Видавець легендарних GTA та «Мафія» заходить на ринок мобільних ігор. Вхідний квиток – $13 млрд. Навіщо це компанії /Shutterstock
Категорія
Картина дня
Дата

Видавець легендарних GTA та «Мафія» заходить на ринок мобільних ігор. Вхідний квиток – $13 млрд. Навіщо це компанії

2 хв читання

Shutterstock

Видавець ігор Take-Two Interactive – власник відомих франшиз GTA, «Цивілізації» та Red Dead Redemption – купує розробника мобільних ігор Zynga за $12,7 млрд. Компанія хоче випускати безкоштовні версії своїх легендарних ігор для телефонів. Критики кажуть, що Take-Two вийшла на ринок надто пізно – там Tencent і Activision Blizzard уже давно будують ігрові імперії. Як Take-Two планує конкурувати з ними

Деталі угоди

  • Угода на $12,7 млрд між Zynga i Take-Two – одна з найбільших на ринку відеоігор. Для порівняння: минулого року Microsoft купила компанію Bethesda (видавця Fallout, Oblivion та Skyrim) за $7,5 млрд, а китайський гігант Tencent викупив у 2016 році контрольний пакет акцій Supercell, розробника Clash of Clans, за $8,5 млрд.
  • Щоб розрахуватися із Zynga, компанія Take-Two викупить кожну акцію її стейкхолдерів за $9,86 – $3,50 грошима, а $6,36 власними акціями. Угоду закриють до 30 червня 2022 року, коли її схвалить антимонопольний комітет США.

Угода влаштовує не всіх

Купівля Zynga – це велика угода для Take-Two, але компанія може собі дозволити такі витрати. У її портфоліо – одні з найкасовіших у світі ігор: Grand Theft Auto (GTA), яку з 2013 року видали тиражем 155 млн копій та Red Dead Redemption 2, тираж якої з 2018 року виріс до 39 млн.

Із бізнесом у Take-Two справи теж ідуть добре: компанія публічна, торгується на NASDAQ; її капіталізація станом на 11 січня – $17 млрд, а виторг у 2021 році склав $3,3 млрд – на 9% більше, ніж у 2020-му.

Не всі інвестори позитивно сприйняли рішення Take-Two освоїти ринок мобільних ігор. Акції компанії вперше за 12 років обвалилися на 13,3%, коли вона оголосила про купівлю Zynga 10 січня.

Стейкхолдери вважають, що ціна угоди надто висока, а вихід Take-Two на ринок «мобайлу» запізнілий – його конкуренти зробили це декілька років тому і вже зайняли там великі ніші. Крім Microsoft, конкурентами Take-Two на ринку мобільних ігор будуть Activision Blizzard та Electronic Arts.

  • Activision Blizzard (видавець Call of Duty) купила King, розробника гри Candy Crush, за $5,9 млрд у 2015 році;
  • Electronic Arts (видавець FIFA та Sims) купила компанію Glu, розробника гри Kim Kardashian, і компанію Playdemic, розробника Golf Clash, у 2021 році.

Привабливий ринок мобільних ігор

Незважаючи на конкуренцію, на ринку мобільних ігор у Take-Two є перспективи. По-перше, ринок гігантський: за даними аналітичної компанії Newzoo, продажі на ньому в 2021 році склали $93 млрд – більше половини усього ринку ігор, включаючи на консолях і ПК.

Обсяг ринку зростає разом із кількістю власників мобільних телефонів, яких, за даними Newzoo, у 2021 році було близько 4 млрд, а у 2024-му буде 5,3 млрд.

Take-Two уже має мобільні версії деяких ігор, і вони отримують схвальні відгуки користувачів. Єдина проблема – усі ці ігри платні. Це невигідна бізнес-модель для мобільних ігор. Одна з причин – видавцям потрібно платити комісію Apple (30%) та Google (15%). Найуспішніші мобільні ігри доступні безкоштовно, але монетизуються за допомогою реклами та купівлі предметів усередині ігор.

Мобільна версія GTA має оцінку 4,8 із 5 в App Store та коштує $7; «Цивілізацію» з оцінкою 3,1 можна скачати безкоштовно, але, щоб пройти повністю, треба заплатити $20.

Zynga – вигідний партнер

У Zynga є досвід розробки та просування мобільних ігор. Вона була однією з перших компаній, яка почала продавати товари всередині ігор та навчилася їх монетизувати, купивши в 2021 році за $250 млн платформу Chartboost для налаштування реклами.

Zynga вийшла на ринок у 2007 році з іграми Zynga Poker та FarmVille для Facebook, а в 2009-му видала гру Words with Friends для Messenger; зараз компанія працює над грою ReVamp для Snapchat. Капіталізація Zynga у 2021-му досягла $9,7 млрд, а виторг за 2020-й – $1,9 млрд.

Для Zynga злиття з Take-Two також вигідне, оскільки її ігри в соціальних мережах почали втрачати популярність, а активний вихід на ринок мобільних ігор компанія почала нещодавно – лише в 2020 році.

Інша перевага: Take-Two допоможе Zynga зайти на ринок компʼютерів та консолей. Це давно було в планах Zynga. Зараз, наприклад, вона розробляє гру Star Wars: Hunters, яка, окрім iOS та Android, повинна вийти також на Nintendo Switch.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд