Категорія
Інновації
Дата

Спеціалісти з посмішок. Іспанський ортодонтичний стартап Impress поглинає український OrthoS. Як росте ринок зубів за €2500

3 хв читання

Команда стартапу Impress. Фото smile2impress.com

Команда стартапу Impress. Фото smile2impress.com

Європейська мережа ортодонтичних клінік Impress виходить на український ринок, придбавши стартап OrthoS. Об’єднана компанія називатиметься Orthos Impress. Сума угоди, за даними Forbes, близька до €1 млн. Навіщо іспанській компанії український ринок ортодонтичних послуг, і наскільки він великий

Новий номер Forbes Ukraine: 202 найбільші приватні компанії та 303 ефективних СЕО. Замовляйте та отримуйте два журнали за ціною одного! 

Як створювався OrthoS

Першу клініку OrthoS Тарас Семенюк відкрив у 2017-му у Хмельницьку, тільки-но закінчивши інтернатуру з ортодонтії. Це вузькоспеціалізована галузь стоматології, яка розвʼязує проблеми вирівнюванням зубів. «Монопослуга – це дуже ризиковано у стоматології, але тільки вузькоспеціалізована медична практика може масштабуватися», – говорить Семенюк, 30.

OrthoS виготовляє елайнери за своєю технологією. Спочатку клієнт проходить 3D-сканування – узгодження макету майбутньої усмішки. Це цифрові відбитки зубів. Місяць іде на виготовлення елайнерів. Курс лікування коштує €2490. 

Спеціалісти з посмішок. Іспанський ортодонтичний стартап Impress поглинає український OrthoS. Як росте ринок зубів за €2500 /Фото 1

Як виглядають елайнери від OrthoS

Контроль процесу лікування проходить у додатку. Цим займаються дантисти з бек-офісу в Хмельницьку. «Клієнт сканує зуби в додатку, а лікар перевіряє, чи немає проблем», – говорить Семенюк. Загалом в OrthoS працює вісім лікарів-ортодонтів. На які кошти це будувалось?

У студентські роки Семенюк розробив квест-кімнату, яку продав за €13 000. Ще стільки Семенюк позичив у батьків, також лікарів. Ці кошти й стали стартовим капіталом, за які вчорашній студент придбав перший 3D-сканер. Додатково 360 000 грн OrthoS отримав від Фонду підтримки підприємців у Хмельницькій області.

По регіонах стартап масштабувався через партнерство з лікарнями – винаймали у них кабінет. Згодом почали будувати власні лікарні. Допомогла державна кредитна програма 5-7-9% – Семенюк взяв два кредити загалом на 1,5 млн грн. Лікарні OrthoS є в чотирьох містах: Київ, Хмельницький, Львів і Дніпро. 

Деталі угоди – навіщо іспанському стартапу український ринок

Семенюк познайомився з партнером TA Ventures Олегом Малєнковим на Одеському кінофестивалі. Фонд тоді якраз інвестував в іспанський Impress (Forbes розповідав про деталі інвестиції раніше). «По сторіз в Instagram я дізнався про інвестицію в Impress і хотів познайомитися з ними ближче», – каже Семенюк. 

Технологія Impress та OrthoS однакова. Impress також пропонує послуги невидимої ортодонтії – прозорі елайнери. Їх підбирають індивідуально після 3D-сканування. «В Impess користуються навіть такими ж сканерами, як в OrthoS», – розповідає засновник українського стартапу. 

Спеціалісти з посмішок. Іспанський ортодонтичний стартап Impress поглинає український OrthoS. Як росте ринок зубів за €2500 /Фото 2

Тарас Семенюк

Умови угоди сторони не розголошують. Сума, за даними Forbes, близька до €1 млн. Це була комбінація готівки та акцій. Семенюк став акціонером Impress і приєднався до керівної команди. Скільки коштує Impress? «Ми не розкриваємо ринкову капіталізацію, але можна сказати, що ми є найбільшим гравцем у Європі», – говорить головний лікар і співзасновник Impress Халед Касем. Impress він у 2019 році запустив разом із Ділярою та Володимиром Лупенко.

Зараз їхня компанія працює у понад ста містах у дев’яти країнах Європи. До травня 2022-го Impress має намір вийти на $100 млн виторгу. Що ловить Impress на українському ринку? «Україна не найбільш важливий ринок для Impress, – говорить Малєнков. – OrthoS для них – це доступ до талантів і лікарів. Український стартап може стати плацдармом для R&D».

У найближчі три роки Impress інвестує €10 млн в український ринок: будівництво клінік, науково-дослідного центру та планово-виробничого комплексу. «Український ринок зростає більше ніж на 20%, в основному завдяки традиційним клінікам, які не зосереджуються лише на ортодонтичному лікуванні», – розповідає Халед Касем. 

Два з половиною роки тому відділ ортодонтії відкрила медична мережа «Добробут». З того часу попит зріс – кількість фахівців збільшилася з одного до трьох, ще двох лікарня шукає. «Якщо подивитися на мою зайнятість чи зайнятість моїх колег-ортодонтів, то українці добре обізнані з ортодонтією. У нас прийом повністю розписаний на півтора місяця», – говорить Наталя Орлова, лідер напряму «Ортодонтія».

У розмові з Forbes Тарас Семенюк окреслює цільову аудиторію користувачів елайнерами – молодь і айтішники. У портфоліо стартапу блогери Юлія Брилко й Богдана Оханська. «Ми пропагуємо в Україні культуру елайнерів і робимо це через лідерів думок», – каже засновник OrthoS. Плани на 2022 рік в Orthos Impress: відкрити велику клініку в Києві, а також філії у Харкові, Одесі, імовірно у Вінниці й Запоріжжі.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд