Shopify – конструктор сайтів, який у 2024 році обирають понад 2000 українських продавців. Це одна з найбільших платформ для онлайн-продажів. Чому підприємці з України обирають Shopify для онлайн-продажів
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
«85% прибутку отримуємо саме на Shopify», – розповідає Андрій Стичинський, засновник компанії Bsign. Інтер’єрні вивіски для нерухомості він також продає через український сайт, платформи Amazon та Etsy. Конструктор сайтів Shopify Стичинський обрав для збільшення продажів, не розглядаючи альтернатив. «Платформа заточена на продажі по світу, можна налаштувати час і вартість доставки в різні країни», – каже він.
Як використовувати платформу для збільшення прибутків?
Як стартувати на Shopify
Конструктор сайтів Shopify – одна з найбільших платформ для онлайн-продажів у 2024 році, що займає 16,36% від загальної частки електронної комерції у світі, каже Микола Серветник, керівник відділу Upgrade компанії Handmade-Hub UA. Щоб створити сайт на Shopify, потрібно менше часу і ресурсів, ніж якщо бізнес замовляє розробку в програмістів, додає він.
За понад пʼять років кількість українських магазинів на Shopify зросла у вісім разів – до майже 2200, йдеться в статистиці аналітичної платформи Store Leads. За останній рік на платформі стало на 1100 магазинів з України більше.
Бізнеси обирають Shopify за формат «все в одному»: сервіс має понад 8000 додатків для автоматизації торгівлі, внутрішню аналітику, говорить Серветник. Найефективніше сервіс працюватиме для бізнесів, які стало продають на міжнародних маркетплейсах, пояснює він. «Зазвичай вони долучаються до Shopify, керуючись думкою: «Хочу більше грошей», – зазначає Серветник.
«Якщо ви починаєте шлях в e-commerce, перед створенням сайту на Shopify, як і на будь-якій іншій платформі, треба оцінити ринок, проаналізувати конкурентів і розробити бізнес-план», – каже Серветник. Що далі? Реєстрація і вибір тарифу Shopify.
«Частіше українці обирають тариф Basic Shopify за $29,95/місяць. Він надає основний функціонал за доступною ціною», – говорить Михайло Бірман, засновник і генеральний директор платформи в галузі e-commerce Western Bid. З початком повномасштабної війни Shopify скасував плату за базовим тарифом та комісію з продажів, яка зазвичай становить 2%. Більшим бізнесам підійдуть просунуті тарифи, каже Бірман. Вибір залежить від кількості транзакцій, акаунтів персоналу, необхідності отримувати широкі звіти про діяльність.
На Shopify можна самостійно створити унікальний бренд і розвивати його відповідно до потреб і бажань, каже Микола Серветник. Коли обрано тариф, почніть оформлювати візуал сайту і наповнювати його товарами. Доступні шаблони, кольори та шрифти, які можна змінювати відповідно до айдентики бренду. Якщо шаблони не відгукуються, на Shopify є магазини, які створять їх під запит.
Зверніть увагу на зображення, радить Юлія Лазаренко, Project Marketing Manager магазину Webshop to you, який продає на платформі візуальні складові для сайтів на Shopify. «Вони відіграють ключову роль у привабленні покупців. Використовуйте зображення високої якості, які демонструють товари з різних ракурсів, – каже Юлія. – Важливо оптимізувати розмір, щоб забезпечити швидке завантаження. Ми стискаємо зображення до формату WebP».
Сайт має бути адаптивним до різних пристроїв і операційних систем, каже Юлія Лазаренко. За даними дослідницької організації Baymard Institute, 70% кошиків в e-commerce не перетворюються на замовлення. На мобільних пристроях показник зростає до 86%, додає Микола Серветник. Серед причин відмов – повільність оформлення замовлення, говорить він. «Перевірити адаптивність можна, подивившись прев’ю шаблона сайту, окремо на комп’ютері та телефоні», – каже Микола Серветник. Швидкість завантаження – за допомогою безкоштовних сервісів: PageSpeed Insights, Performance, Accessibility або Best Practices.
Перевага Shopify – магазин з понад 8000 додатків для розширення функціоналу сайту, зазначає Михайло Бірман. Українська компанія Bsign використовує 26 додатків, серед них Product Options & Customizer, з яким можна додавати кастомізацію та персоналізацію до карток товарів. «Американці люблять такі вироби. Кастомізація і персоналізація викликають бажання замовити річ, бо вона унікальна», – говорить засновник Bsign Андрій Стичинський.
«Додатки значно економлять наш час у налаштуванні роботи сайту», – каже засновник магазину аксесуарів для музичних інструментів KGUmusic Максим Гопанчук. Сайт KGUmusic на Shopify приносить 50–70% від усієї роздрібної торгівлі, зазначає він. На Shopify є безкоштовні додатки і за підпискою – від $3 до $150 на місяць. «Якщо додаток більше не потрібний, його легко відключити», – каже Микола Серветник.
Питання оплати
Найчастіше у Shopify інтегрують платіжні системи PayPal і Stripe, каже Юлія Лазаренко. У 99,9% випадків їх достатньо покупцям, зазначає Микола Серветник. Найпоширеніше питання – мультивалютність, яка на Shopify відсутня. Вихід є – офіційна платіжна система Shopify Payments. Але в Україні вона недоступна.
Зареєструватися як мерчант Shopify Payments можна з юрособою в США та деяких країнах Європи, йдеться в правилах Shopify. Що робити? «Ми працюємо з посередниками ScladUSA та Western Bid. З їх допомогою можливо підключити оплату кредитними картками та PayPal, яка в Україні не працює», – говорить Андрій Стичинський. З Western Bid працює і Максим Гопанчук, але його досвід показав, що краще відкрити свою компанію за кордоном і отримувати гроші на власні рахунки. Компанії-посередники беруть плату за послуги.
Для прийому платежів у гривні є одна платіжна система – Fondy. Щоб інтегрувати її в Shopify, потрібно встановити додаток Fondy з Shopify App Store.
Як доставляти за кордон
Українські продавці мають дві опції організації доставки за кордон: напряму через «Укрпошту», служби DHL чи UPS або способом непрямої доставки. «Починаючи бізнес на Shopify, доставляли «Укрпоштою». Зараз відправляємо через компанію WesternBit», – говорить Андрій Стичинський. Посередники WesternBid, Handmade Hub, ScladUSA працюють з «Укрпоштою», DHL, UPS, FedEx, «Новою поштою», здійснюючи, зокрема, консолідовані відправки. Вироби українських компаній збирають в одну посилку, відправляють на склад в США чи Європу, де її розпаковують і доставляють замовникам. «Вантажівки з посилками щоденно відправляються нашим партнерам у Європі. За кілька днів посилка доставляється покупцеві», – розповідає співвласник WesternBid Михайло Бірман.
«Бувають помилки, посилки губляться або пошкоджуються при транспортуванні, але це трапляється вкрай рідко», – каже Стичинський. Консолідована відправка – зручний, швидкий і дешевий спосіб доставки в США, зазначає Максим Гопанчук.
Для роботи з доставкою використовуються Shipping profiles. Власник магазину встановлює тарифи на окремі товари або їхні категорії. Сума може бути різна – це залежить від того, куди та звідки їде посилка, каже Микола Серветник. Крім способу доставки, Андрій Стичинський радить продумати пакування. «Краще витратити зайві кошти на безпеку виробів, аніж потім компенсувати вартість замовлення клієнту, ще й з урахуванням доставки», – радить він.
Перевагою сайту на Shopify є опція додаткових каналів дистрибуції, говорить Микола Серветник. У розділі Sales channels на адміністративній панелі можна підключити посилання на сторінки у Facebook, Instagram, Messenger, Google Shopping, Amazon, eBay, Aliexpress. «Кожен канал потребує уваги. Але якщо диверсифікувати їх та розподілити рекламу, Shopify перетворить ваш бізнес на успішний», – впевнений Михайло Бірман. Загалом у 2024 році більше 2000 українських продавців обирають Shopify, каже Серветник.
Як просувати магазин на Shopify
«Виконайте тестування всіх функцій магазину, включаючи процес замовлення, оплату та доставку, щоб переконатися, що все працює належним чином», – радить Юлія Лазаренко. Коли магазин оформлено і наповнено товарами, варто приділити увагу його просуванню, каже Микола Серветник. «Ми використовуємо соціальні медіа, електронну пошту, контентний маркетинг», – зазначає Лазаренко. Ці інструменти використовують всі опитані для тексту продавці на Shopify. «Досвід показав, що не треба боятися піднімати рекламні бюджети в Meta і Google, створювати нові рекламні компанії», – каже засновник Bsign Андрій Стичинський.
У залученні клієнтів допоможуть додатки Shopify, які ми згадували вище. Наприклад, AiT: Loyalty, Reviews, Email + Boost Sales об’єднує інструмент створення програм лояльності та автоматизації e-mail-розсилок. Інший варіант – додаток Mailchimp: Email Marketing, який рекомендує способи покращення контенту, таргетингу та автоматизації.
Інфлюенс-маркетинг неоціненний у розрізі міжнародних онлайн-магазинів, каже Серветник. Співпраця з блогерами, колаборації допоможуть у просуванні сайту, додає він. Знайти блогера можна на платформах Shoutcart, Influencer Marketing Hub, Hyprbrands.
Для збільшення частоти й обсягу продажів сайт на Shopify експерти рекомендують оптимізувати. Можливості SEO обмежені через відсутній доступ до налаштувань хостингу та багатьох системних файлів, каже Микола Серветник. «Це ускладнює можливість покращення швидкодії сайту, особливо при встановленні нових додатків», – зазначає він. Треба залучати підрядників, радить Стичинський. Легше один раз довіритися професіоналу і паралельно навчитися роботі з платформою, аби потім якісно нею управляти, говорить Юлія Лазаренко. «Вже після першого року якісної роботи над SEO ми почали отримувати гарні замовлення. За три роки на оптимізацію витратили $100 000», – розповідає Стичинський.
Власник магазину KGUmusic Максим Гопанчук на просування і оптимізацію витрачає 10 000–20 000 грн на місяць. «Це може бути написання статей з ключовими словами та описами товарів, яке робить копірайтер, або купівля посилань на біржах, лінк-білдінг, перелінковка і робота з кодом сайту залученим SEO-спеціалістом», – говорить Гопанчук.
«Збільшення обсягу продажів – це шлях поступовий, тож не потрібно розраховувати на бум тільки-но зареєструвавши магазин. Налаштуйтеся на тривалу, системну роботу», – зазначає Микола Серветник. Готовий до отримання замовлень, усіх способів просування сайт я зробив за два тижні, говорить Максим Гопанчук. «На сьогодні я, можливо, зробив би інший вибір в розрізі довгострокових перспектив, але це не точно. Підкуповують швидкість і простота запуску сайту», – додає він.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.