Європейська мережа ортодонтичних клінік Impress виходить на український ринок, придбавши стартап OrthoS. Об’єднана компанія називатиметься Orthos Impress. Сума угоди, за даними Forbes, близька до €1 млн. Навіщо іспанській компанії український ринок ортодонтичних послуг, і наскільки він великий
Новий номер Forbes Ukraine: 202 найбільші приватні компанії та 303 ефективних СЕО. Замовляйте та отримуйте два журнали за ціною одного!
Як створювався OrthoS
Першу клініку OrthoS Тарас Семенюк відкрив у 2017-му у Хмельницьку, тільки-но закінчивши інтернатуру з ортодонтії. Це вузькоспеціалізована галузь стоматології, яка розвʼязує проблеми вирівнюванням зубів. «Монопослуга – це дуже ризиковано у стоматології, але тільки вузькоспеціалізована медична практика може масштабуватися», – говорить Семенюк, 30.
OrthoS виготовляє елайнери за своєю технологією. Спочатку клієнт проходить 3D-сканування – узгодження макету майбутньої усмішки. Це цифрові відбитки зубів. Місяць іде на виготовлення елайнерів. Курс лікування коштує €2490.
Контроль процесу лікування проходить у додатку. Цим займаються дантисти з бек-офісу в Хмельницьку. «Клієнт сканує зуби в додатку, а лікар перевіряє, чи немає проблем», – говорить Семенюк. Загалом в OrthoS працює вісім лікарів-ортодонтів. На які кошти це будувалось?
У студентські роки Семенюк розробив квест-кімнату, яку продав за €13 000. Ще стільки Семенюк позичив у батьків, також лікарів. Ці кошти й стали стартовим капіталом, за які вчорашній студент придбав перший 3D-сканер. Додатково 360 000 грн OrthoS отримав від Фонду підтримки підприємців у Хмельницькій області.
По регіонах стартап масштабувався через партнерство з лікарнями – винаймали у них кабінет. Згодом почали будувати власні лікарні. Допомогла державна кредитна програма 5-7-9% – Семенюк взяв два кредити загалом на 1,5 млн грн. Лікарні OrthoS є в чотирьох містах: Київ, Хмельницький, Львів і Дніпро.
Деталі угоди – навіщо іспанському стартапу український ринок
Семенюк познайомився з партнером TA Ventures Олегом Малєнковим на Одеському кінофестивалі. Фонд тоді якраз інвестував в іспанський Impress (Forbes розповідав про деталі інвестиції раніше). «По сторіз в Instagram я дізнався про інвестицію в Impress і хотів познайомитися з ними ближче», – каже Семенюк.
Технологія Impress та OrthoS однакова. Impress також пропонує послуги невидимої ортодонтії – прозорі елайнери. Їх підбирають індивідуально після 3D-сканування. «В Impess користуються навіть такими ж сканерами, як в OrthoS», – розповідає засновник українського стартапу.
Умови угоди сторони не розголошують. Сума, за даними Forbes, близька до €1 млн. Це була комбінація готівки та акцій. Семенюк став акціонером Impress і приєднався до керівної команди. Скільки коштує Impress? «Ми не розкриваємо ринкову капіталізацію, але можна сказати, що ми є найбільшим гравцем у Європі», – говорить головний лікар і співзасновник Impress Халед Касем. Impress він у 2019 році запустив разом із Ділярою та Володимиром Лупенко.
Зараз їхня компанія працює у понад ста містах у дев’яти країнах Європи. До травня 2022-го Impress має намір вийти на $100 млн виторгу. Що ловить Impress на українському ринку? «Україна не найбільш важливий ринок для Impress, – говорить Малєнков. – OrthoS для них – це доступ до талантів і лікарів. Український стартап може стати плацдармом для R&D».
У найближчі три роки Impress інвестує €10 млн в український ринок: будівництво клінік, науково-дослідного центру та планово-виробничого комплексу. «Український ринок зростає більше ніж на 20%, в основному завдяки традиційним клінікам, які не зосереджуються лише на ортодонтичному лікуванні», – розповідає Халед Касем.
Два з половиною роки тому відділ ортодонтії відкрила медична мережа «Добробут». З того часу попит зріс – кількість фахівців збільшилася з одного до трьох, ще двох лікарня шукає. «Якщо подивитися на мою зайнятість чи зайнятість моїх колег-ортодонтів, то українці добре обізнані з ортодонтією. У нас прийом повністю розписаний на півтора місяця», – говорить Наталя Орлова, лідер напряму «Ортодонтія».
У розмові з Forbes Тарас Семенюк окреслює цільову аудиторію користувачів елайнерами – молодь і айтішники. У портфоліо стартапу блогери Юлія Брилко й Богдана Оханська. «Ми пропагуємо в Україні культуру елайнерів і робимо це через лідерів думок», – каже засновник OrthoS. Плани на 2022 рік в Orthos Impress: відкрити велику клініку в Києві, а також філії у Харкові, Одесі, імовірно у Вінниці й Запоріжжі.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.