Виявляється, Apple затаїв образу на Google та вживає низку заходів для того, щоб забрати собі якомога більшу частину бізнесу техногіганта. Financial Times придивився до цієї непомітної боротьби – Forbes обрав головне
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Два гіганти Кремнієвої долини конкурують на ринку смартфонів ще з того часу, як Google купив і популяризував операційну систему Android у 2000-х.
Співзасновник Apple Стів Джобс назвав Android «краденим продуктом», який копіює софт iOS. А потім ще й оголосив «термоядерну війну» Google, коли 2009-го сприяв виключенню з ради директорів Apple тодішнього гендиректора Google Еріка Шмідта.
Хоча з того часу суперництво між компаніями затихло, двоє колишніх інженерів Apple кажуть, що виробник айфонів затаїв «образу» на Google.
Один із цих інженерів сказав, що Apple все ще веде «тиху війну» проти свого головного конкурента. Робить він це, розробляючи функції, які дозволять виробнику айфонів відмовитися від використання послуг Google. В Apple не відповіли на запит прокоментувати ситуацію.
Мапи
Перше поле бою – це мапи, і воно відкрилося у 2012-му, коли Apple випустив застосунок Maps, який посунув Google Maps з місця, яке попередньо належало його продуктам.
Цей застосунок мав стати тріумфом розробницької потужності Apple, але він виявився настільки глюченим, що гендиректор Тім Кук сказав, «що йому дуже шкода за проблеми, які застосунок створив клієнтам».
Втім, за останні десять років Maps суттєво вдосконалили. Цього місяця оголошено про запуск Business Connect в застосунку. Ця опція дає змогу компаніям заявити на право власності на цифрову локацію, щоб можна було взаємодіяти з користувачами, виставляти фото та пропонувати акції.
Це прямий виклик Google Maps, який співпрацює з платформою для рекомендацій Yelp, щоб пропонувати схожу інформацію, і заробляє на рекламі та рекомендаціях.
Але Business Connect йде далі та використовує переваги iOS, щоб дати користувачам цієї ОС унікальні можливості, такі як безпроблемна інтеграція із Apple Pay чи Business Chat, інструмента для спілкування.
«У Apple є можливість все більше і більше відмовлятися від послуг Google, прикриваючись бажанням захистити конфіденційність користувачів», – каже Корі Мунчбах, гендиректорка BlueConic, платформи користувацьких даних.
Пошукова система
Другий фронт – це пошуковик. Apple рідко обговорює продукти на стадії розробки, але компанія давно працює над Apple Search, інструментом для пошуку.
Команда розробки пошуковика зʼявилася в Apple ще принаймні у 2013-му, коли компанія купила Topsy Labs, стартап, який індексував Twitter, щоб у соцмержі був доступний пошук і аналітика.
Ця ж технологія використовується щоразу, коли користувач айфону просить Сірі знайти якусь інформацію, робить запити з головного екрану або використовує пошукову функцію «Spotlight» на макбуку.
Підсилив розробки пошуковика Apple ШІ-стартап Laserlike, який техногігант купив у 2019-му. Стартап заснували колишні інженери Google, які описують свою місію, як бажання видавати «високоякісну інформацію та різні точки зору з усього інтернету на будь-яку тему».
Apple може відхопити значний шматок бізнесу у Google, якому належить 92% пошукового ринку, якщо прибере пошуковик Google з налаштувань за замовчуванням у пристроях 1,2 млрд користувачів.
«Якщо Apple зможе створити щось схоже на «класичний Google», тобто простий пошуковик, який був би менш оптимізований заради отримання доходів від реклами, люди можуть надати йому перевагу», – вважає Джош Кьоніг, головний директор зі стратегії у Pantheon.
Але це буде недешево. За даними міністерства юстиції США, Alphabet платить Apple між $8 млрд і $12 млрд щороку за те, щоб Google був пошуковиком за замовчуванням на iOS.
Хай там як, а витіснення Google з айфонів і запровадження нової політики захисту даних користувачів Apple від потрапляння до рук сторонніх торговців даними, завдало б значного удару по бізнесу Google.
Запровадження нової політики конфіденційності в Apple у 2021-му, яка не дозволяє компаніям легко створювати рекламні профілі користувачів і слідкувати за їхніми діями в різних застосунках, надто вдарило по декому. Так, акції Facebook і Snap впали на 58% і 84%, відповідно, після того як набула чинності нова політика.
Реклама
Третій фронт Apple, реклама, може завдати найбільшої шкоди конкуренту, адже понад 80% доходу Alphabet припадає саме на продажі реклами.
Минулого літа Apple розмістив оголошення про пошук кандидата, який «керуватиме створенням найбільш захищеної та просунутої DSP-платформи». DSP-платформа – це цифровий аукціон, на якому рекламодавці купують собі місця для реклами.
Це оголошення є ознакою того, що Apple хоче створити нову рекламну мережу, яка б змінила постачання реклами користувача айфонів і вивела б з рівняння сторонніх торговців даними.
На цю роль у вересні взяли Кіта Вайсбурга, і його посада називається «менеджер продуктів рекламних платформ». Вайсбург десять років працював у Google and YouTube, а також був старшим менеджером продукту DSP-платформи Amazon.
Така «тиха війна» Apple на трьох фронтах робить Alphabet як ніколи вразливим у справах із iOS.
«У Apple все більше причин для розвитку власної пошукової системи, особливо якщо врахувати його розвиток власного рекламного бізнесу. Пошукова система – це величезні потоки даних із перших рук, за які в майбутньому буде йти неабияка боротьба», – каже Ендрю Ліпсман, аналітик в Insider Intelligence.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.