Євген Таллер, 27, засновник інфлюенсер-агентства WhyNot? Enot. /Олександр Чекменьов
Категорія
Свій бізнес
Дата

Посередник між поколіннями. Як Євген Таллер зʼєднує відомі бренди з кумирами підлітків

6 хв читання

Євген Таллер, 27, засновник інфлюенсер-агентства WhyNot? Enot. Фото Олександр Чекменьов

«Ненавиджу блогерів! – вигукнув зі сцени National Bloggers Award дизайнер Андре Тан. – Пʼять років тому ви змінили фешн-ринок, і тепер нам доводиться домовлятися не з глянцем, а з вами». Емоції Тана легко зрозуміти. За оцінкою маркетингової компанії Socailbakers, 25% рекламних взаємодій в Instagram припадає на фешн. Одна річ – домовлятися про розміщення реклами із кількома видавничими домами. А як знайти спільну мову із сотнями інфлюенсерів в «Інсті» й тим паче TikTok? Цей текст Forbes написав восени 2021 року. Влітку 2022 року Таллер потрапив в третій список Forbes «30 до 30: обличчя майбутнього»

⚡️Даруємо 40% знижки на річну підписку на сайт Forbes. Ціна зі знижкою — 1079 грн/рік. Діє з промокодом JUNE до 23.06 Оформлюйте зараз за цим посиланням

Відповідь на це запитання знає засновник інфлюенсер-агентства WhyNot? Enot Євген Таллер, 27. За підсумками 2020 року Всеукраїнська рекламна коаліція й Interactive Advertising Bureau Ukraine визнали агентство найкращим в інфлюенсер-маркетингу. У 2020 році виторг «Єнота», за словами його операційного директора Спартака Велішаєва, дорівнював 32 млн грн, а у січні – серпні 2021-го сягнув 40 млн грн. «Зростаємо на 100% на рік», – радіє Велішаєв.

Уродженець Первомайська на Миколаївщині, у 16 років Таллер переїхав шукати щастя до столиці. Навчався в Інституті культури, підробляв офіціантом у ресторані «Варенична Катюша», але мріяв працювати на телебаченні. Мрія привела на «Новий канал» – спочатку гостьовим редактором, потім сценаристом розважальних шоу.

Перебуваючи у телевізійній тусовці, Таллер зауважив: у артистів є свої персональні менеджери, а у блогерів – ні. «Блогерів не сприймали як окрему категорію, і я подумав: «Ну круто, потрібно їх забирати», – згадує підприємець. Першим його клієнтом став актор Богдан Шелудяк (псевдонім Буше, 1,3 млн підписників у Instagram). Таллер узяв на себе спілкування з рекламодавцями, креатив і адміністративні обовʼязки. Паралельно допомагав розвивати YouTube-канал коміка Олександра Педана.

Попрацювавши в такому режимі півтора року, у вересні 2019-го Таллер відкрив агентство WhyNot? Enot. Вклав 18 000 грн. Першого місяця агентство взяло під крило шістьох нових блогерів, другого – ще 12. У листопаді 2019-го почали знімати для компанії Polpharma Telegram-серіал із Шелудяком у головній ролі.

Паралельно Таллер навчався: засновник маркетингового агентства погано знався на маркетингу. «Ночами я читав, що таке місія, візія та як писати стратегії», – згадує він. Велішаєв, який прийшов в агентство восени 2020 року, відзначає дві головні чесноти засновника: працьовитість і швидкість. «Він довго не мусолить, одразу робить, – каже він. – У Жені дуже швидкий темп, і співробітникам це передається».

Ринок інфлюенс-маркетингу бурхливо розвивається. За даними профільного ресурсу Influencer Marketing Hub, у 2020 році він зріс у півтора раза, до $9,7 млрд. Українські компанії, за оцінкою IAB Ukraine, витратили у 2020-му на рекламу в блогерів майже 337 млн грн. Це лише частина бюджетів, які український бізнес вкладає в інфлюенс-маркетинг, ринок блогерів переважно тіньовий, говорить засновник рекламного агентства GRAPE Юрій Гладкий. З цієї причини багато великих агентств не хочуть звʼязуватися з блогерами. «Там гроші тільки в модерації хаосу», – каже Гладкий.

Посередник між поколіннями. Як Євген Таллер зʼєднує відомі бренди з кумирами підлітків /Фото 1

Юрій Гладкий, засновник рекламного агентства GRAPE.

Інша складність – із блогерами неможливо будувати класичні продюсерські відносини, зазначає керівник агентства цифрових медіа beTrue Media Нік Рогінець. Більшість з них не мають ніякого юридичного статусу, додає Зоя Лобод з диджитал-агентства LOBODS.

А оскільки в рекламних бюджетах українських компаній частка інфлюенсер-маркетингу, як і раніше, незначна, великі агенції вважають за краще працювати з більш зрозумілими рекламоносіями. Коли виникає необхідність у залученні інфлюенсерів, вони звертаються до зовнішнього підрядника.

У цей момент на сцену й виходять агентства на кшталт WhyNot? Enot. За два роки фірма збільшила штат з трьох до 30 осіб, зібрала базу з 1000 блогерів і реалізувала з ними близько 500 проєктів, розповідає Таллер. Що приваблює блогерів? «На ТВ жартують: «Із менеджером ти на $100 дорожчий», – розповідає Таллер. – Коли ведеш переговори сам, то ти вже не на пʼєдесталі, а звичайний, зрозумілий Коля». Інше ноу-хау – побудова спільноти. Періодично агентство проводить вечірки, на яких знайомить своїх підопічних. Колаборації між блогерами дозволяють їм розширювати аудиторію. Агентство допомагає блогерам із кастингом, ефірами на телебаченні й публікаціями в глянці.

Інфографіка Леонід Лукашенко

Інфографіка Леонід Лукашенко

Це непростий контингент. «Його клієнти – примхливі звіздульки, Таллер обслуговує їхнє марнославство», – говорить керівник одного з агентств, що працюють із блогерами. За це у WhyNot? Enot відповідають інфлюенс-менеджери, які працюють без вихідних. «Якщо власник компанії вирішив, що хоче вийти в суботу з інтеграцією у блогера, то заробить те агентство, чий менеджер відповість у суботу, – пояснює Таллер. – Тому вони на звʼязку 24/7». Менеджери WhyNot? Enot молодші 25. Як і їхні підопічні, вони живуть у гаджетах, що дозволяє їм говорити з інфлюенсерами однією мовою. За словами Таллера, вони знають, у якого блогера зараз ремонт і яка йому потрібна сантехніка, а в кого народжує кішка. А якщо блогеру захотілося на море, інфлюенс-менеджер підшукає йому готель за бартером.

Пандемія зіграла «єнотам» на руку. «Коли настав локдаун, усе понеслося з шаленою швидкістю», – згадує Таллер. Агентство виграло тендер на просування бренда Borjomi. «Вони виявилися нам дуже близькі своїми цінностями – прагненням розвивати блогерський ринок і пристрастю «творити історію», – пояснює Оксана Російська з IDS Borjomi Ukraine. – Ми зробили з ними дуже яскраві проєкти – онлайн-парад бажань у період новорічних свят і запуск лінійки Flavored». Щосили запрацював народний телеграф, кількість проєктів із брендами почало обчислюватися десятками на місяць, говорить Велішаєв. Серед клієнтів агентства – INTERTOP, Uklon, Rocket, SWEET.TV, «Епіцентр», OLX, Rozetka, «Нова Пошта».

Фудтех-сервіс Rocket реалізував із агентством Таллера кілька проєктів, у тому числі Instagram-серіал. «Вони завжди виконують KPI», – говорить директор Rocket із маркетингу Олег Любарець. «Ми – дуже складний клієнт, тому що фешн вимагає особливого підходу, а у нас у портфелі 300 брендів, – розповідає Антон Бокий, який відповідає за інфлюенсер-маркетинг в INTERTOP. – Але хлопці справляються: сміливі рішення, нестандартний підхід, грамотна і відповідальна реалізація».

з особистого архіву

Спартак Велішаєв, операційний директор інфлюенсер-агентства WhyNot? Enot. Фото з особистого архіву

Instagram – основний майданчик для WhyNot? Enot. Найбільш високооплачуваний інфлюенсер у базі агентства – телеведуча Леся Нікітюк із 3,7 млн підписників у Instagram. Пост і серія сторіз на підтримку на її сторінці обійдеться рекламодавцеві приблизно в $5000. Розцінки WhyNot? Enot на інших блогерів-мільйонників – $1500–2500 за пост, $1000–1500 за три-чотири сторіз. 15–30% від цієї суми йде в дохід агенції.

Близько 100 блогерів співпрацюють із WhyNot? Enot на умовах ексклюзиву – всі їхні рекламні контракти проходять через агентство, каже Таллер. Більшість інфлюенсерів до цього не готові. Мельничук із 1,3 млн підписників в Instagram співпрацює з WhyNot? Enot, але водночас оплачує роботу трьох менеджерів. «Єноти» класні, але коли зазначаєш у шапці профілю, що на ексклюзиві з ними, то можеш втратити рекламні контракти від інших, – пояснює вона. – Нащо мені це треба?»

Влітку 2021-го Таллер орендував приватний будинок у Києві і відкрив у ньому TikTok House, де живуть і працюють шість блогерів. Оренда, прибирання, оператори та режисер обходяться в $10 000 на місяць. Їжу надають рекламодавці. За словами Таллера, проєкт окупається з першого ж місяця. Публікація в резидентів будинку коштує від $200 до $1000.

Олександр Чекменьов

Щоб не відставати від підростаючого покоління своїх клієнтів, Таллер розвиває свій блог в Instagram, де називає себе Таллером. У нього 252 000 підписників. Фото Олександр Чекменьов

Досягти успіху в TikTok непросто. Кількість підписників не гарантує успіх рекламної інтеграції – так працюють алгоритми цієї соціальної мережі. Можна замовити публікацію у тік-токера з 1 млн підписників за $800, і її побачить 100 000 людей, наводить приклад TikTok-маркетолог Максим Беккер. А можна купити рекламу у тік-токера з аудиторією 50 000 осіб – і ролик збере мільйони переглядів. Беккер теж відкрив TikTok House, але проєкт не злетів і будинок закрили.

Основний адресат блогерів WhyNot? Enot – покоління Z, наголошує Таллер. Це молодь, яка народилася в 1997–2012 роках. Для людей Z цифрова реальність важливіша за фізичну, а телефон – продовження тіла й мозку, говорить Рогінець з beTrue Media, агентства із просування на YouTube. Цю аудиторію не знайдеш у телевізорі, тільки в інтернеті, зазначає директор із маркетингу McDonaldʼs Ольга Васильєва.

Щоб не відставати від підростаючого покоління своїх клієнтів, Таллер розвиває свій блог в Instagram, де називає себе Таллером. У нього 252 000 підписників. «Якщо тобі потрібно розжовувати терміни типу POV (тип публікації в TikTok. – Forbes), ти не будеш авторитетом для блогерів і вони до тебе не прийдуть», – каже він. Майбутнє за поколінням Z, а на тих, хто не адаптується, чекає доля динозаврів.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні