«Українська правда»
Категорія
Компанії
Дата

Скільки може коштувати «Українська правда»? Forbes разом з інвестбанкірами та медіаменеджером спробував визначити ціну порталу

3 хв читання

«Українська правда»

Операції з придбання українських медіа – як правило, таємниця за сімома печатками. Зазвичай ні умови, ні суми не розголошуються. Так сталося і за недавньої купівлі онлайн-медіа «Українська правда» (УП) компанією Dragon Capital. Forbes спробував розібратися в тому, скільки міг би коштувати інтернет-ресурс

Ексвласниця медіа Олена Притула залишається в проекті ще на два роки, написала вона в «Листі до читачів» на УП. У ньому засновниця оголосила список великих витрат і пожертвувань на $700 000, які вона збирається зробити з вирученої при продажу УП суми. Так, по $100 000 вона передасть двом дочкам засновника порталу Георгія Гонгадзе, по $250 000 на стипендії для журналістів ім. Павла Шеремета і на роботу премії ім Георгія Гонгадзе.

Ми поговорили з інвестбанкірами та медіаменеджером про те, скільки міг би коштувати один із найпопулярніших новинних порталів країни. До нього входять не тільки сам суспільно-політичний сайт, але й нішеві проекти «Економічна правда», «УП.Життя», Tabloid. За даними Similar Web, в «Укрправді» в квітні 2021-го – 46,5 млн відвідувань на місяць, портал на третьому місці в країні у категорії «Новини й медіа» після ukr.net і censor.net.

Про ціну

В Україні ціни на інтернет-рекламу – одні з найнижчих, а медіа коштують дорожче, ніж в інших країнах. Так, за даними СМО програматик-екосистеми ADmixer Ганни Ятель, в Україні в середньому ціна за 1000 показів реклами становить $0,2, у США – $1,3, в Німеччині – $0,9, у Польщі – $0,45.

В Україні, як правило, медіа дотують власники, тому оцінка їх вартості залежить не від фінансових показників. «Ринок медіа в Україні відрізняється від інших ринків тим, що на ньому основна частина гравців – це не бізнес, а інструмент політичного впливу», – каже партнер венчурної компанії Genesis Investments Віталій Лаптьонок.

Приклад – капіталізація ірландського холдингу Independent News & Media Pl та угоди з продажу медіа в Росії, де подібна до української ситуація. Ірландський мультиплікатор, за словами керуючого партнера міжнародної інвестиційної компанії Millstone & Co Михайла Жернова, становить 0,7 річного обороту. Російський – на основі двох угод 2021 року – 2-2,5 виручки.

У 2019 році, за даними СПАРК-Інтерфакс, сумарна виручка двох юросіб ПП «Українська правда» і ВАТ «Інтернет-медіа», що належать Притулі, склала $585 476 (за середньозваженим курсом НБУ за той рік). Свіжіших даних немає, але якщо індексувати виручку згідно з динамікою зростання рекламного інтернет-ринку в Україні, то ця цифра може скласти майже $726 000.

Якщо рахувати за російським мультиплікатором, то вартість УП може становити $1,4–1,8 млн. «Ірландська» формула дає більш скромну суму – $508 200. «Усе зводиться до того, наскільки одна людина хоче конкретне медіа купити, а інша продати», – каже Андрій Боборикін, директор з цифрових продуктів і маркетингу «Суспільного».

За приблизною оцінкою співвласника інвесткомпанії FinPoint Сергія Будкіна, сума операції може становити $2–2,5 млн за вирахуванням боргів. А керуючий партнер «МЕГОГО» Федір Дроздовський, оцінює її в два-три річні обороти, тобто $1,4–2,2 млн.

У пресрелізі з приводу угоди зазначено, що Dragon Capital розглядає цю інвестицію як ще один крок для підтримки вільних медіа та свободи слова в Україні. «Інвестиційна компанія переконана в великих перспективах цифрових медіа як успішного бізнесу, популярність яких буде рости упродовж наступних років», – зазначено в повідомленні. Сам Фіала, як і Притула, не захотіли спілкуватися з репортерами Forbes для цієї замітки.

Перспектива

Але в купівлі УП Фіалою є комерційний сенс і в більш ближчій перспективі. Dragon Capital належить медіахолдинг «НВ», який складається з однойменних журналу, радіостанції та інтернет-порталу, а також компанія Treeum, яка управляє сайтами Minfin.ua і finance.ua.

Завдяки синергії цих проектів кожен із них може заробляти більше, вважає колишній співвласник видавництва «УМХ» Борис Ложкін. Це можливо за рахунок більш широкого охоплення аудиторії, яка цікава великим гравцям, що купують велику кількість рекламного інвентарю, пояснює Олександр Глущенко, член правління Інтернет-асоціації України. На думку Федора Дроздовського, збільшення ресурсу допоможе продавати. «Для цього й створюються альянси і сейлз-хауси, охоплення, з точки зору бізнесу, продавати легше», – каже він.

Це тим більш актуально, що ринок інтернет-реклами в Україні зростає. Так, за даними Всеукраїнської рекламної коаліції, це найдинамічніший сегмент. У 2020 році його обсяг збільшився на 24%, а в 2021-му зросте на 38%. В цілому в ринку реклами показники скромніші: -1% і 16% відповідно.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд