Коли працівники Shopify повернулися до роботи після новорічного святкування, то побачили, що попереду на них чекає значно менш напружений розклад. У компанії запровадили нову політику скасування колів, яка має сприяти продуктивності рядових співробітників.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
З першого робочого дня у новому році співробітники мають скасувати всі наради з трьома чи більше учасниками і не повертатися до них впродовж двох тижнів. Потім треба буде ретельно зважити, чи потрібні ці скасовані мітинги взагалі.
Головний операційний директор і віцепрезидент з продукту компанії Каз Неятян у листі до співробітників пояснив нову політику так: «Люди приходять у Shopify, щоб створювати. Щоб робити круті речі… Постійні наради можуть завадити цьому процесу».
Нова політика є частиною «рефакторингу Shopify», який має допомогти компанії стати більш ефективною у питанні операцій. У листі до працівників зазначено, що компанія планує покращити деякі речі, такі як повідомлення про рух товару, а ще змінити цикл планування з річного на квартальний.
«Так ми хочемо стати компанією з кращими операціями, особливо в умовах наближення рецесії, яка змушує користувачів більш обачно розпоряджатися своїми ресурсами», – пояснює Неятян.
Звіт за останній квартал показав, що результати перевершили очікування аналітиків, проте у липні компанія скоротила працівників, а її акції впали на майже 75% у 2022 році. На падіння, ймовірно, вплинула інфляція та повернення покупців у фізичні магазини.
Shopify – не перша компанія, яка вдалася до таких заходів, адже проблеми з продуктивністю збільшуються, вигорання й негаразди з ментальним здоровʼям на підйомі, а звичка півгодинних колів по Zoom, як під час пандемії, залишається.
Так, у GitLab запровадили дні «очистки від нарад», щоб визначити, які регулярні збори насправді потрібні.
Минулої весни Asana провела експеримент під назвою «апокаліпсис нарад», коли працівники скасовували всі збори й повертали лише дійсно важливі.
У Slack є «Пʼятниця для зосередження», а директори компанії оголошують «календарне банкрутство», щоб прибрати та переоцінити заплановані збори.
Нова політика в Shopify
Shopify хоче піти далі й дозволити загальні наради на понад 50 осіб лише раз на тиждень впродовж шестигодинного періоду по четвергах. А за кожним окремим менеджером будуть прискіпливо слідкувати, щоб він або вона дотримувалися правила середи без зборів.
Крім того, в компанії створили бота, який нагадує тому, хто планує збори по середах, про нове правило, а працівників заохочує скасувати непотрібні збори й покинути групи в Slack з великою кількістю учасників.
Зустрічі один-на-один залишаться в розкладах, але їх також не можна призначати на середи. Загалом Shopify очікує, що нова політика видалить із розкладів її працівників близько 10 000 подій.
Якщо люди не дотримуватимуться нових правил, хоч Неятян не вважає, що так буде, то в нього є додаткові ідеї:
- «бюджет» на години для зборів, який менеджери не можуть перевищити;
- лічильник у правому куті екрану співробітника під час відеоконференцій, щоб нагадати людям, скільки коштує час, який працівники проводять на зборах.
«Якщо політика не приживеться, то ми запровадимо додаткові правила, але в мене хороші передчуття з приводу початкових нововведень», – каже Неятян.
«Час окремого працівника – це наш найважливіший ресурс. Компанії помилково будуються навколо часу менеджера, а не тих, хто виконує основні завдання, – додає він. – Тому ми вважаємо необхідним наполягати на цих змінах».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.