Анжела Запорожець побудувала одну з найбільших мереж секс-шопів. Як вона навчилася делікатно продавати товари, яких багато хто соромиться /Фото Анна Наконечна
Категорія
Свій бізнес
Дата

Анжела Запорожець побудувала одну з найбільших мереж секс-шопів. Як вона навчилася делікатно продавати товари, яких багато хто соромиться

Анжела Запорожець, власниця мережі інтим-бутіків No Taboo. Фото Анна Наконечна

За 15 років мережа інтим-бутіків No Taboo виросла з одного магазину до 48. І все це – не використовуючи стандартні підходи цього ринку. Як це вдалося зробити

Взимку 2015-го, розраховуючи провести романтичний вікенд із чоловіком, Анжела Запорожець, 41, заїхала в секс-шоп. Там її проігнорували. Щоб привернути увагу, вона покрутила на пальці ключами від елітної машини й помахала віялом із золотих карт. Але продавщиця навіть не вийшла з-за прилавка. «Мене це так розлютило, що я пішла й нічого не купила», – згадує підприємиця той день, коли її погано обслужили в власному магазині.

Запорожець було через що засмучуватися. У штаті її мережі інтим-бутіків No Taboo 200 продавців. Уже 15 років вона тренує їх, як зустрічати й делікатно обслуговувати клієнтів. «Не важливо, хто ти. Якщо зайшов до нас, то маєш відчути себе царем, королем і богом», – вважає підприємиця. У 2020-му році, за оцінками Forbes, виручка No Taboo склала $6–7 млн. Запорожець відмовилася розкривати фінансові показники своєї мережі.

Фінансист за освітою, Анжела Запорожець розпочала свій підприємницький шлях в 1990-ті – допомагала мамі торгувати вʼязаними шарфами на ринку в Кривому Розі. Амбіції привели до Києва, де вона на кредитні $15 000 відкрила точку на ринку Борщагівки. З товаром визначилася не одразу. Але помітивши, що на ринку є майже все, крім секс-шопів, ризикнула й закупила товари для дорослих. «Думала виключно як підприємець, хотіла свій бізнес», – розповідає Запорожець.

Обсяг світового ринку секс-іграшок в 2020 році аналітики дослідницької компанії Grand View Research оцінили в $33,64 млрд. «Активних брендів секс-шопів в Україні близько 300. Але в основному вони торгують онлайн, – каже Наталія Ваховська, засновниця секс-шопа LoveBox. – Офлайн помітні мережі «Полуничка», No Taboo і «Насолода».

Що таке секс-шоп, Запорожець довелося розбиратися по ходу торгівлі. «Деякі відвідувачі з порога казали: «Самотик є?» – розповідає підприємниця. – І я відповідала таким чином: «Самотику немає, але для вас знайду». Сексуальна неосвіченість заважала заробляти, тому Запорожець зайнялася освітою. У 2008 році вийшла в денний ефір радіо «Шарманка» з авторською програмою про секс. Паралельно запустила проект «Школа любові», де онлайн і вживу проводила тренінги й відповідала на запитання. «Я хотіла навчити людей говорити про секс», – згадує підприємиця. Так формувала комʼюніті навколо бренду No Taboo.

«Під час кризи ми завжди росли удвічі», – згадує Запорожець 2008–2010, 2013–2014 роки та коронакризу. Замість того щоб економити, вона реінвестувала в розвиток і відкривала нові магазини. Зусилля окупилися. Зараз 48 магазинів її мережі присутні по всій Україні.

Щоб масштабуватися далі, у 2018-му Запорожець пішла під франшизу. «Це рентабельний бізнес з гарною бізнес-моделлю», – каже Роман Кирилович, засновник компанії «Франч», яка допомагала запускати франшизу Запорожець. За три роки вони продали вісім франшиз, які щомісяця сплачують 4% роялті. За даними No Taboo, стартова інвестиція в запуск одного магазину – майже $19 000. Середня прибутковість точки – $4000 в місяць.

Товари 18+ складно просувати, багато обмежень. «Facebook і Instagram взагалі не пропускають таку рекламу. Блогери теж не погоджуються. Залишається акуратний PR», – розповідає Ваховська з LoveBox.

Інтим-бутік No Taboo в київському ТЦ Lavina Mall. /Фото Анна Наконечна

Інтим-бутік No Taboo в київському ТЦ Lavina Mall. Фото Анна Наконечна

Інтим-бутік No Taboo в київському ТЦ Lavina Mall. /Фото Анна Наконечна

Інтим-бутік No Taboo в київському ТЦ Lavina Mall. Фото Анна Наконечна

Інтим-бутік No Taboo в київському ТЦ Lavina Mall. /Фото Анна Наконечна

Інтим-бутік No Taboo в київському ТЦ Lavina Mall. Фото Анна Наконечна

Інтим-бутік No Taboo в київському ТЦ Lavina Mall. /Фото Анна Наконечна

Інтим-бутік No Taboo в київському ТЦ Lavina Mall. Фото Анна Наконечна

Інтим-бутік No Taboo в київському ТЦ Lavina Mall. /Фото Анна Наконечна

Інтим-бутік No Taboo в київському ТЦ Lavina Mall. Фото Анна Наконечна

Інтим-бутік No Taboo в київському ТЦ Lavina Mall. /Фото Анна Наконечна

Інтим-бутік No Taboo в київському ТЦ Lavina Mall. Фото Анна Наконечна

Інтим-бутік No Taboo в київському ТЦ Lavina Mall. /Фото Анна Наконечна

Інтим-бутік No Taboo в київському ТЦ Lavina Mall. Фото Анна Наконечна

Інтим-бутік No Taboo в київському ТЦ Lavina Mall. /Фото Анна Наконечна

Інтим-бутік No Taboo в київському ТЦ Lavina Mall. Фото Анна Наконечна

Інтим-бутік No Taboo в київському ТЦ Lavina Mall. /Фото Анна Наконечна

Інтим-бутік No Taboo в київському ТЦ Lavina Mall. Фото Анна Наконечна

Попередній слайд
Наступний слайд

Який PR ефективний? Через особистий бренд засновника. «Не люблю публічність, але потрібно», – зізнається власниця No Taboo. У своїх соцмережах вона регулярно спілкується ще й на тему статевого виховання дітей і підлітків. Зараз у Запорожець 14 600 підписників у YouTube і 19 100 в Instagram. Для порівняння на акаунті No Taboo в YouTube усього 3140 фоловерів.

Ще один спосіб продати товари 18+ – вечірки з секс-іграшками. Запорожець відправляє консультантів на виїзні заходи, де ті в неформальній обстановці презентують і продають гостям іграшки. Вартість виїзної презентації – близько $100.

«У No Taboo більше представлені преміальні бренди, ніж у «Полуничка», – каже Ваховська з LoveBox. «Полуничка» – найбільша мережа в Україні з 53 секс-шопами. Щоб показати свою відмінність від класичних секс-сторі, No Taboo оформлює магазини в мінімалістичному стилі. Продукти з кричущою упаковкою, наприклад з фото оголених жінок, ставлять подалі. Преміум-товари – на виду. При цьому Запорожець намагається так збалансувати асортимент, щоб порівну були всі цінові сегменти: і преміум, і середній, і економ.

«Це на подарунок!» – саме так найчастіше говорять клієнти, коли заходять до секс-шопу. «Ну камон, рідко хто прийшов, припустімо, за страпоном на подарунок», – каже підприємиця. Однак клієнт має довіритися й розслабитися. Основний барʼєр – сором перших секунд. Тому Запорожець розробила скрипти спілкування з клієнтами, яких вимагає суворо дотримуватися. «Якщо помилитися хоч одним словом, клієнт може навіть піти», – пояснює вона.

Як скрипти виглядають на практиці? Forbes відправили в No Taboo таємного покупця. «Ви в нас вперше чи вже раніше бували в нашому магазині?» – так привітала його продавець, потім запропонувала провести екскурсію магазином. «На цьому моменті я перестав соромитися, адже коли тобі не просто дають помацати вібратор, а «проводять екскурсію», відчуваєш себе в безпеці», – каже таємний покупець.

Анжела Запорожець, власниця мережі інтим-бутіків No Taboo. /Фото Анна Наконечна

Анжела Запорожець, власниця мережі інтим-бутіків No Taboo. Фото Анна Наконечна

Будь-який поважаючий себе секс-шоп зобовʼязаний займатися сексуальною освітою – це також частина маркетингу, стверджує Оксана Єфремова, сексолог із більш ніж 10-річним стажем і колишня власниця секс-шопу «У ліжку».

Консультант No Taboo впоралася. «Вона приділила мені стільки уваги, що стало ніяково йти взагалі без покупки», – зізнається таємний покупець. Навіть коли задзвонив робочий телефон, вона чемно перенесла цю бесіду й залишилася зі мною, додає він. Середній чек у LoveBox Ваховської – 1200–1500 грн, таємний покупець витратив в No Taboo 1200 грн.

«Щасливих вам ночей, наступного разу приходьте до нас з вашою дівчиною», – мабуть знову по скрипту попрощалася консультант No Taboo з таємним покупцем Forbes. У нас в основному купують пари, каже Запорожець.

Чим закінчилася історія, коли шість років тому продавщиця секс-шопа погано обслужила Запорожець? Через два тижні її звільнили, хоча спочатку власниця No Taboo спробувала її навчити.

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

Бізнес у космосі, Поляков, Parimatch | 25 найрозумніших компаній