Засновники команди Wonder Makers хочуть побудувати глобальну компанію. В їх активі – один із найбільших українських YouTube-каналів Magic Five. Але популярність в інтернеті – тільки вершина айсберга.
У відзнятого на телефон ролика, де троє фокусників проникають до київської школи, 25 млн переглядів на YouTube. Поки це найпопулярніше відео на каналі Magic Five з 9 млн передплатників. Пʼять років тому його запустили троє студентів Естрадно-циркової академії – Микита Голєв, 24, Артур Томашевський, 24, і Дмитро Євтушенко, 25. Пізніше до них приєдналися Дмитро Томашевський, 30, якого в команді називають Бородою, і Дмитро Лукоянов, 29.
Разом вони мріють збирати стадіони і створити міжнародну компанію. Основа вже є – команда заробляє на соціальних мережах, виступає на івентах і розвиває онлайн-магазин. «Ми монетизуємо все», – озвучує кредо Голєв. Що входить до цього списку?
На камеру
«Я ніколи не хотів бути підприємцем», – говорив найбагатший фокусник світу Девід Коперфільд. У 2019 його статки оцінювалися у $875 млн – $60 млн він заробив за рік тільки на живих виступах у Лас-Вегасі. У молодого покоління українських ілюзіоністів підхід більш прагматичний – вони відразу хотіли робити гроші. Хоча і не думали, що будуть заробляти їх на YouTube.
У лютому 2015 року двадцятирічні Голєв, Євтушенко і Томашевський вирішили працювати разом. Вони обʼєдналися у команду Wonder Makers і організували невелике шоу у черкаському нічному клубі. На трьох заробили 8000 грн. Витративши кілька тисяч гривень на рекламу у Google, команда вийшла на обороти у 50 000–60 000 грн на тиждень, згадує Голєв. Але цього було замало.
Перша спроба «чудотворців» вийти на YouTube до приголомшливого успіху не привела. На початку карʼєри вони створили канал-візитівку Wonder Makers із записами своїх виступів. Зараз у нього понад 42 000 передплатників. Із другим – запущеним у 2016 році каналом Magic Five – вийшло інакше.
Постановочні ролики з простими фокусами від перших місяців почали набирати сотні тисяч переглядів. «Першого року ми набили достатньо шишок», – згадує Дмитро Томашевський. Вирости допомогла аналітика і робота над помилками. Кожного разу, коли динаміка на каналі падала, засновники намагалися аналізувати і себе, і конкурентів, говорить він.
Зараз Wonder Makers заробляють на пʼяти каналах, акаунтах в Instagram і TikTok. Сумарно у них майже 15 млн передплатників на YouTube, але на цю метрику блогери давно перестали звертати увагу. «Ми не дивимося на кількість передплатників, – каже Голєв, – найголовніша цифра – скільки переглядів набирає відеоролик за першу добу». Поки рекорд – понад 2 млн переглядів за 24 години.
Дохід приносить не тільки реклама брендів, а й плата за перегляди від YouTube. Залежно від сезону і рівня менеджменту, у розважальних каналів на пряму монетизацію може припадати 20–40% доходу, оцінює Ірина Окішор-Лазарєва, директор департаменту з роботі з блогерами AIR Creators Ecosystem. У блогерів рівня Wonder Makers, за оцінками AIR, вартість рекламної інтеграції може стартувати від $5000 і досягати $20 000.
«Якщо говорити про російськомовну аудиторію, то на місяць канал може отримувати 2–3 інтеграції мінімум, а дохід від монетизації може досягати $50 000–60 000», – робить висновок Окішор-Лазарєва.
За кадром
Компанія Wonder Makers порівну розділена на пʼятьох. Вести бізнес партнери цілеспрямовано ніде не навчалися. На старті, коли пʼятірка ще була тріо, вони нашкребли 15 000 грн і відправили Голєва на популярний тоді тренінг «Бізнес Молодість». Але найчастіше потрібні не так нові знання, як вміння налаштувати процеси, міркує він.
«Можна не вчитися, а найняти людину, яка вже навчена, – посміхається Голєв. – Тут лінощі – двигун прогресу». Сьогодні у Wonder Makers є штаб-квартира у великому приватному будинку у Києві і команда з 15 осіб.
Загальний оборот бізнесу засновники не розголошують. Два роки тому в одному з інтервʼю вони говорили, що хочуть заробляти на місяць стільки, щоб запросто можна було купити машину, квартиру або літак. На перші два пункти вже вистачає, стверджує Голєв. «На літак, звичайно, немає», – продовжує він. За оцінками Forbes, річний оборот всіх напрямків компанії може досягати $1–1,5 млн. До 70% цієї суми приносять соціальні мережі – насамперед YouTube.
«Міжнародна компанія із сильною і дуже успішною командою, в якій рівень достатку співробітників викликав би захват у оточуючих», – так Євтушенко бачить Wonder Makers через пʼять років. Більш точних планів команда не будує, пояснює операційний директор Тетяна Яблінська. Вона кілька років працювала з командою як менеджер івент-агентства. У 2019 році офіційно стала їхнім концертним директором, а віднедавна займається і «операційкою».
До карантину найбільше грошей приносили виступи на корпоративних і приватних заходах. Конкуренція в Україні невисока. Професійних фокусників у країні – близько 20, ще чоловік зо 30 – любителі, підраховує ілюзіоніст Роман Бондарчук. «Для порівняння, в Америці тільки у спільнотах фокусників-непрофесіоналів понад 30 000 осіб», – додає він. Виступ любителя, за словами Бондарчука, можна замовити за $150–250, програма у професіонала коштує до $10 000.
«Середній гонорар хорошого ілюзіоніста – орієнтовно $1000 за виступ», – каже концертний директор івент-агентства «Дядя Жора Company» Катерина Деряга. У Wonder Makers запити вище за середні – від $5000 за півгодинне шоу. Максимум залежить від побажань і можливостей замовника.
У 2020 році з можливостями не склалося. «Під час передноворічного сезону у 2019 році у мене було 10 великих корпоративних заходів, – ілюструє ситуацію на ринку власник івент-агентства Prishepkin Event Team Єгор Прищепкін. – У цьому сезоні – півтора». Ринок івент-послуг за час карантину просів, за різними оцінками, на 70–90%, але не помер, додає він.
У Wonder Makers живих виступів теж поменшало. Тепер головними джерелами доходу стали YouTube і власний онлайн-магазин фокусів.
Все для дітей
Випускати фірмовий реквізит для ілюзіоністів команда вирішила кілька років тому. У їхнього магічного ритейлу два напрямки.
Перший – фокуси для дітей з навчальними відео. Діапазон цін – від кількох сотень гривень за колоду карт або диво-ручку до декількох тисяч за годинник, що стріляє вогнем. Ідеї, дизайн і прототипи Wonder Makers створюють самотужки. Виробництво замовляють у підрядників в Україні, Китаї та США. А маркетинг забезпечують соцмережі. У топі продажів – набір MAGIC BOX за 1999 гривень. Найчастіше партії по 2000–3000 наборів розкуповують за попереднім замовленням, пишається Голєв, варто тільки розмістити анонс.
Другий і набагато менший напрямок – ексклюзивний реквізит для професійних фокусників. Його теж розробляють самотужки і найчастіше продають на Захід. Серед покупців – британський ілюзіоніст Стівен Фрейн, відомий під псевдонімом Dynamo. Але створювати таке обладнання можна роками, нарікають фокусники, а ніша дуже специфічна.
«Сплеск продажів був на карантині», – каже Яблінська. Батьки розуміли, що це можливість зайняти дитину чимось цікавим на довгий час. Тепер компанія має намір закріпити успіх – розширити дитячий асортимент і почати офлайн-продаж. Про деталі поки не говорять.
Середній вік глядачів на каналах Wonder Makers – 18–24 роки, але фокусники прагнуть «омолодити» аудиторію. В ідеалі – від 0 до 16 років. «Дитина запамʼятає тебе на все життя», – каже Голев.
Нездійснена мрія Wonder Makers – зробити велике шоу, як у зірок ілюзії, і показувати спочатку в Україні, а потім і по всьому світові. Втілення було близько – минулої весни планували почати тур українськими містами. Залишалося внести передплату за оренду першого залу. Але у країні оголосили локдаун, підкорення світу довелося відкласти на рік-два.
«У нас є глобальна мета, яку ми прописали ще пʼять років тому. І ми живемо цією метою, – говорить Голєв, – тож не виникає питань «а що мені сьогодні робити?», щоб відчувати себе повноцінно».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.