Виробник архітектурного та інтерʼєрного скла «Склоресурс» виконує понад 200 проєктів щороку. Компанія розповідає про можливості скла на безкоштовних семінарах – це допомагає знаходити замовників. Складніше завдання – пошук кваліфікованих кадрів. Кейс учасника другого списку Next250.
Зі склом Олександр Кірічук, 57, познайомився в 12 років. Батько майбутнього співзасновника «Склоресурс» працював у майстерні з порізки скла. В 1995 році, Олександр запустив власний бізнес – надавав послуги з порізки в гаражному кооперативі у рідному місті Дубно. Через три роки підприємець залучив до справи брата Андрія. Крім порізки скла, займалися його постачанням для клієнтів у Дубно.
Переломним став 2006 рік, каже Кірічук. «На ринку відбувалося щось неймовірне. Люди і бізнеси замінювали склопакети, шукали виробників. Зрозуміли, що багато втратимо, якщо не вийдемо з власним продуктом», – розповідає він. Через 18 років у сімейного підприємства «Склоресурс» два виробництва на 17 600 кв. м, понад 200 проєктів щороку та потужності на 50 000 кв. м склопакетів на місяць.
«Склоресурс» виготовляє сонцезахисні, енергозберігаючі, звукоізоляційні, гнуті, емальовані, з підігрівом, smart-триплексом склопакети. Виторг компанії в 2023 році 719 млн грн, – на третину більше за 2022-й, згідно YouControl. Клієнти – українські компанії з переробки алюмінію, виготовлення віконних конструкцій, девелопери, архітектори.
Знаковий проєкт у Києві – ЖК Taryan Towers, який у 2020 році увійшов до списку найкращих у світі за версією International Property Awards. «Склоресурс» виготовив для ЖК 135 000 кв. м скла. Для розуміння масштабу – це площа 19 футбольних полів.
Чим привабила компанія Кірічука проєкт 35-поверхового київського хмарочоса? Скло для нього тестували на штучне старіння, результат – фасадні склопакети ЖК захищені від саморуйнування на 99%, каже власник «Склоресурсу». Компанія витратила майже $1 млн на керамічний принтер, який запікає в структуру скла фарби. «Воно стає стійким до впливу агресивних середовищ і механічних пошкоджень», – каже Кірічук.
Пресслужба Taryan Towers надала Forbes позитивний фідбек щодо співпраці зі «Склоресурсом», деталізувати відмовилася. «Ми не можемо назвати суму, яку заробили з Taryan Towers, проте для нас це більше іміджева історія», – говорить Кірічук. Серед проєктів «Склоресурсу» – бізнес-центр в Тернополі К15, бізнес-центр V12, Dragon Park у Львові, ЖК «Панорама» в Дніпрі, бізнес-центр Magnett, ЖК «Шервуд» у Києві та інші. З моменту заснування «Склоресурс» одягнув у скло близько сотні бізнес-центрів, говорить засновник.
Станом на червень 2024-го у «Склоресурсу» в роботі 500 В2В клієнтів. Частка компанії на ринку фасадного скла для багатоповерхівок – 60%, одночасно на ринку склопакетів менше 10%, оцінює Кірічук. Частка ринку конкурента «Склоресурсу», українського виробника світлопрозорих конструкцій «Паритет», – 2%, розповіли Forbes в компанії. Ще одна компанія-конкурент Trösch Ukraine оцінює свою частку українську ринку склопакетів у близько 30%.
З початком великої війни ланцюг поставок став складнішим через зміни в термінах імпорту сировини з ЄС та Китаю, говорить засновник «Склоресурсу». Вартість скла зросла вдвічі: €4,7 за 1 кв. м в 2021 році проти €8,5 в 2024-му, додає він. «Відключення електроенергії змушує нас працювати в нічні зміни, а нове обладнання чутливе до переключень та перебоїв», – каже Кірічук.
Проте найважче – знайти людей на виробництво, каже власник «Склоресурсу». «Немає спеціалізованих закладів, які дають знання в сфері обробки скла й розуміння скла загалом», – каже він. У 2024 році на підприємстві Кірічука працюють 256 людей. «Навчаємо співробітників за протоколами, які розробляли самостійно методом спроб та помилок», – каже Кірічук.
«Склоресурс» провів понад 100 навчальних безкоштовних семінарів для існуючих і потенційних замовників із 2022 року. Навіщо? «Люди, які проєктують, передають інформацію про можливості «Склоресурсу» забудовникам, залучаючи нових замовників», – говорить він.
Чи не стає тісно «Склоресурсу» на українському ринку? «Замовники за кордоном бояться, що ми не зможемо поставити вчасно. Лякають загрози, пов‘язані з війною в Україні», – розповідає Кірічук. Зараз його компанія має 10 невеликих проєктів у Європі.
«Склоресурс» долучилася до експортної платформи Nazovni від МЗС. «Вдалося отримати вичерпні рекомендації щодо виходу на ринок Польщі і Німеччини. Зараз ми обробляємо цю інформацію», – розповідає Ольга Степанова, директорка з розвитку «Склоресурсу». Це також відкрило можливості участі в міжнародних виставках, каже вона.
Компанія бере участь в експортних воркшопах від Торгово-промислової палати, «Дія.Бізнес» та Офісу з розвитку підприємництва та експорту. «Воркшопи надають аналітику, рекомендації щодо вибору країн для експорту, стратегії залучення клієнтів», – каже Ольга.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.