Постер до серіалу Netflix.
Категорія
Новини
Дата

«Відьмак» повертається. Скільки заробили Netflix та розробники ігор на історії про Ґеральта, «польського» мисливця на монстрів

4 хв читання

Постер до серіалу Netflix.

Дорожчий за «Гру престолів» та «Картковий будинок», перший сезон «Відьмака» вийшов у 2019 році, ставши хітом серед фанатів ігор та книг про мисливця на монстрів. Лише за перші чотири тижні фентезі-серіал переглянули 76 млн осіб. Другий сезон, один епізод якого може коштувати $25 млн, глядачі чекали понад два роки. Як розробники ігор та студії фільмів заробляють на франшизі, якій уже понад 35 років

$9500 за франшизу 

Netflix 17 грудня випустив другий сезон «Відьмака». Але справжній творець франшизи, польський письменник Анджей Сапковський обурюється, коли його книги порівнюють із цим серіалом чи відеоіграми. «Це не гра зробила мене популярним, це я зробив її відомою своїм ім’ям та героями», – сказав Сапковський в одному з інтерв’ю. Однак саме завдяки іграм та серіалу франшиза «Відьмак» стала однією з найпопулярніших у світі.

Сапковський не брав участі у їх розробці – він не любить комп’ютерні ігри і не знає, як створювати фільми. «Коли я пишу, не бачу жодних картинок – для мене це не візуальний процес. Я бачу лише літери й працюю з ними», – каже він.

Уперше Сапковський продав ліцензію на використання створених ним персонажів польській Metropolis у 1997 році невідомо за які гроші. Гру так і не закінчили – не мали відповідних технологій, а видавці переконували, що слов’янська міфологія не цікава іноземній аудиторії.

Другу спробу запустити гру про відьмака зробила інша польська компанія – CD Projekt Red у 2007 році, випустивши «Відьмака» для Windows. За права на світ Сапковський отримав усього $9500 – великі гроші для письменника на той час. «Чого я очікував від адаптації? Купу грошей – от і все», – каже письменник.

Під час роботи над другою частиною гри в 2009 році CD Projekt купив Metropolis, аби не було проблем із правами на франшизу.

Обама, «Відьмак» та шалені прибутки

Коли у 2011 році Польщу відвідав експрезидент США Барак Обама, колишній премʼєрміністр Дональд Туск вручив йому в подарунок другу частину гри «Відьмак 2: Вбивці Королів» від студії CD Projekt.

Ніхто не очікував, що створення гри за книгами Сапковського матиме успіх. «Коли ми показували видавцям першого «Відьмака», вони казали, що найкращим персонажем рольової гри має бути жінка-ельф», – розповідав співзасновник студії CD Projekt Марчін Івінські.

Над першим «Відьмаком» спочатку працювало четверо людей, і ніхто з них не розумів, як створювати рольові ігри. На розробку пішло чотири роки та близько $10 млн. За перші три місяці після виходу «Відьмака» компанія продала 600 000 копій гри, а за рік – близько 1 млн.

Другу частину зробили за такі ж строки і зі схожим бюджетом. Ще до офіційного релізу фанати купили 111 000 копій гри, а за весь 2011 рік студія продала понад 1 млн копій.

Складність розробки «Відьмака» полягає в жанрі open world – відкритий світ. Тоді на ринку не було дешевого ігрового рушія, який підійшов би для реалізації задумки, тому для «Відьмак 3: Дикий Гін» студія створила власний рушій – REDengine.

Третю частину гри розробляли 3,5 року і випустили у 2013-му. На розробку та маркетинг витратили $81 млн. Щоб залучити аудиторію по всьому світу, розробники провели понад 50 маркетингових компаній та локалізували гру на 15 мов.

Співзасновник CD Projekt Адам Кичинський каже, що багатомільйонні інвестиції виправдали себе: із $62,5 млн чистого прибутку студії у 2020 році більшу частину приніс саме третій «Відьмак».

За шість тижнів після релізу гру купили 6 млн гравців. У 2020-му тираж усіх частин «Відьмака» перевищив 50 млн копій – із них 28 млн припало на третю частину.

Зараз студія працює над розробкою четвертої частини, у якій головною героїнею буде названо дитину відьмака Цірі. Ніхто не очікував, що CD Projekt візьметься за розробку нової гри так швидко, адже останні вісім років у студії пішло на те, щоб випустити (а потім виправити) гру Cyberpunk 2077, яка принесла розробникам $300 млн.

Історія Ґеральта – найпопулярніший серіал на Netflix 

Після виходу в 2019 році першого сезону серіалу «Відьмак» на Netflix продажі третьої частини гри виросли на 554%. На твір Сапковського також чекав комерційний успіх: через 27 років після виходу книга «Останнє бажання» потрапила до списку бестселерів New York Times у категорії художньої літератури різних жанрів.

Книгарні не встигали задовольняти попит читачів, тому американське видавництво Orbit Books перевидало 500 000 книг.

На Netflix серіал став хітом – за перші чотири тижні його переглянули 76 млн людей. Netflix переконував, що це рекордна цифра, хоча критики ставили під сумнів його розрахунки. Раніше серед кількості переглядів враховували людей, які переглянули принаймні 70% одного епізоду, а у випадку з «Відьмаком» – того, хто дивився хоча б дві хвилини серії. 

Netflix був готовий агресивно інвестувати в розвиток «Відьмака». «Це велика нова франшиза, яку ми будемо розвивати сезон за сезоном», – сказав генеральний директор компанії Рід Гастінгс. 

Скільки Netflix заплатив за франшизу, невідомо. За неофіційними даними, зйомка першого сезону обійшлася компанії у $70–80 млн, тобто близько $10 млн на епізод. Це більше, ніж вартість перших сезонів серіалу «Гра престолів», де один епізод коштував близько $6 млн.

Вартість розробки одного епізоду серіалів на Netflix

  • «Корона» – $13 млн
  • «Дивні дива» – $12 млн
  • «Відьмак» – $10 млн
  • «Картковий будинок» – $5 млн
  • «Помаранчевий – хіт сезону» – $4 млн

Джерело: The Tab

На другий сезон «Відьмака», який вийшов 17 грудня, Netflix не пошкодував інвестицій: можлива вартість одного епізоду зросла до $25 млн. Користувачі IMDB поставили оцінку 8,2 із 10 за два сезони серіалу.

Найпопулярніші за переглядами серіали на Netflix (на 17 грудня)

  • «Гра в кальмара» – 1,65 млрд годин
  • «Бріджертони», сезон 1 – 625 млн годин
  • «Паперовий будинок», частина 4 – 619 млн годин
  • «Дивні дива», 3-й сезон – 582 млн годин
  • «Відьмак», 1-й сезон – 541 млн годин

Джерело: Netflix.

Чи стане другий сезон «Відьмака» №1 на Netflix? У критиків нема певності, адже за останні два роки в нього з’явилися сильні конкуренти – «Бріджертони», «Паперовий будинок» та «Гра в кальмара», які мають значно вищі перегляди.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
В новому журналі Forbes Ukraine: список NEXT 250 перспективних компаній малого та середнього бізнесу

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні