Марк Цукерберг. Один із найбільших техногігантів хотів би стати ще більшим, а саме цього хоче інший техногігант, адже це допоможе вирости і йому самому.
Категорія
Інновації
Дата

Microsoft купує ігрового гіганта Activision Blizzard, але виграє від цього Марк Цукерберг. Ось чому

3 хв читання

Марк Цукерберг. Один із найбільших техногігантів хотів би стати ще більшим, а саме цього хоче інший техногігант, адже це допоможе вирости і йому самому.

Один із найбільших техногігантів хотів би стати ще більшим, а саме цього хоче інший техногігант, адже це допоможе вирости і йому самому. Чому Meta Цукербега найближчим часом триматиме кулачки за Microsoft.

У вівторок Microsoft повідомила про те, що планує купити Activision Blizzard за майже $70 млрд готівки, таким чином оцінюючи компанію майже на 50% більше за максимальну ціну її акції станом на пʼятницю. Ціна на акції Activision останнім часом впали через звинувачення в неприйнятній поведінці, від яких гендиректор компанії Боббі Котік ніяк не може спекатися.

Після поглинання він залишить посаду, передавши Microsoft новий підрозділ, який займається такими мегахітами, як Call of Duty і World of Warcraft (дати життя новим ігровим франшизам так само складно й дорого, як розпочати нові кіношні франшизи), і показав вартий заздрощів дохід у $2,2 млрд у 2020-му. Знадобиться деякий час, щоб врегулювати всі деталі угоди з бухгалтерами, юристами і відповідними контрольними органами: Microsoft очікує, що угоду буде закрито найпізніше в липні 2023-го.

Можна припустити, що для Microsoft цей крок стане участю у хвилі консолідації в межах геймерської індустрії, розширюючи свою вже стабільно успішну частину компанії. Наприклад, тиждень тому Take Two Interactive, творець відеогри Grand Theft Auto, сказав, що купить Zynga за майже $13 млрд. Microsoft же давно виробляє одну з найуспішніших ігрових консолей Xbox і володіє однією з найпопулярніших ігор останнього десятиліття Minecraft. Компанія купила цю гру вісім років тому за $2,5 млрд.

Ось як ще можна сприймати угоду між Microsoft і Activision, хоч ця думка може бути як правильною, так і ні: покупка Activision дає Microsoft перевагу в перегонах за створення метавсесвіту – останніми місяцями сфера технологій просто схибнулася на тому, щоб донести до нас ідею про те, що скоро нам захочеться існувати в безмежному тривимірному цифровому просторі. Відеоігри на багато гравців, як Call of Duty і World of Warcraft, найбільше наблизилися зараз до метавсесвіту, і купити дві такі гри за ціною однієї здається вдалим рішенням.

Microsoft зізналася в тому, що працює над створенням метавсесвіту, хоч компанія і говорить про це не так багато, як дехто. У пресрелізі гендиректор Сатья Наделла достатньо прямо висловився про наміри, які переслідує компанія таким своїм рішенням: «Відеоігри – це найбільш динамічна й захоплива категорія індустрії розваг на всіх платформах, і саме вона зіграє ключову роль у розвитку платформ метавсесвіту».

До цього часу складалося враження, що Microsoft спрямувала свої зусилля на віртуальний простір для офісу. Звучить нудно, але ті, хто працює в сфері метавсесвіту, загалом вважають, що офіс – це один із ключових просторів, у яких ми будемо все більше зʼявлятися як цифрові аватари.

І це логічно: ось уже два роки ми працюємо в дистанційному режимі. Що б ви обрали: причепуритися й увімкнути камеру чи одягнути шолом віртуальної реальності й дати змогу вашому кастомізованому віртуальному «я», яке завжди виглядає охайно, зробити решту?

Тож хоче Microsoft просто володіти Call of Duty чи це частина планів щодо розвитку метавсесвіту, але справжні наміри не мають значення для Meta, компанії, раніше відомої як Facebook, поки її гендиректор Марк Цукерберг нещодавно не перейменував її, щоб всім були зрозумілі його плани щодо метавсесвіту.

Хай там як, а в інтересах Meta змалювати все так, ніби угода Microsoft-Activision має «метавсесвітнє» підґрунтя. Meta звʼязало руки нещодавнє рішення антимонопольної комісії, яка заявила, що корпорація монополізувала соціальні медіа.

Це фактично унеможливило для Facebook купівлю будь-чого, що повʼязано з традиційним простором соціальних медіа. Наприклад, минулого місяця британський антимонопольний орган повідомив Meta, що вона повинна продати GIPHY, придбану за $315 млн, посилаючись на занепокоєння тим, що Meta може «задушити» конкуренцію в сфері цифрової реклами.

Meta, можливо, й матиме змогу спрямувати мільярди своєї готівки на поглинання, які допоможуть із розвитком метавсесвіту, але лише якщо вона зможе довести, що інші гравці цієї сфери теж активно шукають потенційну «здобич». Щоб бути впевненими, що контрольні органи не забракують майбутні угоди, повʼязані із метавсесвітом, Meta захоче тицьнути пальцем в успішних конкурентів, які займаються тим самим, що й вона.

Іншими словами, Meta хоче, щоб були угоди на зразок Microsoft-Activision, адже тоді вона зможе виправдати власні схожі угоди. Виправдати своє ще більше розширення. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд