Категорія
Свій бізнес
Дата

(Не)крихкий бізнес на 700 млн грн. Ця компанія вдягла у скло 35-поверховий хмарочос та близько сотні бізнес-центрів. У чому її секрет? Кейс учасника списку Next250 2.0

3 хв читання

Склоресурс /надано пресслужбою

Виробництво «Склоресурс» Фото надано пресслужбою

Виробник архітектурного та інтерʼєрного скла «Склоресурс» виконує понад 200 проєктів щороку. Компанія розповідає про можливості скла на безкоштовних семінарах – це допомагає знаходити замовників. Складніше завдання – пошук кваліфікованих кадрів. Кейс учасника другого списку Next250. 

Форум «Енергія бізнесу» у Києві вже 9 жовтня

Бізнес будує нову енергореальність, забезпечуючи незалежність в умовах блекаутів. 9 жовтня на форумі «Енергія бізнесу» обговоримо технології та інвестиції, що змінюють правила гри на енергоринку. Дізнайтеся, як адаптувати бізнес до майбутніх енергетичних викликів, за посиланням. 

Зі склом Олександр Кірічук, 57, познайомився в 12 років. Батько майбутнього співзасновника «Склоресурс» працював у майстерні з порізки скла. В 1995 році, Олександр запустив власний бізнес – надавав послуги з порізки в гаражному кооперативі у рідному місті Дубно. Через три роки підприємець залучив до справи брата Андрія. Крім порізки скла, займалися його постачанням для клієнтів у Дубно. 

Переломним став 2006 рік, каже Кірічук. «На ринку відбувалося щось неймовірне. Люди і бізнеси замінювали склопакети, шукали виробників. Зрозуміли, що багато втратимо, якщо не вийдемо з власним продуктом», – розповідає він. Через 18 років у сімейного підприємства «Склоресурс» два виробництва на 17 600 кв. м, понад 200 проєктів щороку та потужності на 50 000 кв. м склопакетів на місяць. 

Олександр Кірічук, Андрій Кірічук, засновники «Склоресурс» /Антон Забєльський для Forbes Ukraine

Олександр (справа) та Андрій Кірічуки Фото Антон Забєльський для Forbes Ukraine

«Склоресурс» виготовляє сонцезахисні, енергозберігаючі, звукоізоляційні, гнуті, емальовані, з підігрівом, smart-триплексом склопакети. Виторг компанії в 2023 році 719 млн грн, – на третину більше за 2022-й, згідно YouControl. Клієнти – українські компанії з переробки алюмінію, виготовлення віконних конструкцій, девелопери, архітектори. 

Знаковий проєкт у Києві – ЖК Taryan Towers, який у 2020 році увійшов до списку найкращих у світі за версією International Property Awards. «Склоресурс» виготовив для ЖК 135 000 кв. м скла. Для розуміння масштабу – це площа 19 футбольних полів.

Чим привабила компанія Кірічука проєкт 35-поверхового київського хмарочоса? Скло для нього тестували на штучне старіння, результат – фасадні склопакети ЖК захищені від саморуйнування на 99%, каже власник «Склоресурсу». Компанія витратила майже $1 млн на керамічний принтер, який запікає в структуру скла фарби. «Воно стає стійким до впливу агресивних середовищ і механічних пошкоджень», – каже Кірічук.

Пресслужба Taryan Towers надала Forbes позитивний фідбек щодо співпраці зі «Склоресурсом», деталізувати відмовилася. «Ми не можемо назвати суму, яку заробили з Taryan Towers, проте для нас це більше іміджева історія», – говорить Кірічук. Серед проєктів «Склоресурсу» – бізнес-центр в Тернополі К15, бізнес-центр V12, Dragon Park у Львові, ЖК «Панорама» в Дніпрі, бізнес-центр Magnett, ЖК «Шервуд» у Києві та інші. З моменту заснування «Склоресурс» одягнув у скло близько сотні бізнес-центрів, говорить засновник.

Taryan Towers

ЖК Taryan Towers, Київ

Станом на червень 2024-го у «Склоресурсу» в роботі 500 В2В клієнтів. Частка компанії на ринку фасадного скла для багатоповерхівок – 60%, одночасно на ринку склопакетів менше 10%, оцінює Кірічук. Частка ринку конкурента «Склоресурсу», українського виробника світлопрозорих конструкцій «Паритет», – 2%, розповіли Forbes в компанії. Ще одна компанія-конкурент Trösch Ukraine оцінює свою частку українську ринку склопакетів у близько 30%.  

З початком великої війни ланцюг поставок став складнішим через зміни в термінах імпорту сировини з ЄС та Китаю, говорить засновник «Склоресурсу». Вартість скла зросла вдвічі: €4,7 за 1 кв. м в 2021 році проти €8,5 в 2024-му, додає він. «Відключення електроенергії змушує нас працювати в нічні зміни, а нове обладнання чутливе до переключень та перебоїв», – каже Кірічук.

Склопакети «Склоресурс»

Виробництво компанії «Склоресурс»

Проте найважче – знайти людей на виробництво, каже власник «Склоресурсу». «Немає спеціалізованих закладів, які дають знання в сфері обробки скла й розуміння скла загалом», – каже він. У 2024 році на підприємстві Кірічука працюють 256 людей. «Навчаємо співробітників за протоколами, які розробляли самостійно методом спроб та помилок», – каже Кірічук.  

«Склоресурс» провів понад 100 навчальних безкоштовних семінарів для існуючих і потенційних замовників із 2022 року. Навіщо? «Люди, які проєктують, передають інформацію про можливості «Склоресурсу» забудовникам, залучаючи нових замовників», – говорить він.

Склопакети /надано пресслужбою

Виробництво компанії «Склоресурс» Фото надано пресслужбою

Чи не стає тісно «Склоресурсу» на українському ринку? «Замовники за кордоном бояться, що ми не зможемо поставити вчасно. Лякають загрози, пов‘язані з війною в Україні», – розповідає Кірічук. Зараз його компанія має 10 невеликих проєктів у Європі. 

«Склоресурс» долучилася до експортної платформи Nazovni від МЗС. «Вдалося отримати вичерпні рекомендації щодо виходу на ринок Польщі і Німеччини. Зараз ми обробляємо цю інформацію», – розповідає Ольга Степанова, директорка з розвитку «Склоресурсу». Це також відкрило можливості участі в міжнародних виставках, каже вона. 

Компанія бере участь в експортних воркшопах від Торгово-промислової палати, «Дія.Бізнес» та Офісу з розвитку підприємництва та експорту. «Воркшопи надають аналітику, рекомендації щодо вибору країн для експорту, стратегії залучення клієнтів», – каже Ольга.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд