Ще до пандемії в телекомунікаційній компанії «Київстар» вирішили реформувати офіс. Новий формат мав у першу чергу стимулювати роботу в групах. 70% локацій відвели під робочі опенспейси, а 30% – під креативні простори.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
«Зараз ми бачимо, що співвідношення 70/30 вже недостатньо», – каже керівник адміністративного департаменту «Київстар» Наталія Харченко. Тому простори будуть перебудовувати за принципом 50/50 – з акцентом на креативні зони та локації, які розвивають співпрацю в проектних командах. Реконструювали вже понад 6000 квадратних метрів, і процес триває.
Ще одне завдання «Київстар» – оформити простір так, щоб співробітникам, яких тільки в київському офісі близько 1800, було комфортно переходити з дистанційки. У компанії розуміють: до колишнього формату роботи вони не повернуться. Як показують опитування, більшість співробітників влаштовує гібридний режим. Процес переходу до офісної роботи буде відбуватися в кілька етапів. Перший почався на початку червня. «Дуже важливо, щоб команда хотіла повернутися до офісу, – вважає Харченко. – І ми докладаємо до цього всіх зусиль».
Простір «Київстар» розділений на п'ять типів функціональних зон. Перший – тихі робочі локації, де не можна шуміти. Стіни, стеля, штори, покриття підлоги у всьому офісі звукопоглинальні. Другий тип – креативні простори, де збираються функціональні і крос-функціональні проєктні команди. Цих зон у компанії планують робити все більше. Передбачені локації, де можна розмовляти по телефону і проводити короткі зустрічі: невеликі кабінки й переговорні кімнати. Відокремлені фудкорти й прохідна зона, яка об'єднує простір.
«Одне із завдань нашого офісу – забезпечувати комфорт», – каже Харченко. Це важливо, щоб мотивувати команду повернутися в робочий простір з дому. За комфорт в офісі відповідають зони, де можна подумати й зосередитися над вирішенням завдання, а також фуд-корти, кава-поінти і робочі місця з можливістю персоналізації.
Ще один крок до створення комфорту на робочому місці – наявність екосистеми. «Співробітники хочуть, щоб в офісі були важливі для повноцінного життя речі: спортивні куточки, їдальні, ігрові кімнати», – перераховує Харченко. Поступово ці запити починають реалізовувати.
Переговорні кімнати обладнані фліпчартами, відео- та аудіотехнікою. В умовах гібридної системи роботи важливо, щоб ті, хто перебуває в офісі, і ті, хто знаходяться вдома, чули і бачили один одного добре і були повноцінними учасниками переговорів.
У всіх офісах «Київстар» у країні розташовані цифрові вивіски. Вони знаходяться в найбільш відвідуваних місцях офісу. Новини про життя компанії, які б мотивували повідомлення, правила поведінки в зв'язку з карантинним періодом транслюються одночасно всім 4000 співробітників компанії в країні. «Ми керуємо контентом із Києва і в секунди покриваємо всю Україну», – додає Харченко.
В офісі «Київстар» – дві переговорні кімнати-трансформери. Одна з них вміщає до 100 чоловік. Це дає змогу проводити великі заходи, не виходячи з офісу. У разі необхідності кімнати зонуються за допомогою рухливих перегородок.
Літня лаунж-зона – одна зі знакових локацій офісу «Київстар». Вона складається з шатра зі столиками і газону, куди співробітники виносять крісла-мішки. Локацію організували, щоб команда більше часу перебувала на свіжому повітрі. Завдяки швидкісному інтернету там можна працювати й проводити зустрічі.
Після пандемії в київському офісі відмовилися від практики фіксованих робочих місць. Але, оскільки співробітників в компанії багато, робочі зони закріпили за підрозділами.
У «Київстар» проведено систему диспетчеризації, яка моніторить і управляє мікрокліматом в офісних приміщеннях. Освітлення регулюється персонально: співробітники самі налаштовують світло на робочому місці, як їм зручно.
У просторі встановлено камери, які нагадують надіти маску, якщо не розпізнають її на обличчі співробітника, і фіксують температуру. Якщо вона підвищена, камера направляє повідомлення співробітнику та його керівнику про те, що необхідно відправитися додому. Зараз система проходить тестування.
П'ять цінностей «Київстар» відображені в робочому просторі. На них зроблено акцент в дизайні, щоб частіше нагадувати про них команді.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.