Wonder Makers: «Ми монетизуємо все». /Олександр Чекменьов
Категорія
Інновації
Дата

Чудотворці з YouTube. Як роблять гроші найвідоміші фокусники України

5 хв читання

Wonder Makers: «Ми монетизуємо все». Фото Олександр Чекменьов

Засновники команди Wonder Makers хочуть побудувати глобальну компанію. В їх активі – один із найбільших українських YouTube-каналів Magic Five. Але популярність в інтернеті – тільки вершина айсберга.

⚡️ Хто, на вашу думку, заслуговує на звання «Підприємець року 2024»? Дізнайтесь більше про кожного з кандидатів та проголосуйте за посиланням. Ваш голос визначить переможця номінації «Вибір аудиторії».

У відзнятого на телефон ролика, де троє фокусників проникають до київської школи, 25 млн переглядів на YouTube. Поки це найпопулярніше відео на каналі Magic Five з 9 млн передплатників. Пʼять років тому його запустили троє студентів Естрадно-циркової академії – Микита Голєв, 24, Артур Томашевський, 24, і Дмитро Євтушенко, 25. Пізніше до них приєдналися Дмитро Томашевський, 30, якого в команді називають Бородою, і Дмитро Лукоянов, 29.

Разом вони мріють збирати стадіони і створити міжнародну компанію. Основа вже є – команда заробляє на соціальних мережах, виступає на івентах і розвиває онлайн-магазин. «Ми монетизуємо все», – озвучує кредо Голєв. Що входить до цього списку?

На камеру

«Я ніколи не хотів бути підприємцем», – говорив найбагатший фокусник світу Девід Коперфільд. У 2019 його статки оцінювалися у $875 млн – $60 млн він заробив за рік тільки на живих виступах у Лас-Вегасі. У молодого покоління українських ілюзіоністів підхід більш прагматичний – вони відразу хотіли робити гроші. Хоча і не думали, що будуть заробляти їх на YouTube.

У лютому 2015 року двадцятирічні Голєв, Євтушенко і Томашевський вирішили працювати разом. Вони обʼєдналися у команду Wonder Makers і організували невелике шоу у черкаському нічному клубі. На трьох заробили 8000 грн. Витративши кілька тисяч гривень на рекламу у Google, команда вийшла на обороти у 50 000–60 000 грн на тиждень, згадує Голєв. Але цього було замало.

Перша спроба «чудотворців» вийти на YouTube до приголомшливого успіху не привела. На початку карʼєри вони створили канал-візитівку Wonder Makers із записами своїх виступів. Зараз у нього понад 42 000 передплатників. Із другим – запущеним у 2016 році каналом Magic Five – вийшло інакше.

Постановочні ролики з простими фокусами від перших місяців почали набирати сотні тисяч переглядів. «Першого року ми набили достатньо шишок», – згадує Дмитро Томашевський. Вирости допомогла аналітика і робота над помилками. Кожного разу, коли динаміка на каналі падала, засновники намагалися аналізувати і себе, і конкурентів, говорить він.

Зараз Wonder Makers заробляють на пʼяти каналах, акаунтах в Instagram і TikTok. Сумарно у них майже 15 млн передплатників на YouTube, але на цю метрику блогери давно перестали звертати увагу. «Ми не дивимося на кількість передплатників, – каже Голєв, – найголовніша цифра – скільки переглядів набирає відеоролик за першу добу». Поки рекорд – понад 2 млн переглядів за 24 години.

Дохід приносить не тільки реклама брендів, а й плата за перегляди від YouTube. Залежно від сезону і рівня менеджменту, у розважальних каналів на пряму монетизацію може припадати 20–40% доходу, оцінює Ірина Окішор-Лазарєва, директор департаменту з роботі з блогерами AIR Creators Ecosystem. У блогерів рівня Wonder Makers, за оцінками AIR, вартість рекламної інтеграції може стартувати від $5000 і досягати $20 000.

«Якщо говорити про російськомовну аудиторію, то на місяць канал може отримувати 2–3 інтеграції мінімум, а дохід від монетизації може досягати $50 000–60 000», – робить висновок Окішор-Лазарєва.

За кадром

Компанія Wonder Makers порівну розділена на пʼятьох. Вести бізнес партнери цілеспрямовано ніде не навчалися. На старті, коли пʼятірка ще була тріо, вони нашкребли 15 000 грн і відправили Голєва на популярний тоді тренінг «Бізнес Молодість». Але найчастіше потрібні не так нові знання, як вміння налаштувати процеси, міркує він.

«Можна не вчитися, а найняти людину, яка вже навчена, – посміхається Голєв. – Тут лінощі – двигун прогресу». Сьогодні у Wonder Makers є штаб-квартира у великому приватному будинку у Києві і команда з 15 осіб.

Загальний оборот бізнесу засновники не розголошують. Два роки тому в одному з інтервʼю вони говорили, що хочуть заробляти на місяць стільки, щоб запросто можна було купити машину, квартиру або літак. На перші два пункти вже вистачає, стверджує Голєв. «На літак, звичайно, немає», – продовжує він. За оцінками Forbes, річний оборот всіх напрямків компанії може досягати $1–1,5 млн. До 70% цієї суми приносять соціальні мережі – насамперед YouTube.

«Міжнародна компанія із сильною і дуже успішною командою, в якій рівень достатку співробітників викликав би захват у оточуючих», – так Євтушенко бачить Wonder Makers через пʼять років. Більш точних планів команда не будує, пояснює операційний директор Тетяна Яблінська. Вона кілька років працювала з командою як менеджер івент-агентства. У 2019 році офіційно стала їхнім концертним директором, а віднедавна займається і «операційкою».

До карантину найбільше грошей приносили виступи на корпоративних і приватних заходах. Конкуренція в Україні невисока. Професійних фокусників у країні – близько 20, ще чоловік зо 30 – любителі, підраховує ілюзіоніст Роман Бондарчук. «Для порівняння, в Америці тільки у спільнотах фокусників-непрофесіоналів понад 30 000 осіб», – додає він. Виступ любителя, за словами Бондарчука, можна замовити за $150–250, програма у професіонала коштує до $10 000.

«Середній гонорар хорошого ілюзіоніста – орієнтовно $1000 за виступ», – каже концертний директор івент-агентства «Дядя Жора Company» Катерина Деряга. У Wonder Makers запити вище за середні – від $5000 за півгодинне шоу. Максимум залежить від побажань і можливостей замовника.

У 2020 році з можливостями не склалося. «Під час передноворічного сезону у 2019 році у мене було 10 великих корпоративних заходів, – ілюструє ситуацію на ринку власник івент-агентства Prishepkin Event Team Єгор Прищепкін. – У цьому сезоні – півтора». Ринок івент-послуг за час карантину просів, за різними оцінками, на 70–90%, але не помер, додає він.

У Wonder Makers живих виступів теж поменшало. Тепер головними джерелами доходу стали YouTube і власний онлайн-магазин фокусів.

Найпопулярніше відео Magic Five подивилися 25 млн разів. Під ним 18 055 коментарів і 622 тисячі лайків

Все для дітей

Випускати фірмовий реквізит для ілюзіоністів команда вирішила кілька років тому. У їхнього магічного ритейлу два напрямки.

Перший – фокуси для дітей з навчальними відео. Діапазон цін – від кількох сотень гривень за колоду карт або диво-ручку до декількох тисяч за годинник, що стріляє вогнем. Ідеї, дизайн і прототипи Wonder Makers створюють самотужки. Виробництво замовляють у підрядників в Україні, Китаї та США. А маркетинг забезпечують соцмережі. У топі продажів – набір MAGIC BOX за 1999 гривень. Найчастіше партії по 2000–3000 наборів розкуповують за попереднім замовленням, пишається Голєв, варто тільки розмістити анонс.

Другий і набагато менший напрямок – ексклюзивний реквізит для професійних фокусників. Його теж розробляють самотужки і найчастіше продають на Захід. Серед покупців – британський ілюзіоніст Стівен Фрейн, відомий під псевдонімом Dynamo. Але створювати таке обладнання можна роками, нарікають фокусники, а ніша дуже специфічна.

«Сплеск продажів був на карантині», – каже Яблінська. Батьки розуміли, що це можливість зайняти дитину чимось цікавим на довгий час. Тепер компанія має намір закріпити успіх – розширити дитячий асортимент і почати офлайн-продаж. Про деталі поки не говорять.

прес-служба Magic Five

Микита Голєв, Артур Томашевський, Дмитро Євтушенко Фото прес-служба Magic Five

Середній вік глядачів на каналах Wonder Makers – 18–24 роки, але фокусники прагнуть «омолодити» аудиторію. В ідеалі – від 0 до 16 років. «Дитина запамʼятає тебе на все життя», – каже Голев.

Нездійснена мрія Wonder Makers – зробити велике шоу, як у зірок ілюзії, і показувати спочатку в Україні, а потім і по всьому світові. Втілення було близько – минулої весни планували почати тур українськими містами. Залишалося внести передплату за оренду першого залу. Але у країні оголосили локдаун, підкорення світу довелося відкласти на рік-два.

«У нас є глобальна мета, яку ми прописали ще пʼять років тому. І ми живемо цією метою, – говорить Голєв, – тож не виникає питань «а що мені сьогодні робити?», щоб відчувати себе повноцінно».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд