Гендиректор і співзасновник Glean Арвінд Джейн. Фото GLEAN
Категорія
Інновації
Дата

В надрах компаній важко знайти потрібну для роботи інформацію. Арвінд Джейн придумав корпоративний пошуковик, який вже оцінюють в $3,7 млрд

4 хв читання

Гендиректор і співзасновник Glean Арвінд Джейн. Фото GLEAN

Коли Арвінд Джейн пішов зі своєї комфортної роботи в технокомпанії, щоб стати співзасновником компанії Rubrik, яка займається управлінням даними в хмарних сховищах, він зіштовхнувся зі знайомою проблемою: пошук. Колишній інженерний директор, який допоміг створити ключовий пошуковий продукт Google, зрозумів, що його співробітникам було важче шукати інформацію всередині його стартапу, ніж щоденним користувачам писати запит у Google

Новий номер Forbes Ukraine: 202 найбільші приватні компанії та 303 ефективних СЕО. Замовляйте та отримуйте два журнали за ціною одного! 

Ось у чому проблема: Rubrik, який наразі оцінюють у $3,7 млрд, створив базу, до якої входить понад 300 хмарних застосунків. Джейн помітив, що коли дані розпорошені серед різних програм, його продуктивність знижується через час, який він витрачає на пошук потрібного документа або відповіді на запитання. Варто перевірити в Google Doc чи старі повідомлення в Slack, а може сховище GitHub? «Корпоративний контент ніколи не був таким фрагментованим, як зараз», – каже він.

Два з половиною роки тому Джейн відійшов від справ у Rubrik, щоб розібратися з цим викликом – таємно розробити корпоративну пошукову систему. Його нова компанія Glean вийшла з тіні в середу з пошуковим інструментом, який опрацьовує інформацію з десятків окремих застосунків. 

Компанію заснувала група ветеранів Google: її гендиректор Джейн, Піюш Прахладка і Тоні Джентілкор, а також Ті Ар Вішванат, один з «оригінальних» розробників алгоритму News Feed у Facebook. Glean вже зібрала $55 млн за два раунди венчурних інвестицій від фірм, серед яких Kleiner Perkins, General Catalyst і Lightspeed Venture Partners.

Джейн так пояснив розробку продукту в таємниці: створити корпоративний пошуковик – легко в теорії, а от втілити це в життя – завдання не з простих. Різні компанії, як-то Google і Microsoft, безуспішно намагалися створити схожі інструменти, розповідає він. Для стартапів же невластиво привертати до себе багато уваги.

Деякі компанії, що займаються ПЗ для пошуку, наприклад, Elastic і Algolia, досягли успіху, але їхні продукти орієнтовані на користувачів, які шукають щось на певному сайті, а не на співробітників. Утім, Elastic нещодавно випустила корпоративний пошуковик, який обіцяє опрацьовувати інформацію з різних застосунків.

«Ця область має репутацію мертвої зони, де ніхто ніколи не створював якісного продукту. Це зрештою призвело до того, що потік інвестицій висох, а запал індустрії згас, – розповідає він. – Ми не хотіли стати ще однією компанією, яка виходить і заявляє про себе до того, як доведе ефективність своєї технології, а потім зазнає провалу».

Хоч ідея створення корпоративного пошуковика була «очевидною», момент завжди був невдалий, каже генеральний партнер у Kleiner Perkins Мамун Хамід, який у 2019-му очолив раунд інвестицій Серії А для Glean. Тоді компанія зібрала $15,3 млн і складалася з Джейна і його презентації. Хамід розповідає, що нещодавні корпоративні тренди більше орієнтуються на хмару і програмні забезпечення як послугу.

Це призвело до того, що більше компаній, які займаються ПЗ, стали створювати прикладні програмні інтерфейси (API), що дають змогу їхньому продукту співпрацювати з продуктами інших компаній. Саме ці API є ключем до дверей, через які Glean просуне «свої щупи до десятків продуктів, щоб індексувати, вивчити і зрозуміти контекст усіх цих документів», – пояснює Хамід.

Натомість ПЗ Glean аналізує формулювання запитів і відображає усі відповідні результати незалежно від того, знаходяться вони в Salesforce, Slack чи низці інших застосунків. Наприклад, пошуковик розуміє, що «квартальні цілі» та «завдання на квартал» – це одне й те саме.

Результати є персоналізованими відповідно до роботи користувача. За допомогою глибокого навчання Glean може розрізняти посади, наприклад продавця від інженера, і формулювати рекомендації на основі того, з ким із колег користувач спілкується найчастіше.

Понад 40 компаній уже використовує Glean, серед яких Aurora, розробник технологій для машин на автопілоті, і Confluent, віднедавна публічна компанія хмарних технологій; 80% їхніх співробітників користуються програмою. Майже всі інженери й розробники продуктів у сіетлівському стартапі Outreach, який створює ПЗ для продажів, використовують Glean.

Про це розповів Амрітанш Рагхав, який очолює відділ із 260 працівників в Outreach. «Завжди існувало бажання зібрати всі документи в одному місці, бо процес пошуку складний», – додає він. Після того як Outreach почав тестувати Glean, це бажання зникло; співробітники змогли і далі користуватися програмами, які їм до вподоби.

Glean почав роботу в 2019-му з інкубаційного простору, що належить Kleiner Perkins, у Менло-Парк, Каліфорнія, і команда там працювала до початку пандемії. Тепер у стартапі 50 співробітників, які додають нові можливості до продукту, який перетворився на щось типу хабу знань, а не просто пошуковик. ПЗ можна використати, щоб замінити «нову вкладку» в браузері, а ще в ньому зберігається інформація, як-от корпоративні діаграми і рекомендовані для розгляду користувачем документи.

Джейн каже, що логічний шлях для їхнього стартапу – це і в подальшому збільшувати кількість інтегрованих програм і варіантів використання їхнього ПЗ. Наразі компанія зосереджена на інженерних розробках, продажах та інформаційних технологіях. Але їхня велика ціль – створити допоміжну програму, яка може вступати в розмову з користувачем, щоб відповідати на його запитання.  

«Це не просто пошуковик, у який ти вдруковуєш слово і тиснеш «ввести», – каже керівний директор у General Catalyst Квентін Кларк, колишній виконавчий директор у Microsoft і Dropbox, який цього року очолив раунд Серії В для Glean, що приніс $40 млн. – У корпоративному світі є можливість перескочити цю парадигму і забезпечити більш проактивний досвід для користувача: на основі запиту можна припустити, над чим людина найімовірніше захоче попрацювати в цей момент, і ці сигнали можна використати для того, щоб користувачу було приємніше й зручніше працювати з ПЗ».

 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд