Категорія
Свій бізнес
Дата

Клієнти готові платити більше, якщо продукт можна оцінити в доповненій реальності. Ось як її впроваджують в e-commerce

5 хв читання

Клієнти готові платити більше, якщо продукт можна оцінити в доповненій реальності. Ось як її впроваджують в e-commerce

61% клієнтів надають перевагу шопінгу в магазинах, які імплементували AR-функціонал. Із чого почати, щоб впровадити доповнену реальність в онлайн-шопінг

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Більшість інтернет магазинів у світі комунікують із клієнтами, використовуючи 2D-матеріали: фото, текст та відео. Натомість соціальні мережі Instagram, Facebook, Snapchat та TikTok використовують 3D-матеріали доповненої реальності, або AR (Augmented Reality). Така розбіжність викликає підвищений попит зі сторони клієнтів на AR/3D-матеріали під час шопінгу на e-commerce платформах. 

Віртуальна та доповнена реальність

Віртуальна реальність замінює фізичну реальність за допомогою згенерованого комп’ютером середовища. Тобто, занурюючись у віртуальну реальність, ваш мозок сприймає її як таку, в якій ви існуєте та взаємодієте з віртуальними предметами. 

Доповнена реальність перетворює масив даних та аналітики у зображення та анімацію, які накладаються на реальний простір.

З точки зору доступності технологій AR має вагому перевагу над VR. Оскільки для використання доповненої реальності достатньо володіти смартфоном, VR же потребує окулярів віртуальної реальності. 

Проте VR – не менш затребувана технологія на ринку. Вона активно використовується як у створенні професійних навчальних симуляторів для різних індустрій, так і для створення VR комп’ютерних ігор та розважальних програм. Технології, що необхідні для застосування VR, розвиваються та стають доступнішими з кожним роком. 

Коли доповнена реальність стала нормою для користувачів соцмереж

У вересні 2015 року користувачам Snapchat став доступний функціонал під назвою Lens, що давав змогу накладати у реальному часі візуальні ефекти на обличчя. Це стало можливим після того, як компанія Snapchat придбала за $150 млн український стартап з Одеси під назвою Looksery, який розробив технологію.

Приклад роботи технології, розробленої стартапом Looksery: 

Клієнти готові платити більше, якщо продукт можна оцінити в доповненій реальності. Ось як її впроваджують в e-commerce /Фото 1

Looksery for Snapchat

У квітні 2017 року компанія Facebook розробила власний інструмент доповненої реальності Camera Effects (згодом перейменований у Spark AR). А через два роки технологія фільтрів, що дають можливість доповнювати реальність графікою та анімацією, зʼявилася у всіх інших соціальних мережах. 

Як це стосується e-commerce ринку

У зв’язку з тим, що для юзерів мереж використання AR стало буденністю, почали формуватися нові очікування до шопінгу в інтернеті. 

За даними дослідження компанії Daymon Interactions (Consumer Experience Marketing):

  • 40% клієнтів готові платити більше за продукт, якщо вони можуть оцінити його через технологію доповненої реальності;
  • 61% покупців надають перевагу шопінгу в магазинах, які імплементували AR-функціонал;
  • 71% клієнтів зазначають, що готові купувати повторно частіше у ритейлерів, які пропонують досвід доповненої реальності. 

Прикладом використання AR-технологій у e-commerce є компанія IKEA. Ще 2014 року IKEA створила перший друкований каталог, у якому за допомогою наведення камери смартфону можна було побачити меблі в доповненій реальності помешкання. 

2017 року IKEA створила мобільний додаток для IOS – IKEA place. За допомогою цього додатку користувачі змогли розмістити віртуальні меблі IKEA в своєму домі. Це можна було зробити завдяки електронному каталогу, який постійно поповнюється. Більше було не потрібно уявляти, як той чи інший елемент інтер’єру буде виглядати у вашому помешканні та чи поміститься диван у вітальню.

Прикладом використання AR-технологій у e-commerce та офлайновому ритейлі стали такі компанії: 

  1. The Gap (бренд одягу) – створив застосунок, що дає змогу клієнтам приміряти одяг у віртуальному дзеркалі; 
  2. Converse (бренд взуття – частина компанії Nike) – за допомогою додатка можна віртуально приміряти взуття і ділитися зображенням взуття з друзями;
  3. Burberry (бренд одягу) – застосунок створено для віртуальної примірки одягу;
  4. L’Oreal (бренд косметики) – за допомогою додатка можна побачити ефект застосування косметичних засобів у реальному часі, працює як фільтр в Instagram;
  5. LEGO (бренд іграшок) – використовуючи фірмовий застосунок, ви можете навести камеру телефона на коробку LEGO в магазині та побачити, який вигляд матиме у реальних розмірах складений конструктор.

Як ви можете застосувати доповнену реальність у вашому інтернет-магазині 

Вирішення цього завдання складається, як мінімум, із двох частин.

  • Створення 3D-моделей товарів.
  • Інтеграція функціоналу доповненої реальності у вашу web-платформу – інтернет-магазин або мобільний додаток.

1. Створення 3D-моделей товарів

Це, мабуть, один із найбільших викликів для початку роботи з технологіями доповненої реальності в e-commerce, оскільки створення 3D-моделей об’єктів є клопітким та недешевим завданням. 

Важливо врахувати кількість товарів, які потрібно перевести у 3D-моделі, та маржинальність вашого бізнесу. Маючи низькомаржинальні масові продукти, вам буде важко окупити інвестиції на втілення такого проекту. 

Окрім цього, варто врахувати доцільність створення 3D-моделі товару у вашій ніші бізнесу. Немає жодного сенсу в створенні 3D-моделей гаєчного ключа для AR-функціоналу інтернет-магазину. Натомість є сенс витратити кошти на створення віртуальної моделі дорогого елементу інтер’єру, який клієнт хотів би оцінити в реальному просторі свого дому чи офісу. IKEA змогла втілити в реальність AR-функціонал, оскільки частиною ключової діяльності цієї компанії є створення 3D-моделей для виробництва меблів на заводі. Компанія використала цей нематеріальний актив, яким вона й так володіла, для реалізації інноваційного досвіду для кінцевих споживачів. 

Якщо однією з ключових компетенцій вашого бізнесу не є 3D-моделювання власних продуктів, варто оцінити доцільність інвестицій у такий проект. 

Проте з кожним роком створення віртуальних моделей для AR стає все простішим та доступнішим процесом за рахунок розвитку нових підходів та технологій.

Класичний підхід до створення моделей товарів для AR полягає в розробці 3D-моделей у 3D-графічних редакторах. Але є альтернативні методи, які менш досконалі, але набагато доступніші для підприємців. Одним із таких методів є фотограмметрія.

Фотограмметрія (Photogrammetry) – використання фотографії під час зйомки та картографування для вимірювання відстані між об’єктами.

Більше про цей метод створення 3D-моделей ви можете дізнатися на сайті безкоштовного програмного продукту ALICEVISION. Софт дає можливість створити якісну 3D-модель продукту методом простої фотографії з різних ракурсів, використовуючи звичайну камеру. 

2. Інтеграція функціоналу доповненої реальності у вашу web-платформу – інтернет-магазин або мобільний додаток.

У зв’язку зі зростанням попиту на функціонал доповненої реальності зʼявляється багато готових інтеграцій із відомими платформами. Так, достеменно відомо про існування готових безкоштовних та платних AR-рішень для e-commerce платформ Shopify та Wordpress / Woocommerce. 

Рішення для Shopify – https://www.shopify.com/ar

Рішення для Wordpress / Woocommerce – https://wordpress.org/plugins/tags/augmented-reality/

Переваги AR для e-commerce бізнесу.

  1. Клієнти готові купувати більше та частіше у компаній, які дають їм можливість отримувати досвід доповненої реальності, оскільки це зручно.
  2. Клієнти можуть спробувати застосувати товар до того, як купили його.
  3. Доповнена реальність економить час на поїздку в фізичну точку продажу. Це також є елементом безпеки, враховуючи пандемію COVID-19.
  4. AR-технологія формує образ вашої компанії як інноваційної та створює конкурентну перевагу на ринку. 

1984 року Dr Noriaki Kano створив «модель розробки продукту та задоволення клієнта» (Kano Model of product development and customer satisfaction, 1984, Dr Noriaki Kano, Professor of quality management at the Tokyo University of Science).

За цією моделлю продукт – не просто набір функціоналу, а й емоції, що переживає клієнт під час користування ним. Таким чином, функціонал вашого інтернет-магазину можна розподілити на три типи:

1. Базовий – такий, без якого ви не зможете довго залишатись в бізнесі. Наприклад, сайт має завантажуватись швидко, і товарний каталог повинен давати можливість фільтрувати продукцію. Якщо цього функціоналу немає, клієнт залишає ваш сайт. 

2. Очікуваний – функціонал, що не грає критичної ролі для клієнта, проте дає задоволення та додаткову зручність під час шопінгу. Наприклад, можливість складати списки бажаних товарів, для того щоб у наступний візит довго не шукати той самий артикул або мати можливість порівняти характеристики декількох товарів у каталозі. 

3. Неочікуваний – функціонал, що викликає бурхливі позитивні емоції, дивує та захоплює. Таким у вашому інтернет-магазині може стати доповнена реальність. 

Однією з ключових думок моделі Кано є принцип динамічності всіх трьох типів функціоналу продукту. 

Те, що сьогодні є інноваційним, скоро стане доволі очікуваним для клієнта і врешті – базовим. Для нас стали обов’язковими такі елементи продуктів, як миттєвий інтернет-банкінг або інформація про місцерозташування замовленого таксі на смартфоні. Хоча ще відносно недавно ці можливості викликали захват. 

Тому для багатьох компаній рано чи пізно стане необхідністю впроваджувати AR або інші альтернативні технології, які забезпечать клієнтам новий комфортний користувацький досвід. 

Матеріали по темі
Контриб'ютори співпрацюють із Forbes на позаштатній основі. Їхні тексти відображають особисту точку зору. У вас інша думка? Пишіть нашій редакторці Тетяні Павлушенко – [email protected]

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд