Fozzy Group – друга найбільша ритейл-компанія України, яка об’єднує майже 700 магазинів із відомими креативними «Сільпо». Її творець – Володимир Костельман, який разом зі своєю командою дотримується принципу, що бізнес треба робити по фану. Як вдається поєднувати креативний підхід і утримання мережі з сукупним виторгом в 93,2 млрд грн? Forbes відтворив портрет Костельмана та його компанії, проаналізувавши фінзвітність та поговоривши майже з трьома десятками бізнесменів та експертів, що працювали з Fozzy Group та спеціалізуються на ритейлі
⚡️ Хто, на вашу думку, заслуговує на звання «Підприємець року 2024»? Дізнайтесь більше про кожного з кандидатів та проголосуйте за посиланням. Ваш голос визначить переможця номінації «Вибір аудиторії».
Восени 1998 року в Києві на місці старого радянського гастроному відкрився магазин із ностальгічною назвою «Сільпо». Бруднуватий, із вживаним обладнанням та тьмяним освітленням – магазин разюче відрізнявся від концепції, яку пропонував маркетолог Валентин Перція. За його ідеєю, супермаркет мав бути суперсучасним, а ретро‐назва додавала б трохи іронії.
У основного власника Володимира Костельмана був інший план. «Я все прорахував, – згадує його слова засновник Fedoriv Group Андрій Федорів. – Ми повинні зараз інвестувати в масштаби, а коли досягнемо певного розміру, я зроблю найкращі магазини в Європі». Федорів співпрацював із ритейлером у 2001–2007 роках.
За 25 років мережа супермаркетів, що належить Костельману, добре масштабувалася. Наприкінці 2022 року в ній було 692 магазини: 301 «Сільпо», 284 «Фори», дев’ять гіпермаркетів Fozzy, чотири преміальних Le Silpo, 94 магазини біля дому «Thrash!Траш!». Виторг холдингу Fozzy Group, що об’єднує всі ці формати, у 2022 році зріс на 2,5%, до 93,2 млрд грн.
У продуктовому ритейлі вищі показники тільки у корпорації АТБ з 1162 магазинами. У 2022‐му виторг АТБ впав на 0,2%, до 148,3 млрд грн.
Із красою, як і обіцяв Костельман, у його супермаркетів усе гаразд. За версією European Supermarket Magazine, з 2017 року 19 магазинів «Сільпо» потрапили до списку європейських супермаркетів із найкращими дизайнерськими концепціями.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.