Інформація про АТБ

Виторг: 181,1 млрд грн (2023), Ритейл

АТБ
Прибуток: -0,45 млрд грн (2023)
2 місце
100 найбільших приватних компаній України 2021

Профайл

Кількість працівників
43 800
Керівник
Борис Марков
Власник
Геннадій Буткевич, Євген Єрмаков, Віктор Карачун
Річний приріст виторгу
18%
Центральний офіс
Дніпро

202 бізнес-чемпіони 2024

Найбільший продуктовий ритейлер країни АТБ знизив швидкість зростання. Якщо до війни компанія щороку відкривала приблизно сотню магазинів на рік, то у 2024-му – лише два десятки. Ще 10 було переформатовано, а шість – відновлено після воєнних пошкоджень. Плани були втричі амбітнішими. Наразі у мережі АТБ 1240 магазинів, це на 80 менше, ніж було до війни. У пріоритеті ритейлера – розвиток у західних та центральних регіонах України.

АТБ змушений інвестувати в енергетичну безпеку, за останні два роки вкладено понад 700 млн грн. Компанія забезпечила генераторами майже всі свої магазини. Паралельно АТБ оснащує власні торгові точки сонячними панелями, наразі вони є на дахах 159 магазинів. Ще 28 буде оснащено наступного року. Середня потужність сонячних станцій – 80–200 кВт.

Війна змусила оптимізувати штат. Якщо у 2021-му в мережі працювало 60 700 людей, нині – 43 800. Основні причини – зменшення кількості відвідувачів, а також зменшення продажів на один магазин. У середньому падіння продажів становить 20%, зазначають у пресслужбі ритейлера. Крім цього, АТБ автоматизував частину процесів. Також кількість персоналу скоротилася через зменшення кількості магазинів.

У травні 2024-го АТБ запустив оновлений застосунок. Це майже superapp. Крім можливості робити покупки безпосередньо в АТБ, у ньому є екосистема сервісів, зокрема платіжні. Наприклад, у застосунку доступні 252 служби онлайн-таксі, приблизно 800 провайдерів інтернету, транспортні картки на комунальний транспорт майже двох десятків міст України тощо. За п’ять місяців після запуску у застосунку АТБ 1 млн користувачів.

У планах компанії – масштабування платіжного сервісу «Скануй-купуй», яким можна розраховуватися за товари, на всі магазини. Зараз він працює лише у 30% мережі. Також серед запланованого збільшення кількості кас самообслуговування в мережі.

Найпомітніші благодійні проєкти АТБ у 2024-му – 20 млн грн допомоги лікарні «Охматдит» та 12 млн грн на відновлення зруйнованого росіянами будинку у Львові.

25 найбільших інвесторів країни

Найбільший продуктовий ритейлер країни АТБ зменшив швидкість розвитку під час війни. Торік компанія відкрила 19 магазинів, у 2022-му – 27. До вторгнення рахунок ішов на сотні. Це позначилося на інвестиціях – нині вони втричі менші, ніж до 2022 року.

Ритейлер інвестує частину бюджету у реконструкцію старих АТБ, перетворюючи їх на супермаркети у новому «чорному» дизайні. Інший важливий напрям – модернізація та будівництво складських хабів у Львові та Хмельницькій області.

Проєкт 2023 року – мобільний застосунок АТБ. У ньому можна не лише робити закупи продуктів, а й викликати таксі, купувати квитки на потяг чи літак, розраховуватися за комунальні послуги тощо. В українському App Store станом на 9 квітня 2024 року застосунок посідає п’яте місце за популярністю.

30 найбільших продавців в уанеті

Найбільша продовольча мережа України АТБ запустила інтернет-магазин у квітні 2020 року. У грудні 2023-го — вдосконалила застосунок. Але ритейлер зміг здивувати: цей застосунок – вагома заявка на створення власного superapp. У ньому можна не лише робити покупки в супермаркеті, а й шукати та купувати найдешевші квитки на потяг або літак. Крім того, через додаток АТБ можна платити податки, розраховуватися за інтернет або мобільний зв’язок, а також здійснювати комунальні платежі та купувати міські карти кількох населених пунктів.

За перші півтора місяця його завантажили 200 000 разів. При тому, що база постійних клієнтів atb.ua вполовину менша. Наразі в асортименті інтернет-магазину 4500 найменувань товару, так само, як і у фізичному магазині. Проте компанія планує розширювати товарну пропозицію. В планах і збільшення кількості сервісів, доступних через застосунок.

Наразі, за даними Forbes, частка диджитал-продажів у товарообігу АТБ сягає понад 1%. Утім, обсяги швидко зростають: за 2023 рік кількість замовлень та виторг збільшилися вдвічі.

200 лідерів української економіки 2023

Найбільший ритейлер країни у 2023 році планує збільшити виторг до 200 млн грн та довести кількість торгових точок до 1209. На 24 лютого 2022‐го у АТБ було 1320 супермаркетів.

100 найбільших приватних компаній 2021

У серпні 2021 року АТБ відкрив у супермаркеті під Києвом перше повноцінне кафе. В меню 42 позиції: салати, гарніри, м’ясо, риба і солодощі. Загалом ритейлер планує відкрити 25 подібних закладів.

Кафе – ще один спосіб підвищити привабливість АТБ для середнього класу. Процес стартував у 2016‑му, коли компанія запустила проєкт «чорний АТБ», доповнивши біло‑сині АТБ, що бідненько виглядали, супермаркетами з чорним облицюванням.

З початку року АТБ оновив 26 магазинів – тепер у мережі третина модернізованих торгових точок. Крім редизайну, АТБ збільшив асортимент товарів середньої цінової категорії та ввів нові сервіси – пекарні, кава‑пойнти тощо.

З початку 2021 року АТБ відкрив 61 магазин, усього в мережі 1257 супермаркетів. У фокусі – Одеська, Київська та Львівська області. За шість місяців 2021 року товарообіг АТБ зріс на 20%, до 85,3 млрд грн.

100 найбільших приватних компаній 2020

У 1137 магазинах АТБ щодня отоварюються близько 4,5 млн осіб –кожен десятий житель України. З 2018 року ритейлер розширює клієнтуру не тільки за допомогою географічної експансії, а й змінюючи формат. Відмінні ознаки технологічних маркетів нового зразка – швидкість обслуговування, розширений асортимент, нетипові для дискаунтера товари цінової категорії «середній плюс». Стандартний час зчитування штрих‑коду на касі не має перевищувати двох секунд. Інша інновація – каси самообслуговування, а також збільшені вітрини й полиці. Новий формат має не лише зробити магазини зручнішими, а й знизити операційні витрати: у торгових залах енергозберігаюче устаткування, стіни утеплені, а тепло від холодильного обладнання використовується для обігріву приміщення. На частку нових маркетів припадає 30% мережі. Від звичайних АТБ вони відрізняються кольором облицювання: старі – біло‑блакитні, оновлені – чорні.

Мережа починала в 2002 році як жорсткий дискаунтер з невеликим асортиментом, але поступово розширила перелік товарів. З 2013 року вона – лідер ринку роздрібної торгівлі в Україні. «Ми 20–25% нарощуємо щороку за всіма показниками, для нас це велика гордість», – казав у лютневому інтервʼю Дмитру Гордону Геннадій Буткевич, 62.

Поруч в рейтингу «100 найбільших приватних компаній України 2021»
Виторг 309,3 млрд грн.
Прибуток 13 млрд грн.
Kernel
Виторг 118,7 млрд грн
Прибуток 5,6 млрд грн
Участь в рейтингах
Попередній слайд
Наступний слайд
Статті по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Останні новини по темі
Попередній слайд
Наступний слайд