Категорія
Компанії
Дата

Творець «Сільпо». Велика історія Володимира Костельмана, який будує найкреативнішу мережу магазинів по фану (не забуваючи про гроші)

Володимир Костельман, засновник Fozzy Group /Оля Закревська

По фану. Музична кар’єра Володимира Костельмана має довшу історію, ніж Fozzy Group. Його перша група називалася «Ремонт води». Зараз у нього гурт Gibkiy Chaplin. Фото Оля Закревська

Fozzy Group – друга найбільша ритейл-компанія України, яка об’єднує майже 700 магазинів із відомими креативними «Сільпо». Її творець – Володимир Костельман, який разом зі своєю командою дотримується принципу, що бізнес треба робити по фану. Як вдається поєднувати креативний підхід і утримання мережі з сукупним виторгом в 93,2 млрд грн? Forbes відтворив портрет Костельмана та його компанії, проаналізувавши фінзвітність та поговоривши майже з трьома десятками бізнесменів та експертів, що працювали з Fozzy Group та спеціалізуються на ритейлі

📲 45 секунд – на один пост, 20 хвилин на день, щоб дізнатися головні економічні та бізнесові новини. Підписуйтеся на Telegram-канал Forbes Ukraine, щоб економити час.

Восени 1998 року в Києві на місці старого радянського гастроному відкрився магазин із ностальгічною назвою «Сільпо». Бруднуватий, із вживаним обладнанням та тьмяним освітленням – магазин разюче відрізнявся від концепції, яку пропонував маркетолог Валентин Перція. За його ідеєю, супермаркет мав бути суперсучасним, а ретро‐назва додавала б трохи іронії.

У основного власника Володимира Костельмана був інший план. «Я все прорахував, – згадує його слова засновник Fedoriv Group Андрій Федорів. – Ми повинні зараз інвестувати в масштаби, а коли досягнемо певного розміру, я зроблю найкращі магазини в Європі». Федорів співпрацював із ритейлером у 2001–2007 роках.

За 25 років мережа супермаркетів, що належить Костельману, добре масштабувалася. Наприкінці 2022 року в ній було 692 магазини: 301 «Сільпо», 284 «Фори», дев’ять гіпермаркетів Fozzy, чотири преміальних Le Silpo, 94 магазини біля дому «Thrash!Траш!». Виторг холдингу Fozzy Group, що об’єднує всі ці формати, у 2022 році зріс на 2,5%, до 93,2 млрд грн.

У продуктовому ритейлі вищі показники тільки у корпорації АТБ з 1162 магазинами. У 2022‐му виторг АТБ впав на 0,2%, до 148,3 млрд грн.

Із красою, як і обіцяв Костельман, у його супермаркетів усе гаразд. За версією European Supermarket Magazine, з 2017 року 19 магазинів «Сільпо» потрапили до списку європейських супермаркетів із найкращими дизайнерськими концепціями.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні