Категорія
Компанії
Дата

Рекламний ринок України росте навіть під час кризи. У чому його потенціал

Ілюстрація Getty Images

Ілюстрація Getty Images

За обсягом рекламного ринку Україна все ще значно відстає від Росії та Польщі. Але останні 10 років вона стабільно покращує свої позиції

Після COVID-кризи все складніше передбачити, які регіони чи країни потраплять під роздачу чорних лебедів. І все більше інвестори звертають увагу не стільки на всілякі кризи, скільки на здатність країни чи конкретної індустрії швидко оговтатися, наздогнати й перегнати докризові показники.

У рекламного ринку України є кілька причин претендувати на звання стійкого й адаптивного. Він проскочив непростий карантинний 2020 рік із невеликим зростанням у 9,5% (з урахуванням пошукової реклами в інтернеті). Завдяки такому результату вага й частка України в світовому та регіональному рекламних пирогах значно збільшилися. Цей процес почався не вчора, а спостерігається вже останні кілька років.

Умовно всіх рекламодавців можна розділити на дві основні категорії: міжнародні та локальні. Однак не завжди у глобальних компаній розмір інвестицій у маркетинг визначається виключно на підставі глобального підходу.

У деяких гігантів досить автономна позиція українського представництва. Наприклад, у компанії «Данон Україна» бюджети не розподіляються між країнами й регіонами, окремий ринок – це бізнес юніт зі своїми показниками. «Ми визначаємо рівень інвестицій у маркетинг із врахуванням нашої локальної стратегії. Узгоджуємо бюджет із регіональною штаб-квартирою, але питання про його розподіл між країнами не стоїть», – коментує Андрій Полуектов, маркетинг-директор «Данон».

Більш залежні від штаб-квартир компанії при плануванні враховують, у тому числі, співвідношення між ринками найближчих сусідів. Так склалося, що Україну порівнюють із Польщею та Росією. І в цьому зіставленні за останні 10 років Україна виграє у своїй здатності відроджуватися після криз. Наша країна дуже швидко подолала падіння ринку після революційного 2014-го та зберегла зростання в пандемічний 2020-й.

Обсяги рекламних ринків в Україні, Росії, Польщі (2010–2020)

Обсяги рекламних ринків в Україні, Росії, Польщі (2010–2020)

Обсяг рекламного ринку за 2020 рік в Україні склав 37 447 млн гривень, у Росії – 473,4 млрд рублів (177 303 млн грн), в Польщі – 8120 млн злотих (56 028 млн грн). Але якщо порівняти три ринки з 2010-го по 2020 рік, то очевидно, що Україна покращує своє становище з кожним роком.

10 років тому український ринок був:

– у 8,99 раза менше, ніж ринок Росії – став у 4,73 раза;

- у 3,04 раза менше, ніж ринок Польщі – став у 1,5 раза.

Україна стрімко скорочує розрив із сусідами, і у нас ще більші резерви в цій гонці. У нашій країні рекламні інвестиції, що припадають на одну людину, як і раніше, нижчі, ніж у Росії та Польщі. За економетричними моделями dentsu Ukraine рекламний ринок України зросте в 2021 році ще на 20–25%. У жодного з сусідів немає подібного прогнозу. Ймовірно, більш високий темп зростання ринків і компаній у нашій країні збільшить частку України в рекламних бюджетах на Східну Європу.

Україна vs Росія, Україна vs Польща (2010–2020)

Україна vs Росія, Україна vs Польща (2010–2020)

Крім того, український рекламний ринок недооцінений, за деякими напрямками все ще немає якісного моніторингу бюджетів. Йдеться про нові цифрові комунікації, які з'являються швидше, ніж індустрія здатна їх виміряти, і які одночасно претендують стати головними драйверами зростання в найближчому майбутньому.

Наприклад, тільки на початку квітня цього року було опубліковано першу спробу оцінити ринок інфлюенс-маркетингу в Україні. Це важлива подія для напрямку, але очевидний факт, що доки методологія встановиться, великі шматки бюджету можуть залишатися в тіні. Ця тенденція також стосується рекламних інтеграцій у кіберспортивні трансляції, популярність яких зростає. Тому з удосконаленням проведення підрахунків фінальні цифри з диджиталу будуть тільки збільшуватися.

І головне – у нас, як і раніше, залишається низькою та привабливою ціна за контакт зі споживачем. За нашими даними за 2020 рік, в Україні порівняно з Росією вартість за 1000 контактів нижча в 2,5 раза в банерній рекламі, в 2,9 раза – в онлайн-відеорекламі і майже в 4 рази – в каналі ТВ (для людей від 25 до 49 років). З Європою цей розрив ще більший. Це дає можливість рекламодавцям із глобальними бюджетами інвестувати й експериментувати з форматами й каналами з більшою свободою.

Оскільки мегакомпанії з більшою охотою інвестують в адаптивні галузі, головне завдання зараз не тільки рекламного, але й усього українського бізнесу ідентифікувати свої сильні сторони. Вкладати в аналітику галузі й частіше публічно говорити про приклади стійкості української економіки, особливо на глобальних майданчиках.

Матеріали по темі

 

Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

Рейтинг зарплат | 15 найкомфортніших банків