Cпівзасновник Tabletki.ua Євген Муравщик /Forbes Україна
Категорія
Компанії
Дата

Канал продажів для 10 млн українців. Як Tabletki.ua став найбільшим сервісом бронювання ліків в Україні. Головне з виступу співзасновника Євгена Муравщика на Forbes Tech

Cпівзасновник Tabletki.ua Євген Муравщик під час виступу на конференції Forbes Tech 2023. Фото Фото Forbes Україна

До появи Tabletki.ua ніхто не розумів, навіщо бронювати ліки в аптеках, вважає співзасновник сервісу з пошуку ліків та товарів для здоров'я Євген Муравщик. Він переконаний, що конкуренти не мають шансів обігнати його компанію. Що стоїть за його упевненістю?

📲 45 секунд – на один пост, 20 хвилин на день, щоб дізнатися головні економічні та бізнесові новини. Підписуйтеся на Telegram-канал Forbes Ukraine, щоб економити час.

Онлайн-сервісом бронювання ліків і медичних засобів Tabletki.ua користуються мільйони українців, запевняє Муравщик. Це вагомий аргумент для більш ніж 12 000 аптек по всій країні, які з ним співпрацюють. Що саме робить сервіс незамінним для партнерів? На конференції Forbes Tech, яка пройшла у Львові 23 листопада, Муравщик розповів про секрети успіху, постійний пошук інсайтів і нелюбов до конкурентів, яка приносить користь бізнесу. Публікуємо головне з його виступу.

Точка десятикратного зростання

Ми створили Tabletki.ua 2010 року. Позиціонували себе як прайс-агрегатор, розміщували інформацію про ціни на ліки. Найперших клієнтів отримали через SEO. Неодноразово сильно змінювали нашу продуктову і змістовну модель. 

Довго не могли довести своєї цінності аптекам – нашому бізнесовому клієнту. Вони не розуміли на той час, чому повинні платити нам гроші. Ми розміщували їх телефон у себе на сайті і потім йшли й показували, скільки було кліків на їхній номер телефону. 

Намагалися співпрацювати з компаніями, які займаються телефонією, для того щоб рахувати, скільки було реальних дзвінків до аптек. 

Бронювання стало фактором десятикратного зростання. Це був певний продуктовий інсайт.

Мало хто з користувачів думав про те, щоб заходити на якийсь сайт і щось там дивитися перед походом до аптеки. Наше маркетингове дослідження аудиторії показало, що це був новий користувацький досвід. 

Запустили цей функціонал на десятках аптек із тисяч, які в нас були серед партнерів. І шукали спосіб, як довести користувачу, що ліки треба бронювати. 

Пікове навантаження

Обʼєм бронювання через Tabletki.ua у жовтні 2023 року склав більше 2 млрд грн. Аудиторія сервісу подолала відмітку у 10 млн користувачів. Сезонність – практично круглий рік. 

Восени усі ми з нежиттю ходимо, взимку – теж. Весною всі трохи п’ють Borjomi, але це також усе ще сезон захворювань. Влітку – спад, але не в усіх категоріях. Весна–літо – це алергії. Також влітку користується попитом крем для загару.

Бувають і незаплановані пікові навантаження. 30 березня 2023 року ЗМІ провели неідеальну комунікацію щодо електронних рецептів, і тоді всі побігли за «німесилом» в аптеки. Це було пятикратне навантаження на всі інтернет-аптеки. Для IT-команди ця історія стала випробуванням. 

Навіть зараз ми не позиціонуємо себе як ecommerce компанію. Наші клієнти – це аптеки, хоча точка взаємодії покупців з аптеками починається саме з нас. 

Перевага над конкурентами

Якби я сказав, що конкуренція – це добре, така відповідь була б банальною. У нас найкращий продукт на ринку і велика аудиторія.

Я не люблю своїх конкурентів. Але точно можу сказати, що саме завдяки їм ми не стоїмо на місці. Як у казці «Аліса в країні див» Льюїса Керролла: «Для того, щоб стояти на місці, треба бігти з усіх ніг». Це про нас. 

Ми постійно аналізуємо конкурентів. Серйозно ставимося до всіх, хто зʼявляється на фармацевтичному ринку в онлайні. На нашому боці час, який ми вже вклали в створення продукту.

Особливість Tabletki.ua у тому, що ми – не класична IT-компанія, яка побачила проблему, можливість і вирішила зайти на фармринок. До цього мої партнери 10 років розвивали й досі розвивають продукт з автоматизації аптек. Тобто ще до того, як ми вирішили створювати Tabletki.ua, ми вже добре розуміли, як працює роздрібна фармторгівля. 

Це наша основна сильна сторона, яка і досі дає нам вигравати у наших конкурентів.

Як переманити клієнтів і залучити нових

Ми працюємо з усіма можливими каналами маркетингу, але цього недостатньо. Для того, щоб зʼявилися нові клієнти, потрібно постійно працювати над продуктом. 

Більшість клієнтів ми отримали за рахунок трафіку з Google. Це були роки роботи. А потім – за рахунок сарафанного радіо. Користувачі отримують перший досвід, розуміють, як користуватися продуктом, у чому його суть, і намагаються ним ділитися. 

Завдання комунікації – розповісти про нас, наш продукт і проблему, яку вирішуємо. Проблема: як знайти ліки поближче і подешевше. 

Користувачі не завжди розуміють, що потрібні ліки є не в усіх аптеках поблизу. Якщо у вас болить голова, то спазмалгон напевно є у 90–95% аптек. Але багато ліків ви не знайдете просто так. І ціни можуть відрізнятися дуже сильно. Це специфіка фармринку.

Ніхто не гортає стрічку з ліками або БАДами, щоб вибрати, які сьогодні купити. Це завжди нагальна потреба. Ви шукаєте саме те, що вам потрібно сьогодні, адже у вас уже щось болить. Займатися аналізом, де дешевше чи ближче, часу немає. Ми цю проблему й вирішуємо. Саме це ми намагаємося донести до наших користувачів у комунікаціях.

У видачі Google ми з аптеками конкуренти, у продуктовій історії – партнери, адже приводимо до них клієнтів.

AI у фармі не варто чекати

Всесвітня організація охорони здоров’я (ВООЗ) намагається контролювати і не пускати у цю сферу AI. У 80% випадках ChatGPT і подібні продукти добре роблять свою роботу, але у 20% – генерують повну фігню. 

Хто захоче потрапити у ті 20%, коли тема буде пов’язана з ліками або здоров’ям? 

Кілька років тому в Google був великий апдейт, який стосувався сайтів, пов’язаних зі здоровʼям і фінансами. Пошукова система вимагала, щоб тексти інструкцій були унікальними. Яка може бути унікальність в інструкціях до ліків? З цим довго боровся Google і, врешті-решт, здався.

У пошуках інсайту

Чому користувач повинен прийти до нас? Чому він уже прийшов до нас? Як його привести в ту воронку, що нас цікавить? Ми в постійному пошуку інсайту. 

Сайт і додаток Tabletki.ua складаються з сотень різних деталей, і ми чітко знаємо, для чого вони там є. Але жодна з них не дала нам якийсь буст. Це постійна кропітка робота, яка стає гвинтиком єдиного механізму.

Якщо перші роки намагалися зробити наш продукт для 80%, то зараз левова частина нашої роботи – це 10-20% інших користувачів. Ми прийшли до того, що треба працювати з деталями, з точковими проблемами. Але більшість рішень, які приймаємо, на жаль або на щастя, стають досвідом. 

Генеральні партнери конференції Forbes Tech 2023:

  • FAVBET Tech – розробник інноваційних iGaming-рішень для мільйонів користувачів в Україні та світі;
  • UCLOUD – найбільший УКРАЇНСЬКИЙ хмарний провайдер, що допомагає бізнесу на шляху цифрових трансформацій та зростання;
  • МХП – міжнародна компанія в сфері харчових та агро технологій;
  • Райффайзен Банк – провідний український банк, який зосереджений на інноваціях та наданні високоякісних фінансових послуг для мільйонів українців.
  • Міжнародна диверсифікована група компаній NEQSOL HOLDING та VODAFONE Україна;
  • Payforce – лідер з розробки фінтех-рішень для банків та ритейлу.

Партнери експо зони:

  • Nemiroff. Нестримний дух України з 1872 року;
  • Porsche – бренд, який представляє найбільш емоційні спортивні автомобілі преміумкласу у світі;
  • FSG – ключовий гравець на ринку кібербезпеки: від попередження до оперативного реагування та розкриття кіберінцидентів;
  • Медцентр CoMed. Перший в Україні коворкінг для профільних клінік;
  • Intellias – глобальна технологічна компанія з українським корінням.
Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні