Фото надані «Інтерпайп»
Категория
Партнерский материал
Дата

Вища ліга трубного бізнесу. Як «Інтерпайп» завоював світовий ринок преміальної продукції

3 хв читання

Фото надані «Інтерпайп»

У 2016 році «Інтерпайп» опинився на порозі нового етапу розвитку компанії. Видобуток газу та нафти ставав дедалі складнішим, кількість похило-скерованих свердловин, що вимагають нових технологічних рішень, збільшувалася. 

В тому числі посилювалися вимоги до газогерметичних різьбових з’єднань, що відіграють вирішальну роль у надійній роботі колони. Це все спонукало компанію на розроблення нових видів преміальних зʼєднань, що задовольняють нові, складніші вимоги замовників.

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Початок виробництва преміальної продукції

Насамперед «Інтерпайп» прагнув задовольнити попит внутрішнього ринку та стати надійним постачальником для місцевих компаній. Український бізнес чекав на рішення, що давали б можливість бурити глибші, складніші та протяжні свердловини з різними траєкторіями без використання довгої у виробництві та часто вкрай дорогої іноземної продукції. Таким чином, на виробничій площадці «Інтерпайпа» було встановлено нову лінію з виробництва різьбових зʼєднань класу преміум для сталевих безшовних труб. Розроблена компанією продукція пройшла успішні випробування на відповідність стандарту ISO 13679 рівня приймання CAL IV.

Перше відвантаження різьбового зʼєднання UPJ-M здійснено у квітні 2017 року. А вже у червні того ж року було здійснено перший спуск у газову свердловину, яка видобуває газ досі.

У перший рік запуску преміального напряму «Інтерпайп» продав 8800 тонн трубної продукції. Нині ця цифра наближається до позначки 70 000 тонн із географією поставок по всьому світу.

  • 2017 рік – продано 8800 тонн преміальної продукції
  • 2020 рік – продано 29 000 тонн преміальної продукції

Преміальні труби «Інтерпайп»

Преміальні труби «Інтерпайп» розроблені для складних умов експлуатації. Конструктивні особливості з’єднань проєктувалися для роботи з комбінованими навантаженнями. Даний клас різьбових зʼєднань успішно застосовується як у S-подібних, так і в глибоких, похило-скерованих і з горизонтальними ділянками великої протяжності.

Вища ліга трубного бізнесу. Як «Інтерпайп» завоював світовий ринок преміальної продукції /Фото 1

Фото надані «Інтерпайп»

«Епоха легковидобуваних вуглеводнів, на жаль, закінчилася. Єдиний спосіб для компанії залишатися на плаву в нафтогазовому сегменті продажу труб – це створювати різьбові зʼєднання, що цілком задовольняють сучасні технічні потреби світової практики видобутку нафти і газу. «Інтерпайпу» це вдалося. За весь час експлуатації нашої преміальної продукції не було жодної проблеми технічного характеру, що підтверджують наші замовники», – каже Борис Ломакін, керівник департаменту з розробки та впровадження преміальних різьбових зʼєднань «Інтерпайп».

Випуск нового типу продукції вимагав адаптації виробництва до випуску високоточної продукції з нульовим рівнем браку. Зміни охопили всі рівні створення «преміалки». На виробництво закупили нові верстати фірми Danobat – одного зі світових лідерів у випуску обладнання торговельного класу. Збудували нову лінію з нанесення захисних покриттів для різьбових зʼєднань, провели тренінги з навчання персоналу та змінили підхід до роботи з преміальними зʼєднаннями. Крім того, була застосована стратегія нульового браку готової продукції зі встановленням додаткового контролю готових виробів.

Компанія надає сервіс із супроводу спусків та постпродажний супровід: цілодобове професійне навчання, допомогу та контроль, а також гарантію безпечного й ефективного спуску продукції навіть у найскладніших умовах

Українські труби у світі

Від локального ринку компанія швидко перейшла до глобального: сьогодні «Інтерпайп» активно працює з ринком США, Туреччини, ОАЕ, Саудівської Аравії, Туркменістану, Узбекистану й інших країн. На Близькому Сході лише за рік вдалося збільшити обсяг продажів на 10%.

Торік «Інтерпайп» уклав кілька важливих контрактів із «зірковими» клієнтами, серед яких найбільші нафтовидобувні компанії QatarPetroleum, TurkishPetroleum, ADNOC. Близькосхідний регіон традиційно є високотехнологічним: він швидко зростає у сегменті видобутку нафти, тому саме тут випробовують нові різьбові зʼєднання. Особливість цього ринку в тому, що свердловини тут здебільшого неглибокі, але мають агресивне середовище з високим вмістом сірки і фосфору. Тому місцеві компанії ставлять надто жорсткі вимоги до якості труб – їхнього хімскладу та якості поверхні.

Вища ліга трубного бізнесу. Як «Інтерпайп» завоював світовий ринок преміальної продукції /Фото 2

Фото надані «Інтерпайп»

Так, QatarPetroleum використовуватиме трубну продукцію на оншорних родовищах нафтогазоносного басейну DukhanField. Укладання цього договору стало важливим етапом у розвитку «Інтерпайп». Національна нафтова компанія Катара дуже вимоглива у виборі постачальників, тому «Інтерпайп» довелося пройти багаторічний шлях перемовин, аудитів і перекваліфікації, перед тим як відвантажити перші труби.

Ще одним важливим досягненням є початок співпраці з компанією ADNOC з Абу-Дабі. Для неї «Інтерпайп» створив продукцію, що застосовуватиметься для транспортування нафти з високим вмістом сірководню в ОАЕ.

Стратегія розвитку преміального сегмента

Сьогодні «Інтерпайп» став одним з небагатьох постачальників преміальної продукції у світі й увійшов до десятки найбільших експортерів безшовних труб. Компанія стала одним із чотирьох постачальників труб із преміальними зʼєднаннями у світі й увійшла до десятки найбільших експортерів безшовних труб. Кожна третя будівля в Дубаї збудована з використанням труб «Інтерпайп». Та зменшувати оберти компанія не планує.

$15 млн – загальна сума інвестицій, вкладених у виробництво преміальної продукції

«Свердловини сьогодні не стають простішими. Зʼявляються нові вимоги, розробляють нові морські родовища. «Інтерпайп» розглядає можливості подальшого вдосконалення своєї лінійки преміальної продукції, щоб задовольняти попит галузі та мати можливість допомагати будувати свердловини з надвисоким тиском і температурою. Для цього ми постійно працюємо над покращенням нашого технологічного парку», – зазначає Борис Ломакін.

Вища ліга трубного бізнесу. Як «Інтерпайп» завоював світовий ринок преміальної продукції /Фото 3

Фото надані «Інтерпайп»

При цьому складна індустрія диктує свої умови: кількість країн і регіонів, де видобувають нафту й газ, у світі не збільшується. В «Інтерпайп» жартують, що поки не планують постачати труби на Місяць, а тому розвиток компанії цікавий у традиційних нафтогазовидобувних регіонах: Азіатсько-Тихоокеанському, а також на Близькому Сході й у деяких країнах Африки.

Звісно, у компанії не забувають і про український ринок, що в ситуації енергетичної кризи потребує нових рішень. «Інтерпайп» планує створювати для українських компаній технології, що допомагають добувати вуглеводні, нафту та газ у родовищах, де раніше це було неможливо технічно чи економічно.

«Ми чуємо наших замовників. Ми займаємося новими розробками та сподіваємося, що зможемо допомогти їм у складній ситуації. Але на це потрібен час, бо продукт, що випускається на ринок, має бути повністю випробуваний. Якість для нас – головний пріоритет», – підсумовує Борис Ломакін.

Вы нашли ошибку или неточность?

Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.

Предыдущий слайд
Следующий слайд