Михайло Федоров /Наталля Кравчук
Категорія
Інновації
Дата

Чи буде ChatGPT у «Дії». Михайло Федоров хоче впровадити штучний інтелект у державні сервіси. Який план

Михайло Федоров Фото Наталля Кравчук

Мінцифри веде консультації з американською OpenAI і хоче впроваджувати ШІ-технології у державні сервіси. Як це може виглядати та чи скоро станеться – розповідає Михайло Федоров

Як мотивувати команду не збавляти темп у надскладних умовах? Дізнайтесь 25 квітня на форумі «Надлюди» від Forbes. Купуйте квиток за посиланням!

На відміну від інших країн Україна планує розвивати штучний інтелект, а не забороняти його, заявив голова Мінцифри Михайло Федоров на конференції «Надлюди» від Forbes. ШІ вже активно використовується на фронті і має з’явитися у «мирних» сервісах. Як це може виглядати? Forbes обрав головне із виступу

Як Федоров ставиться до ШІ

Якщо інші країни зараз думають, як заборонити штучний інтелект, ми навпаки думаємо, як зробити так, щоб Україна вибухнула в хорошому сенсі. В сенсі продуктів, спеціалістів з розвитку штучного інтелекту. Ми впевнені, що за цим майбутнє.

Або ти почнеш використовувати штучний інтелект, або він замінить тебе. Багато людей бояться штучного інтелекту і говорять, а що ж буде там з тисячами держслужбовців, а що ж буде з тисячами співробітників компаній? Я вважаю, що, навпаки, відкривається потужний ринок, потрібно вивчати штучний інтелект. Зʼявиться багато нових спеціалістів, нових професій. Це тренд, який потрібно очолити, а не тікати від цього тренду.

Наталля Кравчук

Михайло Федоров Фото Наталля Кравчук

Як Україна використовує ШІ у війні з Росією

З самого початку вторгнення, в перші дні, ми звʼязалися з компаніями, які займаються штучним інтелектом. Наприклад, компанія Clearview AI, яка через розпізнавання облич може знаходити людей в соціальних мережах, на різних платформах.

В Київській, Чернігівській областях російські загарбники, ці грабіжники, ці бандити, грабували будинки наших з вами громадян, і потім відправляли доставку через Білорусь у свої міста. Завдяки даним з камер штучний інтелект розпізнав обличчя і відразу були знайдені ці люди: їхні сторінки, їхні близькі і так далі.

Ми організували певний канал постійного отримання інформації з поля бою. Він активно допомагав швидко отримувати фото поранених, вбитих росіян, знаходити їхні контакти в соціальних мережах і відправляти туди ці фото. Тобто показувати, що відбувається реальна війна, а не те, що показують росіянам по телебаченню.

На сьогодні багато спеціальних наших служб, правоохоронні органи використовують подібні інструменти, не тільки Clearview AI, щоб знаходити російських злочинців.

Сьогодні у нас технологічна війна. Наступний приклад – використання штучного інтелекту для того, щоб розшифровувати супутникові знімки. Ми також збираємо з поля бою дуже багато різної інформації через безпілотники. Цей штучний інтелект навчається, він може відрізняти різні види озброєння, забудови і так далі й давати важливу якісну інформацію, яку можна використовувати в системах ситуаційної обізнаності.

ШІ активно впроваджується для навчання комплексів БПЛА, щоб розпізнавати обʼєкти на полі бою в режимі реального часу. Якщо оператор БПЛА втомився, особливо посеред дерев чи вночі, дуже важко на око розпізнати конкретний обʼєкт. А штучний інтелект допомагає. Ця технологія ще не масова, вона тільки починає розвиватися, але ми бачимо успішні кейси застосування.

Ми впроваджуємо систему ситуаційної обізнаності Palantir. Її використовують країни НАТО і ми розбираємося, як швидше впровадити цю систему в Україні. Це по суті електронна мапа, куди шарами наносяться різна інформація в режимі реального часу.

Вона дозволяє військовим розуміти, що конкретно відбувається на конкретній ділянці, де знаходиться ворог, як він пересувається. Це управління боєм в режимі реального часу, але водночас ви володієте розвідувальною інформацією. Вона реально допомагає зберігати життя наших бійців, і водночас нашій артилерії бути більш влучною.

Антон Забєльський для Forbes Україна

Михайло Федоров Фото Антон Забєльський для Forbes Україна

Чи буде ШІ в «Дії» та інших державних сервісах

Це, звичайно, спойлер, це лише R&D. Я не можу зараз говорити, що це на 100% відбудеться, не можу говорити про дедлайни.

Але, по-перше, ми працюємо над віртуальним помічником «Надія», який, можливо чи ні, зʼявиться в «Дії». Це робоча назва.

Це віртуальний помічник такого нового покоління. Ми спілкуємося з компанією OpenAI, щоб максимально автоматизувати і зробити зрозумілою мовою відповідь на будь-яке ваше питання.

Наприклад, ви говорите: «Надія, знайди ЦНАП поруч зі мною, який знаходиться в такому-то районі, в такому-то місті, і скажи, які послуги можна отримати». І тобі людською мовою мови максимально персоналізовано дається відповідь, де можна знайти цей ЦНАП, і так далі.

Йдеться не лише про те, що можна отримати на порталі або в застосунку «Дія», а взагалі про будь-яку відповідь на питання, що стосується державних сервісів.

Я поки не можу розповісти всю архітектуру, але, звичайно, ми не будемо використовувати персональні дані. Ми дизайнимо систему таким чином, щоб все було максимально безпечно, тому що це головний виклик. З точки зору технології це буде максимально умовна локалізація.

Впевнений, що це тільки початок. По-перше, це може бути велика оптимізація, з точки зору витрачання людського фактору. Перенаправити на інші напрямки людей, які працюють в контакт-центрі. Розвивати їх, а це делегувати штучному інтелекту. По-друге, це дуже якісна інформація для громадян, яку вони зможуть отримати швидко, без якоїсь людської помилки.

Наступний наш проєкт – «Голос громадян». Ми хочемо в режимі реального часу сканувати все, що відбувається в соціальних мережах. Всі проблемні питання, які відбуваються на форумах, Facebook, Instagram, Telegram. Про що люди говорять, які в них проблеми, де погані послуги, на що вони жаліються. Паралельно аналізувати всі звернення громадян в контакт-центри і виводити проблематику дашбордами з ключовими темами чиновникам і міністрам.

Дуже часто політики відірвані від реальності. Тим паче, що зараз активні бойові дії, багато зруйнованого майна, багато проблем у людей, потрібно в режимі реального часу розуміти, що відбувається.

Що мені подобається найбільше, що можна буде через «Надію» записати голосове сповіщення про те, що мене бісить, що потрібно змінити. Ми хочемо збирати зворотний звʼязок в режимі реального часу і розпізнавати не просто текст, а мову.

Україна швидко змінюється. Сьогодні ми, напевно, найкраща територія в світі, де можна застосовувати різні технології. На жаль, це відбувається тому що в нас війна. Але якщо проаналізувати світову історію, то найбільші інновації завжди генерувалися або під час війни, або після війни. Для нас це час можливостей, і так співпало, що зараз відбувається нова технологічна революція.

Генеральні партнери конференції «Надлюди» від Forbes: МХП, Райффайзен Банк, Ferrexpo, Carlsberg Ukraine, Genesis. Партнери: WINETIME, Coca-Cola Україна, Jack Daniel’s, Indposhiv.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні