Категорія
Свій бізнес
Дата

Жалюзі в Європу. Як налагодити глобальний експорт побутового пристрою з України

1 хв читання

Ідея випускати жалюзі, які перетворять сонячне світло на електроенергію, з'явилася в Євгена Еріка, 43, на полі з соняшником. Заснований Еріком 2015 року стартап SolarGaps обіцяє користувачам 30%‑ну економію на рахунках за електрику. Ціна питання – від $300 за комплект для одного вікна.

Євген Ерік, засновник SolarGaps. /Solar Gaps

Євген Ерік, засновник SolarGaps. Фото Solar Gaps

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

2017 року засновник SolarGaps пройшов навчання за програмою Університету Сингулярності NASA, який шукає ідеї, здатні змінити світ протягом 10 років. Американський акселератор HAX інвестував у проєкт $100 000, а програма Єврокомісії Horizon 2020 надала йому грант € 1 млн.

SolarGaps розв’язує нагальну проблему, використовуючи доступні технології, пояснює засновник HAX Кирил Еберсвайлер своє рішення підтримати стартап. Справа за малим – створити життєздатну бізнес‑модель.

Спочатку Ерік запропонував роздрібним покупцям замовляти в нього жалюзі безпосередньо. У 2017 році він зібрав через краудфандингові платформи Kickstarter і Indiegogo понад $240 000, інтерес до його продукту виявили майже 1000 покупців.

Намагаючись виконати замовлення з різних країн, Ерік зіткнувся з місцевою специфікою – митами, труднощами при розмитненні. Іншою проблемою була помилка, характерна для багатьох інженерних стартапів, підкреслює Еберсвайлер. «Продаж не до кінця перевірених пристроїв може відштовхнути споживача від бренда й підірвати репутацію стартапу», – говорить він.

Від спроби завоювати весь світ, працюючи безпосередньо з роздрібними покупцями, Ерік перейшов до побудови дилерської мережі у країнах Європи. Він організував мережу з 12 компаній у Нідерландах, Бельгії, Італії, Іспанії та Німеччині.

А що ж Америка? Best Buy була готова замовити партію з 10 000 комплектів, приблизно половина замовлень на етапі краудфандингу були зі США. Наразі цей ринок Еріку не по кишені: за сертифікацію доведеться викласти $100 000.

Європейська сертифікація дешевша – $5000. Основна стаття витрат під час експансії в Європу припадає на патентування. Спочатку SolarGaps оформив найдешевший патент Patent Cooperation Treaty (PCT) вартістю $300. Він дає пріоритет протягом 18 місяців зайти зі своїм товаром у будь‑яку країну ЄС і придбати дорожче локальне свідоцтво.

«Патент у Німеччині на основі заявки PCT нам обійшовся приблизно в $5000, – каже Ерік. – Всього ми витратили на оформлення таких патентів майже $50 000».

У світі вистачає компаній, які роблять схожий продукт. Американська Tiltsmarthome, британська Keyliteblinds, австралійська Solgami теж продають «сонячні» жалюзі.

Локальні патенти зміцнюють позиції SolarGaps на ринках і захищають від копіювання. «Якщо великий виробник захоче зробити продукт, подібний до SolarGaps, йому як мінімум доведеться обговорити це з нами», – упевнений Ерік.

Новий напрям SolarGaps – робота з корпоративними клієнтами: девелоперськими компаніями, готелями, торговельними та бізнес‑центрами. «Тут є свої виклики. Продукт має бути сертифікованим, ми повинні виробляти й поставляти замовлені обсяги чітко в строк, – говорить засновник SolarGaps. – Але нам набагато простіше організувати логістику 1000 вікон, ніж одного».

Готуючись до виконання великих замовлень, у липні 2019 року Ерік відкрив у селі Романків під Києвом фабрику, на якій зайнято пʼять осіб, і вони виробляють 200 одиниць пристроїв на місяць. Фабрика вже завантажена замовленнями на $2 млн. Минулого року продажі жалюзі SolarGaps виросли на 300%.

Опубліковано в другому номері журналу Forbes (липень-серпень 2020)

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд