Видавець легендарних GTA та «Мафія» заходить на ринок мобільних ігор. Вхідний квиток – $13 млрд. Навіщо це компанії /Фото Shutterstock
Категорія
Картина дня
Дата

Видавець легендарних GTA та «Мафія» заходить на ринок мобільних ігор. Вхідний квиток – $13 млрд. Навіщо це компанії

Shutterstock

Видавець ігор Take-Two Interactive – власник відомих франшиз GTA, «Цивілізації» та Red Dead Redemption – купує розробника мобільних ігор Zynga за $12,7 млрд. Компанія хоче випускати безкоштовні версії своїх легендарних ігор для телефонів. Критики кажуть, що Take-Two вийшла на ринок надто пізно – там Tencent і Activision Blizzard уже давно будують ігрові імперії. Як Take-Two планує конкурувати з ними

Деталі угоди

  • Угода на $12,7 млрд між Zynga i Take-Two – одна з найбільших на ринку відеоігор. Для порівняння: минулого року Microsoft купила компанію Bethesda (видавця Fallout, Oblivion та Skyrim) за $7,5 млрд, а китайський гігант Tencent викупив у 2016 році контрольний пакет акцій Supercell, розробника Clash of Clans, за $8,5 млрд.
  • Щоб розрахуватися із Zynga, компанія Take-Two викупить кожну акцію її стейкхолдерів за $9,86 – $3,50 грошима, а $6,36 власними акціями. Угоду закриють до 30 червня 2022 року, коли її схвалить антимонопольний комітет США.

Угода влаштовує не всіх

Купівля Zynga – це велика угода для Take-Two, але компанія може собі дозволити такі витрати. У її портфоліо – одні з найкасовіших у світі ігор: Grand Theft Auto (GTA), яку з 2013 року видали тиражем 155 млн копій та Red Dead Redemption 2, тираж якої з 2018 року виріс до 39 млн.

Із бізнесом у Take-Two справи теж ідуть добре: компанія публічна, торгується на NASDAQ; її капіталізація станом на 11 січня – $17 млрд, а виторг у 2021 році склав $3,3 млрд – на 9% більше, ніж у 2020-му.

Не всі інвестори позитивно сприйняли рішення Take-Two освоїти ринок мобільних ігор. Акції компанії вперше за 12 років обвалилися на 13,3%, коли вона оголосила про купівлю Zynga 10 січня.

Стейкхолдери вважають, що ціна угоди надто висока, а вихід Take-Two на ринок «мобайлу» запізнілий – його конкуренти зробили це декілька років тому і вже зайняли там великі ніші. Крім Microsoft, конкурентами Take-Two на ринку мобільних ігор будуть Activision Blizzard та Electronic Arts.

  • Activision Blizzard (видавець Call of Duty) купила King, розробника гри Candy Crush, за $5,9 млрд у 2015 році;
  • Electronic Arts (видавець FIFA та Sims) купила компанію Glu, розробника гри Kim Kardashian, і компанію Playdemic, розробника Golf Clash, у 2021 році.

Привабливий ринок мобільних ігор

Незважаючи на конкуренцію, на ринку мобільних ігор у Take-Two є перспективи. По-перше, ринок гігантський: за даними аналітичної компанії Newzoo, продажі на ньому в 2021 році склали $93 млрд – більше половини усього ринку ігор, включаючи на консолях і ПК.

Обсяг ринку зростає разом із кількістю власників мобільних телефонів, яких, за даними Newzoo, у 2021 році було близько 4 млрд, а у 2024-му буде 5,3 млрд.

Take-Two уже має мобільні версії деяких ігор, і вони отримують схвальні відгуки користувачів. Єдина проблема – усі ці ігри платні. Це невигідна бізнес-модель для мобільних ігор. Одна з причин – видавцям потрібно платити комісію Apple (30%) та Google (15%). Найуспішніші мобільні ігри доступні безкоштовно, але монетизуються за допомогою реклами та купівлі предметів усередині ігор.

Мобільна версія GTA має оцінку 4,8 із 5 в App Store та коштує $7; «Цивілізацію» з оцінкою 3,1 можна скачати безкоштовно, але, щоб пройти повністю, треба заплатити $20.

Zynga – вигідний партнер

У Zynga є досвід розробки та просування мобільних ігор. Вона була однією з перших компаній, яка почала продавати товари всередині ігор та навчилася їх монетизувати, купивши в 2021 році за $250 млн платформу Chartboost для налаштування реклами.

Zynga вийшла на ринок у 2007 році з іграми Zynga Poker та FarmVille для Facebook, а в 2009-му видала гру Words with Friends для Messenger; зараз компанія працює над грою ReVamp для Snapchat. Капіталізація Zynga у 2021-му досягла $9,7 млрд, а виторг за 2020-й – $1,9 млрд.

Для Zynga злиття з Take-Two також вигідне, оскільки її ігри в соціальних мережах почали втрачати популярність, а активний вихід на ринок мобільних ігор компанія почала нещодавно – лише в 2020 році.

Інша перевага: Take-Two допоможе Zynga зайти на ринок компʼютерів та консолей. Це давно було в планах Zynga. Зараз, наприклад, вона розробляє гру Star Wars: Hunters, яка, окрім iOS та Android, повинна вийти також на Nintendo Switch.

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

Інвестгід на 2022 рік, Семенов і його телеканали, цифрова Україна | Рейтинг роботодавців