосфері й робиться бізнес – у командах однодумців, які завжди готові не тільки підтримати й навчити, але й дати критичну оцінку роботи та вказати на зони розвитку.

ПроКредит Банк постійно вдосконалюється і прагне бути на крок попереду мінливих умов, у яких працює. У банку не бояться досліджувати та впроваджувати інновації, і вчитись на своїх помилках. 

ПроКредит Банк одним із перших створив сучасні зони самообслуговування у найбільших торгових центрах Києва, диджиталізував банківські послуги у зручному мобільному додатку та продовжує заохочувати клієнтів до дистанційного обслуговування. Усі ці кроки допомогли клієнтам банку продовжувати користуватись банківськими послугами онлайн та не втрачати контакт зі своїм фінансовим партнером у період локдауну.

Як ПроКредит Банк навчає фахівців

Для того, щоб створити потужну та професійну команду, група «ПроКредит» щорічно інвестує близько мільйона євро у тренінги для персоналу, як спеціалізовані, так і з гуманітарних наук, бізнес-етики та англійської мови, що проходять локально і за кордоном. 

Крім цього, у банку є дві корпоративні Академії у Німеччині. Метою навчання в Академіях є розвиток спеціалістів та підготовка майбутніх менеджерів і спеціалістів. Такий підхід кардинально відрізняє «ПроКредит» від багатьох інших компаній. Курс Академії не схожий не будь-який інший тренінг: він націлений на активний обмін думками щодо релевантних та провокативних питань. 

Відповідальний підхід: як ПроКредит Банк формує команду однодумців /Фото 2

Фото надані ПроКредит Банком

Навчання розраховане на 14 тижнів, і передбачає як фінансові блоки про бізнес-модель та стратегію банку, так і гуманітарні, які збагачують знаннями про розвиток та формування суспільства, а також допомагають сформувати свідомий, відповідальний підхід до роботи. Адже, щоб робити «правильні речі» у бізнесі повинні бути «правильні люди» – професійні, надійні та відкриті до нових знань.

ПроКредит Банк селективно підходить до підбору команди – до отримання джоб офферу доходить менше 1% кандидатів, що надсилають своє резюме. При відборі банк звертає більшу увагу на морально-етичні якості кандидата, ніж на попередній досвід. Значну роль також відіграє готовність до довгострокового навчання та розвитку всередині організації, вміння працювати у команді заради спільної мети та впевнене знання англійської мови – не нижче Upper Intermediate. 

Усі майбутні співробітники проходять через однаковий процес підбору персоналу та ProCredit Onboarding Programme – інтенсивний шестимісячний тренінг, основною метою якого є адаптація нових співробітників до команди ПроКредит Банку. Тренінг поєднує теоретичні та практичні блоки, показуючи, що означає бути частиною міжнародної банківської групи на практиці. 

Теоретична частина Onboarding Programme проходить англійською мовою та передбачає роботу в команді, підготовку проєктів та презентацій, вивчення й обговорення різноманітних понять та критичну оцінку шаблонних рішень. Під час курсу досвідчені викладачі – керівники відповідних підрозділів з різних країн групи «ПроКредит» – діляться з новачками власним досвідом, дають командні завдання та зворотний звʼязок, який допомагає рухатись вперед.

Особлива увага на курсі приділяється корпоративним цінностям та відповідальному банкінгу – учасники знайомляться з екологічною політикою банку та підвищують власний рівень соціальної відповідальності. 

Для ПроКредит Банку бути «зеленим банком» – це не просто модний тренд. Банк має затверджену екологічну політику та застосовує трикомпонентний підхід до екологічних викликів: внутрішня система екологічного менеджменту, управління екологічним ризиком у кредитуванні та розвиток «зеленого» фінансування. 

Станом на листопад 2021 року частка «зелених» кредитів становила 15,8% від загального портфеля банку. Банк прагне збільшити частку зелених кредитів у своєму портфелі до 20%. До речі, ПроКредит Банк став першим банком в Україні, який сертифікував свою систему екологічного менеджменту й отримав сертифікат відповідності системи стандарту ISO 14001:2015.

Після закінчення теоретичної частини навчання, нові співробітники потрапляють на свої робочі місця, де уже на практиці відпрацьовують отримані теоретичні знання – вчаться телефонувати клієнтам, проводити бізнес-зустрічі, робити фінансово-економічний аналіз. За кожним новим співробітником на період навчання закріплений ментор, підтримка якого є надважливою на початковому етапі.  

Ментор на власному прикладі знайомить з обов’язками, вводить у посаду та дає зворотний звʼязок. Важливо відзначити, що нові співробітники офіційно працевлаштовані з першого дня участі в Onboarding Programme та отримують оплату праці за період свого навчання. Тимчасово, у зв’язку із заходами щодо запобігання поширенню коронавірусу COVID-19, теоретична частина навчання відбувається онлайн. Зазвичай вона проходила у тренінговому центрі у м. Бєлград, Сербія. У 2022-му банк сподівається відновити цю практику.

Відповідальний підхід: як ПроКредит Банк формує команду однодумців /Фото 3

Фото надані ПроКредит Банком

Як при відборі, так і у подальшому розвитку персоналу у банку повністю відсутня дискримінація. Це правило є затвердженим у кодексі поведінки та стосується усіх сфер діяльності банку. На кінець 2021 року 66% персоналу ПроКредит Банку складають жінки, і 34 % – чоловіки. Керівні посади теж не є виключенням, розподіл майже рівний: 53% керівників середньої ланки – чоловіки, 47% – жінки. Ключову роль у підвищенні продовжують відігравати особисті якості та досягнення співробітника, а не приналежність до певної статі, віку, етнічної групи тощо. 

Стабільний фінансовий результат та провідні позиції на ринку лише підтверджують правильно обраний вектор розвитку Банку. Адже, як інколи жартують самі банкіри, інвестиції у навчання дають можливість отримати найвищі відсотки.