Категорія
Інновації
Дата

Вurberry, Dolce&Gabbana та LVMH вже запускають віртуальний одяг. Як цифровий fashion став реальністю

Моделі з колекції Balenciaga осінь-зима 2021-2022. Фото BALENCIAGA / Ілюстрація Shutterstock / Анна Наконечна

Моделі з колекції Balenciaga осінь-зима 2021-2022. Фото BALENCIAGA / Ілюстрація Shutterstock / Анна Наконечна

Цифровий одяг на наших очах переходить із жанру фантастики у реальнiсть. За даними сайту NonFungible.com, який відслідковує ринок NFT, тільки на платформі віртуальної реальності Decentraland обсяг продажів одягу та аксесуарів склав $750 000 у першій половині 2021 року у порівнянні з $267 000 за той же період минулого року

Загалом у 2021 році Non-Fungible Tokens (NFTs) згенерували обсяг продажів більше $2,5 млрд.

У боротьбі за лідерство на новому ринку бренди почали конкурувати криптовалютами, комп’ютерними іграми та спецефектами:

– Вurberry створила NFT за допомогою гри Blankos Block Party;

– Balenciaga представила колекцію осінь-зима 2021 у вигляді комп’ютерної гри.

– Dolce & Gabbana так само вже у грі на ринку NFT у партнерстві з компанією люкс сегменту UNXD;

– найбільший модний дім світу у категорії люкс товарів LVMH запустив ігровий застосунок із токенами, частину з яких було створено цифровим художником Beeple;

– бренд Gucci порадував гравців Roblox створенням віртуального саду Gucci Garden space;

– швейцарський Philipp Plein першим із великих брендів вже приймає криптоплатежі в 15 криптовалютах. 

З’являються й перші маркетингові хитрощі щодо віртуального гардеробу. Наприклад, відомі кросівки можна купити дешевше, якщо ви їх носитимете виключно у Roblox та VRChat без можливості імпортувати фото та зробити скрін екрану. 

За даними Business of fashion, обсяги продажу цифрового одягу за 2021 рік оцінюють як 5-10% від покупок одягу фізичного, у деяких брендів – до 30%. Та по прогнозам, їхній рівень розквітне аж до 50% всіх світових продажів дуже скоро. 

Розвиток цифрової моди вже не можна списати на хайп чи ситуативний маркетинг. Це те майбутнє, в якому ми будемо жити, а дизайнери – заробляти.

Покоління Z

Вже зовсім скоро покоління Z стане основним клієнтом fashion індустрії. Комп’ютерні ігри, від яких і пішла цифрова мода, вже стали невід’ємною частиною їхнього життя, тож і очікування віртуальних колекцій тільки зростатимуть, разом із технічними можливостями їх застосування. Цифровий одяг цілком природним шляхом стає логічним перевтіленням моди та відображає пріоритети покоління Z. 

Наприклад, тренд на екологічність став запорукою зростання цифрової моди. Адже клієнти з покоління Z дуже чутливі до того, що вони купують, у кого купують і за якою ціною для довкілля. Технологія NFT дозволяє демонструвати, промотувати цифрові ескізи одягу, а відшивати – тільки той одяг, який будуть готові купити у фізичному втіленні.  

Є думка, що концепція віртуального одягу «підлікує» споживачів, які купують одяг для соціальних мереж. Дослідження Barclaycard 2018 року показало, что 9% британських покупців купували одяг саме для таких цілей, а потім повернули його.

Вже під час локдауну для 1-3% потужних щорічних галузевих та корпоративних конференцій, які пройшли онлайн, були розроблені цифрові симуляції. Учасники так само могли одягнути свій цифровий аватар (створений за фото або підбором) на власний розсуд. Виявилося, що один верх можна купити за ціною не вище, ніж хімчистка білої сорочки. Далі більше — аватар може бути одягненим у дорогі бренди. Тож інтеграція цифрового одягу у відео станеться не пізніше, ніж за два роки. А от апдейтнути фотосесію цифровими обновками можна навіть сьогодні. 

Бізнес у цифровій моді

Для дизайнерів розвиток цифрової моди означає новий рівень свободи у бізнесі. Адже помітно скорочується шлях до покупця, можна обійтися без цілої індустрії магазинів та шоурумів. Продажі йдуть напряму, без посередників та баєрів. Створивши власну криптовалюту, дизайнери можуть відразу працювати над тим, щоб її номінальна вартість, або face-value, росла та формувалася так звана creative value, або креативна ціна, за яку її може придбати покупець.

Поряд з іншими криптовалютами вже вільно конвертуються і фешн-гроші Fashion coin, створені у Нью-Йорку командою на чолі з відомою молодою українською дизайнеркою Anna K (увійшла до списку Forbes 30 under 30 у 2017 році). Серед іншого, у рамках Fashion coin планується об’єднати продажі одягу брендів на особливих для користувачів умовах.

Помітними для кожного зміни стануть, коли наберуть обертів магазини цифрового одягу. Зараз лунає ім’я стартап-магазину цифрового одягу з українським корінням DRESSX. У вересні 2021 року він отримав $1,3 млн доларів інвестицій від українського фонду u.ventures. А у липні цього ж року компанія підняла seed-раунд фінансування $2 млн від Artemis Fund, Alpha Edison та кількох інших інвесторів.

Щоб продемонструвати, як швидко відбуваються зміни у моді, наведу ще один приклад з України. До 2019 року включно п’ять років поспіль ми проводили конкурс молодих дизайнерів New Fashion Zone, демонструючи нові колекції на подіумі. Зараз ми не тільки не можемо повернути традиційний формат, але й не хочемо. Всі учасники конкурсу отримали можливість створити власний NFT-ескіз та запустити власну криптовалюту. 

Щоб зрозуміти, наскільки цифровий fashion близький до кожного з нас, спитайте, чи є у вашої дитини аватар, який представляє її у світі онлайн-спілкування. І не дивуйтеся, коли побачите його добряче «прокачаним». Просто приготуйтеся купити йому нові цифрові кросівки наступного сезону. Поки це справді дешевше.

Матеріали по темі

 

 

 

 

 

Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

30 до 30 | Квартал 95, лідер "Великого будівництва"