Гендиректор Zoom Ерік Юань у захваті від гібридного офісного життя. У травні він привернув до себе увагу після того, як сказав, що страждає від Zoom-втоми. Тепер же мільярдер-підприємець говорить, що знайшов здоровий ритм зборів і зустрічей, а ще працює над тим, щоб Zoom створив комунікаційну платформу для гібридного офісного життя майбутнього.
«Раніше ми про це не думали, – сказав Юань Forbes перед конференцією користувачів Zoom у Zoom (де ж ще?), яка почалася у понеділок. – Тепер нам треба вигадати опції і можливості, які б підтримували гібридне життя офісу».
Для Zoom це означає, що Юань планує працювати в офісі частково, а під час зборів до віртуальних і реальних учасників будуть ставитися однаково. Якщо говорити про клієнтську базу, то для них нові функції і можливості будуть створювати з урахування змішаного режиму роботи. Компанія працює над можливостями відеопродажів і техпідтримки із функцією відео, віртуальної роботи із білою дошкою, перекладом наживо і новим поглядом на продукт для конференцій – Zoom Rooms.
«Наша мета – на повну використати цю необхідність залишатися на звʼязку», – каже Юань.
Найбільшим новим оголошенням Zoom став продукт, який компанія назвала Video Engagement Center. Це сервіс, який буде зʼєднувати представників служби підтримки і відділи обслуговування клієнтів із клієнтами із використанням відеозвʼязку для надання консультації чи допомоги.
Цей інструмент також можна використовувати для закупів або в ритейлі: продавці демонструють за допомогою відео товар у звичайних магазинах або тих, що працюють онлайн. Zoom розраховує випустити продукт на початку наступного року разом із інструкціями про те, як інтегрувати його у робочий процес клієнтів і в їхні застосунки.
Zoom сподівається, що інший новий інструмент – робота із віртуальними дошками – буде особливо корисний у випадках, коли написи на дошці – код або нова стратегія – значно важливіші за обличчя учасників. Цей продукт буде працювати разом, а не конкурувати, з наявними інструментами для роботи із віртуальними дошками від таких стартапів, як Figma і Miro, каже Юань.
Гібридний режим роботи також підштовхнув Zoom до створення кількох інструментів, які набирають популярності і економлять сили та нерви клієнтів – їх можна очікувати впродовж наступного року. Серед таких інструментів – підтримка перекладу наживо для мультинаціональних зборів – це стало результатом нещодавньої купівлі німецького стартапу. А також підтримка для клієнтів, які використовують концепцію незакріплених робочих місць, щоб працівникам на тимчасових робочих місцях було простіше заходити на свій робочий акаунт і в Zoom.
Zoom Rooms пропонує рішення для віртуальних учасників живих зборів, які раніше бачили своїх колег разом на екрані – це потенційно може створити відчуття відчуження. Zoom зробить так, щоб віртуальний учасник бачив кожного «живого» учасника окремо, щоб усі були у більш-менш однакових умовах.
Zoom також планує запропонувати можливість «принеси власний ключ шифрування» для клієнтів, які турбуються про безпеку. Крім того, компанія вдосконалила інструменти планування подій, щоб клієнтам простіше було влаштовувати і контролювати складні і багатоденні події в Zoom.
Нові функції Zoom зʼявляються в той час, коли компанія може опинитися на роздоріжжі. Минулої весни Zoom став відкриттям для роботи під час пандемії і життя на карантині: Юань зробив свій інструмент безкоштовним для всіх шкіл, а справи компанії різко пішли вгору. Не обійшлося без перешкод, адже Zoom треба було впоратися із підвищенням попиту і увагою до заходів захисту даних користувачів. Словом, усі погляди були спрямовані на Zoom.
Сьогодні ажіотаж Волл-стріт навколо Zoom дещо стих, адже компанії придивляються – несміливо – до повернення в офіси, а конкуренти хочуть забрати її частку ринку. Cisco, Microsoft та інші запустили власні набори інструментів для продуктів-конкурентів, Webex і Teams, які схожі на нові функції Zoom. Акції Zoom цього року впали поки на 18%, а порівняно з піком у жовтні 2020-го – це приблизно 50% зниження вартості акцій.
Нещодавні заробітки компанії змусили аналітиків переглянути моделі зростання, які вони спрогнозували для життя після цифрової золотої лихоманки. «Під час оцінки очікувань ринку треба буде врахувати інший рівень зростання у постпандемічні часи», – написали Стерлінг Оті з командою J.P.Morgan 31 серпня.
Саме перегони за більшу платформу для ділового спілкування частково сприяли тому, що Zoom оголосила у липні про план придбати Five9, платформу для контакт-центрів, за на той час $14,7 млрд акціями. Ця покупка, хоч і не завершена, нависає над новими відеоінструментами Zoom. До закриття угоди ще багато місяців, тому компанії продовжують працювати незалежно одна від одної і Zoom створює свої інструменти окремо, пояснює Юань.
За словами гендиректора Zoom, теперішня конкуренція не настільки запекла, як у 2011-му, коли він випустив Zoom на поле досвідчених гравців. «Поки ми зосереджені на наших клієнтах, наших працівниках і залишатимемось параноїками, думаю, все буде добре, – розповідає він. – Проблеми настануть, якщо ми станемо зарозумілими і перестанемо слухати».
Останніми місяцями він спілкується із гендиректором Microsoft Сатя Наделлою (компанії обговорюють способи інтеграції Zoom з Office і Teams, стверджує Юань), гендиректором Salesforce Марком Беніоффом і гендиректором HP Енріке Лоресом, щоб отримати підтримку і поради. «Ми розуміємо, як працювати разом, щоб створити щось, що сподобається клієнтам, адже тоді всі ми будемо успішними», – додає він.
Якщо говорити про повернення цін на акції компанії з небес на землю, то Юань розповів, що ще до виходу на біржу у 2019-му він наголосив своїм працівникам на тому, що їм не треба зважати на реакцію Волл-стріт. Як приклад для натхнення він наводить Nvidia, виробника чипів, акції якого років десять були приблизно на одному рівні, а останні два роки вони стрімко зросли. Юань був на сьомому небі, коли йому вдалося вмовити гендиректора Nvidia Дженсена Хуанга виступити на торішній конференції користувачів Zoomtopia.
«Нині я сповнений більшим ентузіазмом, ніж тоді, коли запускав Zoom, – каже Юань. – Саме тому мене не хвилюють тимчасові коливання цін на наші акції. Це аж ніяк не змінить роботу нашої компанії».
Що змінить майбутнє Zoom? Переважна більшість компаній, які додаватимуть власні застосунки до платформи Zoom, і повний набір відеоінструментів, у якому Video Engagement Center стане такою собі «вишенькою на торті».
Але Zoom сподівається вийти за межі відео і стати комунікаційною платформою. «Думаю, що відеоспілкування – це лише початок. Відео має широке застосування: вдома, в машині Tesla, в офісі і деінде в один клік ми можемо поговорити, щоб домовитися про певні завдання. Із трансляціями наживо із використанням доповненої реальності, віртуальної реальності і штучного інтелекту, гадаю, на нас чекає широке майбутнє».
Якщо хтось зараз відчуває Zoom-втому, то Юаню про це не говорять. Він переконаний, що нині клієнти вчаться запобігати втомі власними способами, наприклад, визначають дні без зборів або відеорозмов, щоб пристосуватися до гібридного розкладу роботи.
Юаня особливо радує перспектива створення цифрових аватарів, які представляють працівників у віртуальному офісі, рухаються і спілкуються за них. Йому подобається експериментувати з фільтрами для відео і завершувати збори іграми в Zoom зі співробітниками, щоб підтримувати із ними хороші взаємини.
І хоч Zoom продовжує надавати послуги школам, яким вони потрібні, Юань радий, що двоє його наймолодших дітей повернулися до навчання в класах. «Ми хочемо, щоб діти повернулися в школи».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.